- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kurti negalima nekurti. Kur dėti kablelį šiais laikais, kai pasiūla mados rinkoje gerokai viršija paklausą, nuo prekės ženklų įvairovės sukasi galva, o mados kūrėjais gali vadintis kiekvienas panorėjęs?
Tvarios mados aktyvistė, dizainerė Ieva Jurgaitytė–Kodesnikovienė ketvirtadienį Vilniuje, Socialinių mokslų kolegijoje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje „Mados forumas“: tendencijos, prekių ženklai, pardavimai“ atskleis, ką šiandien reiškia „geras dizainas“.
ESMOD universitete Berlyne tvarios mados studijas baigusi I. Jurgaitytė pateikė septynis klausimus, į kuriuos būtina atsakyti kuriant naują prekės ženklą.
1. Kodėl jūsų prekės ženklas / produktas / drabužis vertas egzistuoti?
Kasmet pasaulyje pagaminama apie 80 milijardų drabužių vienetų ir milijardai jų atsiduria sąvartynuose. Drabužių vartojimas per paskutinius kelis dešimtmečius išaugo keturis šimtus procentų, sukeldamas skaudžias pasekmes tiek aplinkai, tiek visuomenei. Tad ar tikrai verta kurti dar vieną?
2. Kokią istoriją norite papasakoti savo produktu?
Mada turi didžiulį potencialą formuojant nuomonę bei šviečiant vartotojus. Pasinaudokite tuo – papasakokite tikrai prasmingą, aktualią istoriją, kad potencialūs klientai pajustų ryšį ir norėtų sieti save su jūsų prekės ženklu bei kūriniais.
3. Kokios jūsų vertybės, misija, tikslai bei pasiūlymai vartotojui?
Tai turi aiškiai atsispindėti prekės ženklo komunikacijoje ir praktikoje (naudojamose priemonėse, technikose). Tai padės geriau suprasti savo ketinimus, nurodys kryptį ir sudarys palankesnes sąlygas ieškant potencialių partnerių.
4. Ar jūsų gaminiai / paslaugos autentiškos, nenukopijuotos, išsiskiriančios?
Nors sakoma, kad dviratis jau išrastas ir kažką naujo sukurti vargu ar pavyks, tačiau novatoriškumas dažniausiai slypi neįprastuose deriniuose ir savitoje perspektyvoje.
5. Koks bus jūsų prekės / paslaugų vartotojas?
Aiškiai apsibrėžkite, kam kuriate. Paprasčiausias būdas – kurti tokiems patiems žmonėms kaip jūs, turintiems panašių pomėgių ir vertinantiems panašų gyvenimo būdą. Pagalvokite, kas juos išskiria iš kitų, kas įkvepia pirkti.
Jūsų pasirinkta tikslinė grupė turėtų būti gana didelė, motyvuota ir pakankamai pasiturinti, kad palaikytų jūsų verslo gyvybę.
6. Ar elgiuosi atsakingai kurdamas savo produktus?
Prisiimkite atsakomybę už visą savo produkto gyvavimo ciklą – nuo žaliavų iki utilizavimo. Neapsiribokite pardavimo momentu – pasiūlykite tam tikras gaminio gyvavimo laiką prailginančias paslaugas, pakartotinio vartojimo schemas, kaip elgtis jam visiškai nusidėvėjus.
Dėl gamyboje naudojamų chemikalų daugumos drabužių, net ir iš natūralių žaliavų, gyvavimo laikas atsidūrus sąvartynuose pranoks kūrėjų gyvenimo trukmę ne vienu šimtmečiu.
7. Ar turite bendraminčių, puoselėjančių panašias vertybes?
Negalite būti visų sričių ekspertas, o jei ir esate, tiesiog pristigsite laiko visiems sumanymams įgyvendinti.
Gerbkite žmones, prisidėjusius prie jūsų gaminio atsiradimo, parodykite jų veidus, nurodykite, kur vyksta gamyba – suteikite progą klientui pažinti procesą ir jausti dėkingumą už galimybę dėvėti mėgstamus drabužius ar naudotis patinkančiomis paslaugomis. Taip padėsite atkurti prarastus ryšius mados industrijoje ir puoselėsite šiuolaikišką skaidrumu, atvirumu ir bendradarbiavimu paremtą verslo modelį. Tuo remiasi pažangiausi mados prekės ženklai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pavasario mados tendencija: provokacija drąsai ir išskirtinumui3
Individualumas, metalo spindesys, permatomi audiniai ir masyvūs siluetai – madingiausi įvaizdžiai šį pavasarį ir vasarą provokuos drąsai, ryškumui ir autentikai. Kaip pasirinkti aksesuarus, kokios spalvos ir audiniai karaliaus &scaro...
-
Pavasario mada – atraskite tris moteriškos pavasario mados tendencijas gaiviam garderobui1
Ar norite atnaujinti savo drabužių, avalynės arba aksesuarų kolekciją ir tinkamai pasiruošti pavasario sezonui? Tada čia sužinosite visą svarbiausią informaciją apie mados tendencijas. ...
-
Mada – menas ar komercija?12
Keldama tokį klausimą rizikuoju užsitraukti ilgalaikę ir neblėstančią viso mados pasaulio atstovų rūstybę ir pasmerkti save būti amžiams išmestai iš jų tarpo – kur dar net nespėjau patekti. Tačiau esu drąsus žmogus, kurį m...
-
Aktyvusis stilius: derinti tai, kas atrodo nesuderinama7
Kedai prie klasikinio kostiumo? O gal aukštakulniai prie sportinių šortų? Dar neseniai toks derinys būtų vertęs kilstelėti antakius, tačiau šiandien, dinamiškam gyvenimo būdui trinant ribas, griežtą aprangos kodą keičia ...
-
Dizainerės I. Kazakevičienės papuošalai: dialogas su medžiaga6
Galerijoje „Balta“ atidaroma išskirtinių Ingos Kazakevičienės papuošalų paroda „Funkcija ir forma“. ...
-
„Birkenstock“ – mados ir patogumo dermė
Šylantys orai natūraliai diktuoja pokyčius garderobe. Vienas svarbiausių naujo sezono atributų – universali ir patogi avalynė. Turint omenyje tai, kad ateinantis metų laikas vis daugiau lepins šiluma, svarbu įvertinti, kokios avalyn...
-
Sulaukusi 102-ejų mirė mados ikona I. Apfel
Šimtametė mados ikona Iris Apfel (Airis Apfel), kurios vizitine kortele buvo tapę akiniai, mirė sulaukusi 102 metų, rašoma jos „Instagram“ paskyroje. ...
-
Dizainerė B. Klimbytė: mano pasaulyje ilgą laiką nebuvo žodžio „minimalizmas“3
Diplomuota kostiumų dizainerė Benita Klimbytė šiuos metus pradėjo malonių iššūkių pareikalavusiu kūrybiniu projektu. Vakarinių drabužių srityje save atradusi kūrėja puošė vieną „Eurovizijos“ nacionalinės ...
-
Tatuiruočių meistro kursai. Mokymasis populiariausios pastarojo dešimtmečio profesijos13
„Kuo noriu tapti, kai užaugsiu?“ Tai klausimas, kuris visada išlieka aktualus, net kai jau esame suaugę. Mes ne visuomet klausome širdies, būna, kad dirbame ne ten, kur mūsų siela randa džiaugsmą. Dažnai profesiją renkamės n...
-
Jaukus įvaizdis: kai megztinis ne tik šildo, bet ir puošia
Oversize stiliaus siluetai, megztiniai, akį traukiančios tekstūros, patogi avalynė ir subtilūs aksesuarai – visa tai telpa į jaukų, namų šilumos įkvėptą įvaizdį. Lengvos, be pastangų sukurtos elegancijos įspūdį kuriantis cozy look...