7 klausimai, į kuriuos būtina atsakyti kuriant naują prekės ženklą

  • Teksto dydis:

Kurti negalima nekurti. Kur dėti kablelį šiais laikais, kai pasiūla mados rinkoje gerokai viršija paklausą, nuo prekės ženklų įvairovės sukasi galva, o mados kūrėjais gali vadintis kiekvienas panorėjęs?

Tvarios mados aktyvistė, dizainerė Ieva Jurgaitytė–Kodesnikovienė ketvirtadienį Vilniuje, Socialinių mokslų kolegijoje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje „Mados forumas“: tendencijos, prekių ženklai, pardavimai“ atskleis, ką šiandien reiškia „geras dizainas“.

ESMOD universitete Berlyne tvarios mados studijas baigusi I. Jurgaitytė pateikė septynis klausimus, į kuriuos būtina atsakyti kuriant naują prekės ženklą.

1. Kodėl jūsų prekės ženklas / produktas / drabužis vertas egzistuoti? 

Kasmet pasaulyje pagaminama apie 80 milijardų drabužių vienetų ir milijardai jų atsiduria sąvartynuose. Drabužių vartojimas per paskutinius kelis dešimtmečius išaugo keturis šimtus procentų, sukeldamas skaudžias pasekmes tiek aplinkai, tiek visuomenei. Tad ar tikrai verta kurti dar vieną?

2. Kokią istoriją norite papasakoti savo produktu? 

Mada turi didžiulį potencialą formuojant nuomonę bei šviečiant vartotojus. Pasinaudokite tuo – papasakokite tikrai prasmingą, aktualią istoriją, kad potencialūs klientai pajustų ryšį ir norėtų sieti save su jūsų prekės ženklu bei kūriniais.

3. Kokios jūsų vertybės, misija, tikslai bei pasiūlymai vartotojui? 

Tai turi aiškiai atsispindėti prekės ženklo komunikacijoje ir praktikoje (naudojamose priemonėse, technikose). Tai padės geriau suprasti savo ketinimus, nurodys kryptį ir sudarys palankesnes sąlygas ieškant potencialių partnerių.

4. Ar jūsų gaminiai / paslaugos autentiškos, nenukopijuotos, išsiskiriančios? 

Nors sakoma, kad dviratis jau išrastas ir kažką naujo sukurti vargu ar pavyks, tačiau novatoriškumas dažniausiai slypi neįprastuose deriniuose ir savitoje perspektyvoje.

5. Koks bus jūsų prekės / paslaugų vartotojas? 

Aiškiai apsibrėžkite, kam kuriate. Paprasčiausias būdas – kurti tokiems patiems žmonėms kaip jūs, turintiems panašių pomėgių ir vertinantiems panašų gyvenimo būdą. Pagalvokite, kas juos išskiria iš kitų, kas įkvepia pirkti.

Jūsų pasirinkta tikslinė grupė turėtų būti gana didelė, motyvuota ir pakankamai pasiturinti, kad palaikytų jūsų verslo gyvybę.

6. Ar elgiuosi atsakingai kurdamas savo produktus? 

Prisiimkite atsakomybę už visą savo produkto gyvavimo ciklą – nuo žaliavų iki utilizavimo. Neapsiribokite pardavimo momentu – pasiūlykite tam tikras gaminio gyvavimo laiką prailginančias paslaugas, pakartotinio vartojimo schemas, kaip elgtis jam visiškai nusidėvėjus.

Dėl gamyboje naudojamų chemikalų daugumos drabužių, net ir iš natūralių žaliavų, gyvavimo laikas atsidūrus sąvartynuose pranoks kūrėjų gyvenimo trukmę ne vienu šimtmečiu.

7. Ar turite bendraminčių, puoselėjančių panašias vertybes? 

Negalite būti visų sričių ekspertas, o jei ir esate, tiesiog pristigsite laiko visiems sumanymams įgyvendinti.

Gerbkite žmones, prisidėjusius prie jūsų gaminio atsiradimo, parodykite jų veidus, nurodykite, kur vyksta gamyba – suteikite progą klientui pažinti procesą ir jausti dėkingumą už galimybę dėvėti mėgstamus drabužius ar naudotis patinkančiomis paslaugomis. Taip padėsite atkurti prarastus ryšius mados industrijoje ir puoselėsite šiuolaikišką skaidrumu, atvirumu ir bendradarbiavimu paremtą verslo modelį. Tuo remiasi pažangiausi mados prekės ženklai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių