Batus lietuviai perka kitaip – daugiau porų ir vis dažniau internetu

  • Teksto dydis:

Batų pardavėjai pastebi, kad lietuvių batų pirkimo ir avėjimo įpročiai pastaraisiais metais smarkiai keičiasi: vis daugiau žmonių perka internetu, kas sezoną keičia avalynės poras ir vis labiau žvalgosi ne tik ilgalaikių, bet ir madingų batų. Dešimt metų Lietuvoje veikiančios vokiečių  įmonės „Deichmann avalynė“ marketingo vadovė Akvilė Petrulionienė pastebi, kad per šį laikotarpį Lietuvos pirkėjai vis dažniau avalynę renkasi kaip Vakarų Europos gyventojai.

Pasak A. Petrulionienės, lietuviai tampa vis laisvesni, drąsesni ir, rinkdamiesi avalynę, pradeda ieškoti išskirtinumų. Prieš dešimt metų, „Deichmann“ dar tik pradėjus savo veiklą Lietuvoje, buvo madinga rinktis vieną avalynės porą, kuri tarnautų daugeliui sezonų bei tiktų kiekvienai progai. Didėjant lietuvių perkamajai galiai, šis įprotis keičiasi.

„Pastebime, kad lietuviai vis dažniau perka batus vienam sezonui. Todėl dažniau atsižvelgiama į kainą ir tai, ar batų modelis madingas. Daugelis nebenori tų pačių batų nešioti penkerius metus. Koja kojon su mada žengti labiau linkusios moterys, tačiau pastebime, kad šis faktorius pamažu tampa svarbesnis ir vyrams. Daug dažniau jų akį patraukia netradiciniai batų modeliai“, – kalba A. Petrulionienė.

„Deichmann avalynė“ atstovė teigia, kad keičiasi ir sezoninių batų paklausa. Keičiantis klimatui, vasarą dažnai pila lietus, o pavasarį sniego būna daugiau nei žiemą. Tad ir vartotojai vasarą ieško ne tik basučių, bet ir guminių batų, o pavasarį vėl auga žieminių batų paklausa. Žmonės renkasi avalynę, kurią gali nešioti čia ir dabar.

Populiarėja internetinės parduotuvės

A. Petrulionienė pažymi, kad vis daugiau lietuvių avalynę perka internetu. Ir tai daro ne tik didmiesčių gyventojai, bet vis dažniau ir žmonės iš mažesnių miestelių, neturintys galimybės apsilankyti parduotuvėse.

Lietuviai mažiau dėmesio kreipia į tai, ar avalynė natūralios odos.

„Pernai atidarėme elektroninę parduotuvę Lietuvoje ir tai buvo teisingas žingsnis. Ji pritraukia vis daugiau pirkėjų – tiek iš mažų, tiek ir iš didesnių miestų. Manome, jog gyventojai tokį pirkimo būdą renkasi dėl jo patogumo. Avalynę galima užsisakyti neiškėlus kojos iš namų, o netikusią batų porą lengva grąžinti. Tad pastebime, kad batų pirkimo įpročiai keičiasi: žmonės mažiau perka turguose ar parduotuvėse, dažniau renkasi elektroninę prekybą“, – vis labiau pastebimas prekybos tendencijas pristato A. Petrulionienė.

„Deichmann avalynė“ marketingo vadovė vardina ir daugiau elektroninės prekybos privalumų pirkėjui: galimybė rinktis iš platesnio asortimento ir maža minimali prekių krepšelio suma, nuo kurios prekes galima pristatyti nemokamai. 

„Deichmann“ grupė buvo pirmoji batų mažmeninė parduotuvė pasaulyje, savo produktus 2000 metais pradėjusi pardavinėti internetu. Praėjusiais metais „Deichmann“ įmonių grupė valdė 36 internetines parduotuves, be to, savo produktus pardavinėjo per tokias internetines platformas kaip „eBay“.

Sportinės avalynės paklausa

Viena ryškiausių avalynės tendencijų, ypač populiarėjusių per pastarąjį dešimtmetį – sportinės avalynės paklausa. Anot A. Petrulionienės, šią madą paskatino JAV ir Europos šalyse populiarėjančios sporto bei sveikatingumo tendencijos, vadinamasis „athleisure“ ar „athluxury“ stilius, kai kasdienė ar net puošni apranga derinama su sportiniais bateliais. Net ir laisvalaikio batų kategorijoje vartotojai vis dažniau ieško avalynės, kuri turėtų sportiniams batams įprastų detalių. Tai lėmė didėjančią sportinių batelių paklausą parduotuvėse, o kartu – ir didesnius pardavimus.

„Dar vienas aiškiai matomas pokytis – lietuviai mažiau dėmesio kreipia į tai, ar avalynė natūralios odos. Dirbtinės odos avalynę daug lengviau prižiūrėti, nes šie modeliai lengviau valomi ir daug atsparesni vandeniui. Be to, skirtingai nei odiniai batai, jie mažiau sugeria blogą kvapą bei ne taip lengvai išsipurvina. Tad jeigu anksčiau oda būdavo vienas svarbiausių prioritetų renkantis avalynę, šiandien pirkėjams tai nebėra taip svarbu“, – teigia A. Petrulionienė.

Augantys pardavimai ir plėtra

Šį rugpjūtį „Deichmann avalynė“ mini dešimtį veikimo metų Lietuvoje – pirmoji parduotuvė buvo atidaryta dar 2008 m. rugpjūčio 28 d. Šiauliuose. Per šiuos dešimt metų „Deichmann avalynė“ išaugo iki 18 parduotuvių visoje Lietuvoje, kuriose, kartu su administracija, dirba 142 darbuotojai.

2017 m. „Deichmann avalynė“ pateko į Lietuvos įmonių TOP 500, kurios valstybei sumokėjo daugiausia mokesčių. Pagal šį rodiklį įmonė lenkia kitas avalynės rinkos žaidėjas šalyje.

„Deichmann“ yra vienai vokiečių šeimai priklausanti stabiliai auganti ir pelninga bendrovė, kurios augimas yra finansuojamas tik iš savo vidinių resursų. 2017 m. „Deichmann“ grupė savo parduotuvėse pardavė 176,6 mln. porų batų – net trimis milijonais daugiau, nei 2016 m. Grupės apyvarta JAV ir Europos šalyse siekė 5,8 milijardus eurų. Tai didžiausia apyvarta per visą, ilgesnę nei šimto metų „Deichmann“ istoriją. 2017 m. pabaigoje „Deichmann“ veikė 3989 filialai ir 36 internetinės parduotuvės, kuriose dirbo beveik 40 000 darbuotojų. Pernai grupė sėkmingai pradėjo veiklą dviejose naujose rinkose – Prancūzijoje ir Belgijoje, o šiemet planuoja rekordines investicijas, kurios bus skirtos tarptautinės infrastruktūros bei internetinių parduotuvių plėtrai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

minde

minde portretas
geru firmu po 5m nesunesioji o jai batu kalno deicman stampovkes tai suda ten batai/

minde

minde portretas
avalyne mefisto karku tik pirkt rei k ne lietuvoj nes cia veza bileka rikeriai skirias kyr anglijoj kur lietuvoj lenkija cekija netoli ten kokybe tikrai batu gersne ir kaina aisku.

na

na portretas
neįsivaizduoju nei rūbų nei batų pirkimo internetu, pirkimas katę maiše.
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Auga vyriškos kosmetikos paklausa – vyrams nebeužtenka tik dušo želės
    Auga vyriškos kosmetikos paklausa – vyrams nebeužtenka tik dušo želės

    Kosmetika svarbi ne tik moterims. Nors įprasta manyti, kad vyrams duše užtenka vos vienos ar dviejų higienos priemonių, pastebima, kad vis daugiau vyrų tampa išrankesni rinkdamiesi kosmetikos produktus. ...

  • „Fashion Week Klaipėda“: apie pranokusius lūkesčius ir ambicingus planus
    „Fashion Week Klaipėda“: apie pranokusius lūkesčius ir ambicingus planus

    Savaitgalį Mados savaitę Klaipėdoje vainikavo didysis madų šou, kuriame savo kolekcijas pristatė dvylika dizainerių iš Lietuvos, Estijos ir Rusijos. ...

  • Kostiumas – šio sezono topas: kas šiuo metu „ant bangos“?
    Kostiumas – šio sezono topas: kas šiuo metu „ant bangos“?

    Yra sakančių, kad kostiumas – universalus drabužis, kurį gali dėvėti bet kas, bet kur ir bet kada. Dizaineriai vienbalsiai pritaria: kostiumas – moters garderobo pagrindas, o šį sezoną dar ir aktualiausia mados tendencija. ...

  • Vizažistės siekis – įkvėpti brandžias moteris
    Vizažistės siekis – įkvėpti brandžias moteris

    Brandus amžius moteriai – ne kliūtis atrodyti žaviai ir jaunatviškai, teigia vizažistė Kristina Kaziulienė. Kelerius metus svetur pragyvenusi klaipėdietė prisipažįsta, jog kol kas užsienietes ir savo kraštietes lygina ne pastar...

    1
  • Mažylių plaukai: nuo priežiūros iki mados
    Mažylių plaukai: nuo priežiūros iki mados

    Plaukai – žmogaus puošmena, todėl visi tėveliai nori, kad vaikučių plaukai būtų gražūs, stiprūs, vešlūs. "Didžiausia gražių ir sveikų plaukų paslaptis – tinkamos priemonės ir teisingi, dar vaikystėje suformuoti ...

  • Grimas – tai menas be taisyklių
    Grimas – tai menas be taisyklių

    Parodoje "Grožis 2018" išrinkti geriausi vizažo ir grimo meistrai. Devyniems dalyviams buvo pateikta užduotis sukurti ateities makiažą ir jį pristatyti komisijai. Komisija vertino dalyvių išradingumą, meninę raišką, sti...

  • Balzamas „Adiuto“ – greita ir efektyvi pagalba
    Balzamas „Adiuto“ – greita ir efektyvi pagalba

    Kasdienybėje sunku išvengti sumušimų, nudegimų, patempimų, nugaros, kaulų ar sąnarių skausmo. Puiku, kai po ranka guli priemonė, galinti greitai padėti užmiršti šias bėdas. Tokią naujovę – masažinį balzamą &quo...

  • „Grožis 2018“ šturmuoja Klaipėdą
    „Grožis 2018“ šturmuoja Klaipėdą

    Klaipėdos "Švyturio" arenoje – apgultis. Šį savaitgalį čia vyksta tarptautinė grožio industrijos paroda "Grožis 2018" bei stiliaus ir mados paroda "Stiliuz 2018", kurios į vieną vietą sutelkė daugyb...

  • Klaipėdoje įsibėgėjo grožio savaitė
    Klaipėdoje įsibėgėjo grožio savaitė

    Septintus metus rengiamas mados festivalis išaugo, įgijo naują pavadinimą, kitą veidą ir kelia naujus iššūkius surengti Klaipėdoje didelę mados savaitę, kuri kada nors taps tokiu renginiu, kokie vyksta didžiuosiuose pasaulio mies...

  • Makiažo tendencijos pagal M. Daikerytę: kaip dažysimės šaltąjį sezoną?
    Makiažo tendencijos pagal M. Daikerytę: kaip dažysimės šaltąjį sezoną?

    Kiekvienais metais šaltąjį sezoną pasitinkame ne tik su tamsiais drabužiais, be ir su tamsesniais spalvų tonais mūsų kosmetinėje. Tačiau anot Militos Daikerytės, šį kartą rudens-žiemos makiažo tendencijos kitokios – neskubėki...

Daugiau straipsnių