Kvepalai gali dvelkti dūmais, metalu, degutu, guma

  • Teksto dydis:

Savito ir išskirtinio aromato nišinių kvepalų populiarumas Lietuvoje auga jau kelerius metus ir, regis, nė neketina sustoti. Internetinės parduotuvės Pigu.lt duomenimis, vien per pirmą šių metų pusmetį šių kvepalų nupirkta tiek, kiek per visus 2016-uosius.

Išskirtinumo troškulys

Pasak kvapų ekspertų, daugėja išskirtinumo ieškančių žmonių, kurie į nišinę parfumeriją iškeičia ir įprastus kvepalus. Atradus sau tinkamiausią kvapą, jis tampa tarsi individualiu parašu.

Eglė Bertašienė, kvapų žinovė ir tinklaraščio "Paskui nosį" autorė, sako, kad nišinės parfumerijos mada trunka jau kelerius metus ir, regis, priartėjo prie piko. Jei norisi ne tik malonaus, bet ir itin įdomaus, neįprasto, o gal net ekscentriško kvapo, tuomet tokį rasite kaip tik nišinių aromatų lentynose.

"Lietuvoje žmonės nišinę parfumeriją yra atradę, ją žino ir domisi. Ko vertas vien faktas, kad kai kuriuos nišinės parfumerijos kvepalus galima užuosti kasdien, einant centrinėmis Vilniaus gatvėmis. Žmonėms patinka tas išskirtinumo ir prabangos pojūtis, kurį suteikia žinojimas, kad kvepi unikaliu, neįprastu kvapu", – populiarumą grindžia E.Bertašienė.

Pasak jos, nišiniai kvepalai gali pasiūlyti turbūt viską, ką galima įsivaizduoti savo fantazijose ir ko niekada nepavyktų rasti įprastos parfumerijos lentynose: pradedant meistriškai ir išradingai suderintomis nuosaikesnėmis kompozicijomis ir baigiant smilkalais, brangiąja mediena, laužo dūmais ar net metalu, degutu ir guma.

"Kūrybinės galimybės yra neribotos ir kvepalų kūrėjai tai išnaudoja, pasitelkdami ne tik brangesnes kvapiąsias medžiagas, bet ir turėdami kur kas daugiau laisvės, nei turėtų dirbdami įprastos parfumerijos gamintojų laboratorijose", – sako kvepalų žinovė.

Auganti pasiūla

Nišiniai kvepalai užima vis svarbesnę vietą parfumerijos rinkoje. Daugėja tiek išskirtinių kvapų gamintojų, tiek ir gerbėjų. Lietuviai taip pat juos išbando, atranda, ieško savitų, unikalių aromatų. Matydami tokį poreikį, nišinių kvepalų pasiūlą prekybininkai sparčiai plečia.

Pasak internetinės parduotuvės rinkodaros sspecialistų,  didžiausią paklausą šiuo metu turi "Tom Ford", "L'artisan Parfumeur", "Montale", "Maison Francis Kurkdjian" ir "Robert Piguet" nišiniai kvepalai, kurių pardavimas šiuo metu sudaro daugiau nei 60 proc. visų šių kvepalų pardavimų.

Ypač vertinami "Tom Ford" ir "Robert Piguet" kvepalai, kurie išsiskiria ilgai išliekančiu aromatu. Tačiau savo nišą yra atradę ir Perris Monte Carlo BYREDO, Nasomatto, The Different Company, ETRO ir kiti išskirtinių kvepalų vardai.

Aromatų mados

Priešingai nei įprasta manyti, nišiniai kvepalai nebūtinai yra brangesni už įprastus populiarų prekės ženklų kvepalus. Jų išskirtinumas – ne pakuotė ar prekės ženklas, o turinys, t. y. pats kvapas. Išskirtinių kvepalų įvairovė kasmet auga, daugėja ir masinės parfumerijos gamintojų siūlomų išskirtinių kolekcijų pasiūla, tad vartotojas dabar jau turi labai rimtai padirbėti, norėdamas atrasti sau tinkamą kvapą.

Pasak kvapų žinovės E.Bertašienės, jei įmanoma, renkantis nišinius kvepalus kvapą pirmiausia reikėtų išbandyti ant odos. Tai geriausias būdas išsiaiškinti, ar kvapas jums tinka ir patinka. Rinktis iš didelės pasiūlos visada padės ir mėgstamų aplinkos kvapų ar patikusių kvepalų gamų tyrinėjimas. Aromatų aprašymuose minimos gamos iš tiesų labai palengvina orientaciją, jos tarsi kelio ženklai.

Galima sekti ir išbandyti tai, kas yra madinga. E.Bertašienė pastebi, kad šiuo metu jaučiamas visuotinis gurmaniškų, saldžių konditerinių kvapų bumas, ir tai pastebima ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.


Šiame straipsnyje: kvepalai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių