- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šviesios atminties rašytojo Ričardo Gavelio žmona Nijolė Gavelienė daugybę metų dirbo Lietuvos kongresų ir parodų centre „Litexpo”. Ji stovėjo ir prie šiandien vienos didžiausių grožio industrijos parodų Baltijos šalyse „Pelenė” pradžių pradžios. Kokia anuomet buvo šiandien 25-erių metų jubiliejų švenčianti grožio paroda?
Prisiminkime 1994-uosius. Lietuvoje – bankų krizė, ekonominė aplinka sutrikusi, gatvės madą diktuoja Gariūnai. Ir vis dėlto tai – geras metas naujoms idėjoms. Kaip tik tuo laiku „Litexpo” parodų centras ir sukūrė pirmąsias tarptautines parodas. Jų vardas šiandien gerai žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėje rinkoje, rašoma pranešime spaudai.
Grožio paroda „Pelenė” startavo 1994-ųjų birželį. Paroda pakvietė moteris į grožio kerų ir žavesio pasaulį. Pirmoji tarptautinė specializuota parfumerijos, kosmetikos ir kirpyklų įrangos paroda išsiteko vienoje ekspozicijų salėje ir parodos lankytojoms siūlė ne tik grožio produktų naujienas, bet ir madingus drabužius, aksesuarus ir net skalbimo priemones.
Sunku šiandien įsivaizduoti, tačiau tuo metu nebuvo spartaus interneto, socialinių tinklų, reklamos ir komunikacijos agentūrų. Grožio industrijos rinka Lietuvoje dar tik kūrėsi ir klojo pamatus verslui, kuris per pastaruosius du dešimtmečius plėtėsi kosminiu greičiu. Ne viena šiandien garsi bendrovė – išnaudojo parodą reklamuoti savo augantį verslą, o pasaulio prekių ženklai dar tik žvalgėsi, ieškodami galimybių įsitvirtinti Lietuvos rinkoje. „Pelenę” jie matė, kaip svarbiausią renginį, kuriame tiriama rinka ir skleidžiama informacija.
Per dvi dešimtis metų Lietuvoje grožio rinka keitėsi ir formavosi. Paskui ją keitėsi ir parodos veidas. Nuo subtilių autorinių menininkų kūrinių, pasakiško, svajingo personažo ir parodos personifikavimo „Pelenė” atkeliavo iki šiuolaikiškos, savimi pasitikinčios moters. Drauge su parodos įvaizdžiu keitėsi bei formavosi parodos turinys. Šiandien „Pelenė” – didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė grožio industrijos paroda, išsiplėtusi per 5 „Litexpo” ekspozicijų sales, pristatanti garsiausius prekių ženklus ir atspindinti grožio tendencijas bei aktualijas.
Apie tai, kas „Pelenės” parodoje buvo svarbu prieš 25-erius metus ir ko anuomet parodoje ieškojo moterys, pasakoja daugelio „Pelenės” parodų organizatorė N. Gavelienė.
– Nuo ko prasidėjo „Pelenės” paroda Vilniuje?
– Pirmosios parodos buvo itin kuklios. Jos nepasižymėjo nei dalyvių, nei lankytojų gausa. Gerai prisimenu, kad „Litexpo” rūmuose, vidury salės puikavosi rožinis, supraskite – moteriškas – automobilis, scenoje vyko madų demonstravimas, o aplink ją buvo pastatyta vos dvi dešimtys nedidelių stendų. Iki šių dienų „nepaprasto furoro“ turėjome laukti daug metų...
– Kokia buvo „Pelenės” idėja? Ar pavyko sukurti tokią parodą, kokia, manėte, ji turėtų būti?
– Lietuvoje kosmetikos įvairovė anuomet buvo menka, o Europa dar tik tyrinėjo mūsų rinką. Idėją, žinoma, nukopijavome nuo užsienio parodų, tačiau ne viskas, kas yra ten, pasirodė įdomu lietuviams. Nors turėjome keletą svečių iš užsienio, kurie siūlė žaliavų, pakavimo medžiagų, mūsų gamintojai tuo visiškai nesidomėjo.
Kiekvienais metais teko tobulinti „Pelenės” tematiką, ieškoti naujų parodos akcentų.
Kiekvienais metais teko tobulinti „Pelenės” tematiką, ieškoti naujų parodos akcentų. Pirmosios parodos juk visada yra „išgrynintos”, jų tema labai aiški. Tik vėliau jos apauga įvairiais „moliuskais”, nes svarbiausia varomąja jėga tampa pelnas.
– Kuo labiausiai didžiavosi anuometinė „Pelenė”?
– Šiandien nenorėčiau nė vieno išskirti – parodose visi yra svarbūs, ir mažieji gamintojai, ir stambieji didmenininkai. Svarbūs netgi tie, kurie savo reklamoje skelbdavo: „Neieškokite mūsų „Pelenėje”.
– Kas lankydavosi parodoje? Kokios moterys ateidavo ir ko joje ieškodavo?
– Visų amžiaus grupių moterys. Kosmetikos jos prisipirkdavo visiems metams. Drąsesnės išbandydavo grožio procedūras, o jei labai pasisekdavo, ir nusikirpdavo pas kokį gerą meistrą. Parodoje vykdavo įspūdingi kirpėjų konkursai ir šou, kuriuos organizuodavo garsūs to meto prekių vardai – „Wella”, „Londa”.
– Ką jūs šiandien laikytumėte grožio etalonu?
– Gražus žmogus yra protingas ir laisvas.
Jubiliejinė, tarptautinė grožio industrijos paroda „Pelenė 2018” – balandžio 6-8 dienomis Lietuvos kongresų ir parodų centre „Litexpo”.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„KOKO“ erdvėje – nauja Latvijos dizainerės K. Gutmane kolekcija
Kauno senamiestyje įsikūrusi ir konceptualius europinius mados prekių ženklus atstovaujanti mados erdvė „KOKO“ lojaliausias klientes pakvietė susipažinti su nauja, šiltajam sezonui skirta dizainerės iš Latvijos Keta Gutmane ko...
-
P. Valentaitė: pavasarį laukia pasikeitimai ne tik stiliuje, bet ir karjeroje2
Žinomai jaunosios kartos atlikėjai ir dvejus metus iš eilės „Eurovizijos“ konkurso finalininkei Paulai Valentaitei – ypatingas laikotarpis. Artėjanti pilnametystė, popsceną sudrebinsiančios naujos dainos ruošimas rodo api...
-
Pristatyta išskirtinė K. Kruopienytės ir „Audimo“ atostogų kolekcija moterims
Antradienio vakarą į Dailininkų sąjungos galeriją Vilniuje pasveikinti dizainerės Kristinos Kruopienytės su naujos kolekcijos pristatymu rinkosi mados atstovai ir garsūs žmonės. Vasaros nuotaikos renginyje atgijo urbanistinio miesto fone. Naujausia d...
-
Išleistuvių stilius: pirmoje vietoje – natūralumas1
„Genialumas slypi paprastume“, – pristatydama naujausias išleistuvių šventei skirtas šukuosenų tendencijas sakė vienos grožio mokyklos vadovė Rūta Zenkovienė. ...
-
Ausų mankšta – efektyvus būdas stangrinti veido odą1
Pirmąją savo knygą „Veido revoliucija“ išleidusi veido mankštos trenerė Viktorija Baltramiejūnienė tikina, kad per 3–3,5 val. perskaitę knygą skaitytojai jau gali pradėti praktikuoti tai, ką išmoko. ...
-
„Mados infekcijos“ užkulisiai: 300 makiažų ir šukuosenų per dvi dienas
Savaitgalį vykusioje jubiliejinėje „Mados infekcijoje“ buvo surengta 18 kolekcijų pristatymų, žiūrovai išvydo per 300 skirtingų kostiumų ir įvaizdžių. ...
-
K. Meschino su savo vaikinu pristatė amžinos meilės simbolį1
Atėjus pavasariui deimantų namai „The Factory Diamonds and Jewellery by Ribas“ pristatė pirmąją Lietuvoje sužadėtuvių ir vestuvių juvelyrikos studiją „Marry Me by Ribas“. Amžiną meilę liudijančios kolekcijos veidais tapo p...
-
Privalomas duetas: atviri batai ir dailūs nagai1
Jei pavasaris taip stipriai mins ant kulnų, jau greitai ir atvirų batų sezoną pradėsime. Žvilgsnis pirmiausia krypsta į avalynės parduotuvių lentynas – juk reikia madingos lengvos avalynės, tačiau nepamirškime, kad ne mažiau svarbūs i...
-
Slenka plaukai? Patarė, kaip juos sustiprinti2
Plaukai – moters vizitinė kortelė. Tačiau visai nesenai praėjusi žiema išvargino plaukus. Dėl temperatūros kaitos, žvarbių vėjų, sauso oro patalpose plaukai tapo sausi, silpni ir pažeidžiami, pradėjo slinkti. ...
-
Atlikėja I. Launikonytė paltus keičia pagal nuotaiką
Gerą nuotaiką ir optimizmą spinduliuojanti atlikėja Indrė Launikonytė artėjant vasarai savo gerbėjus žada nudžiuginti nauja savo kūrybos daina. Tuo tarpu pavasariškas dienas Indrė neretai leidžia studijoje: kaip pritariančioji vokalistė p...