- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Anksčiau vien tik filmų ekranuose matytos dirbtinio intelekto panaudojimo galimybės, kuo toliau, tuo labiau realizuojamos įvairiose srityse: automatizuojamos darbo vietos, kuriami robotai, į klausimus atsakinėjančios sistemos, virtualūs asistentai.
Bendrovės „TV partneriai“ (ZoomTV.lt) kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais, panaudodami dirbtinius neuroninius tinklus bei tyrimo, atlikto su žvilgsnio sekimo įranga, rezultatus sukūrė reklamos vertės paskaičiavimo ir analizės programą, galinčią atpažinti reklaminius objektus vaizdo transliacijų įrašuose. Reklamos vertės apskaičiavimo metodą padėjo sukurti projekto partneriai „KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas“.
„Užsakovai sumoka už reklamos pozicijas renginiuose, sporto varžybose ar už prekės ženklo integravimą į vaizdo turinį, bet tada kyla natūralus klausimas: kiek gi šių reklaminių pozicijų buvo parodyta vaizdo transliacijos metu? Galutiniame produkte, lentelėje bus pateikiami duomenys apie tai, kiek kartų pasirodė vienas ar kitas prekės ženklas ar reklaminė pozicija ir kokio ilgumo buvo jos parodymai“, – sako KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) mokslininkas Arūnas Lipnickas, kartu su kolega, taip pat KTU mokslininku, Vidu Raudoniu prisidėjęs prie šio produkto kūrimo.
Mokslininkai tikina, kad kuriama programa pirmiausia skirta atlikti reklamos apskaitą transliacijos metu. „Galima analizuoti sporto varžybų, skirtingų televizijos transliacijų, filmų, reportažų įrašus ir pan. Jokių apribojimų nėra, svarbiausia, kad vaizdo įrašas būtų kokybiškas“, – teigia A. Lipnickas.
Reklamos monitoringo poreikis itin didelis
Jonas Stadalninkas, UAB „TV partneriai“ vadovas, pasakoja, kad dėl greito interneto, naujų technologijų atsiradus didesniam TV kanalų ir internetinių transliacijų platformų skaičiui, didėja įvairių renginių tiesioginių transliacijų ir vaizdo turinio kiekis, o dėl to atsiranda ir didesnis reklamos efektyvumo nustatymo poreikis. Vien 2017 metais visame pasaulyje įmonės išleido daugiau kaip 62 milijardus JAV dolerių sporto ir kitų renginių rėmimui, apie 70 proc. šios sumos tenka sportui.
„Dėl padidėjusių tiesioginių transliacijų apimčių kyla vis didesnė reklamos monitoringo paklausa, kuri rėmėjams, reklamos užsakovams, sporto organizacijoms tiksliai ir išsamiai pateiktų ištransliuotos reklamos parodymų skaičius, apskaičiuotų jos vertes“, – atkreipia dėmesį TV rinkos atstovas.
Dėl padidėjusių tiesioginių transliacijų apimčių kyla vis didesnė reklamos monitoringo paklausa, kuri rėmėjams, reklamos užsakovams, sporto organizacijoms tiksliai ir išsamiai pateiktų ištransliuotos reklamos parodymų skaičius, apskaičiuotų jos vertes.
UAB „TV partneriai“ vadovo teigimu, didžioji dalis sporto organizacijų, taip pat renginių rėmėjų iki šiol neturi prieinamų efektyvių įrankių reklamos vertės apskaičiavimui.
„Sporto rėmimas ir prekių ženklų siejimas su sportu yra efektyvi prekės ženklo vystymo priemonė. Tačiau investuotų lėšų grąžos paskaičiavimo mechanizmo nebuvimas stabdo žiniasklaidos planavimo agentūras, įmones nuo bendrų projektų su sportu, kultūra“, – teigia J. Stadalninkas.
Galutinis produkto variantas, kurį planuojama pristatyti jau šiais metais, programos kūrėjų teigimu, suteiks galimybę ne tik analizuoti situaciją, bet ir teikti pasiūlymus optimaliam reklaminių pozicijų išdėstymui.
„Iki šiol sporto ar kitų renginių organizatoriai tik spėliodavo, kokia tikroji jų reklaminio inventoriaus vertė, o su šia programa galės tiksliai ją apskaičiuoti ir nustatyti kainodarą“, – pasakoja UAB „TV partneriai“ vadovas.
Suteiks galimybę apskaičiuoti realią reklamos vertę
Nauja reklamos vertės paskaičiavimo ir analizės programa dirbtinio intelekto ir giliojo mokymo pagalba gali atpažinti reklaminius objektus vaizdo transliacijų įrašuose t. y. reklaminius stendus salėse, lipdukus ant aikštelės ar sportininkų aprangų, logotipus, atsirandančius transliacijos grafikoje ir kitas reklamas.
„Visi, dirbantys su prekės ženklų rinkodara, puikiai žino, kad reklamos parodymo kiekiai yra tik viena medalio pusė. Turime nepamiršti, kad galutinis vartotojas – žiūrovas pastebi ne kiekvieną reklamą, tuo labiau ir žiūri ne kiekvienas sporto varžybas. Todėl galutinei reklamos vertei įtakos turi ne tik reklamos kiekis, tačiau ir reklaminė pozicija bei auditorijos pasiekimo rodikliai. Atsižvelgdami į tai nusprendėme tikslinti reklamos vertės apskaičiavimą papildomais rodikliais: prie naujosios programos apskaičiuojamų reklamos parodymų skaičiaus prijungti tyrimo, atlikto su žvilgsnio sekimo įranga (angl. eye-tracker), rezultatus bei konkrečių transliacijų auditorijos pasiekimo rodiklius“, – detalizuoja Rūta Matulaitienė, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto tyrimų vadovė.
„Atsižvelgiant į kiekvienos reklamos dydį, parodymų skaičių, transliaciją ir / ar įrašą stebinčių žmonių skaičių, atliktą žiūrovo žvilgsnio sekimo tyrimą ir kitus veiksnius, realiu laiku gali būti apskaičiuojama kiekvienos reklamos pozicijos vertė jos užsakovams, prekių ženklams“, – pastebi Jonas Stadalninkas.
Programos kūrėjai įsitikinę, kad turint tokią informaciją įvairios sporto federacijos, klubai, lygos, renginių organizatoriai galės lengviau susirasti rėmėjų, nes turės ne menamas, o realias ir pagrįstas savo siūlomos reklamos vertes.
„Tokia programinė įranga yra puikus įrankis prekių ženklų kūrėjams ir vystytojams, žiniasklaidos planavimo agentūroms paskaičiuoti realią perkamo reklamos inventoriaus, „product placement“ (liet., produkto parodymas) vertę ir TV transliacijose, ir socialiniuose tinkluose, internete talpinamame vaizdo turinyje.“, – tikina pašnekovas.
Naujas produktas rinkoje
Reklamos vertės paskaičiavimo ir analizės programinės įrangos kūrėjai pažymi, kad šiuo metu rinkoje nėra panašių gerai veikiančių įrankių skirtų automatiniam reklamos monitoringui.
„Yra keletas įmonių, kurios skelbia, kad teikia automatinio reklamos sekimo paslaugą, tačiau po daugelio bandymų nepavyko nei rasti realių panaudojimo pavyzdžių, nei gauti daugiau informacijos apie panašias paslaugas iš šių įmonių“, – tikina J. Stadalninkas.
Planuojama, kad tolimesnis šios programinės įrangos vystymas galėtų leisti pakeisti reklamas realiu laiku pagal geografinį auditorijos pasiskirstymą.
„Pavyzdžiui, vykdant „Formulės 1“ tiesioginę transliaciją žiūrovams Azijoje ant automobilių ar stenduose galėtų būti rodoma viena reklama , o Europoje – kiti prekių ženklai“, – sako J. Stadalninkas.
Taip pat ši programa ateityje gali būti panaudojama draudžiamos reklamos monitoringui ir kontrolei, pvz., alkoholio ar tabako reklamoms, bei atlikti TV reklamos išleidimo monitoringą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Parduotuvėse – atspausdinti patiekalai: ateityje tokio maisto atsiras vis daugiau30
Lietuvoje viename didžiųjų prekybos centrų jau galima įsigyti to, ką dauguma iš mūsų regėjome tik televizoriaus ekrane, – 3D spausdintuvu atspausdinto maisto. Šįkart konkrečiai lašišos. ...
-
CERN Baltijos šalių grupės vadove paskirta KTU mokslininkė B. Abakevičienė
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN) įvykusiame kasmetiniame CERN Baltijos šalių grupės susitikime jo vadove vienbalsiai išrinkta Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja Brigita A...
-
Medicina tobulėja: melanomą atpažins ir per nuotrauką1
Medikams pastebint, kad odos ligų ir alergijų daugėja, mokslininkai sugalvojo, kaip užkirsti tam kelią taikant ankstyvą diagnostiką. ...
-
Rusų erdvėlaivis „Sojuz“ prisijungė prie TKS
Rusų erdvėlaivis „Sojuz MS-25“ pirmadienį sėkmingai prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties (TKS), praėjus keturioms dienoms po to, kai jo startas buvo atidėtas dėl techninės problemos, pranešė Rusijos kosmoso agentūra &bd...
-
Ėmėsi misijos veisti koralus laboratorijoje: ar tai išgelbės nuo išnykimo?
Ką turi bendro koralai prie Maldyvų, Indijos vandenyne, ir ūkanota Jungtinė Karalystė? Britų mokslininkai, užsidarę laboratorijose, pradėjo novatorišką veisimo programą – bandys išsaugoti koralus. Augins naujus vietoje tų, kurie...
-
Ispanijoje sustabdyta „Telegram“ veikla2
Vienas Ispanijos teisėjas nurodė sustabdyti internetinių pranešimų siuntimo paslaugą „Telegram“. Teisėjas nagrinėja transliuotojų iškeltą bylą dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo. Viena vartotojų grupė sukritikavo jo...
-
„Roskosmos“: pirmoji baltarusių kosmonautė rusų erdvėlaiviu išskrido į TKS4
Pirmoji baltarusių kosmonautė Marina Vasilevskaja rusų erdvėlaiviu „Sojuz“ šeštadienį sėkmingai išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), pranešė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“. ...
-
Būna ir taip: muzikos kūrėjui teko ginčytis su dirbtiniu intelektu3
Kad jau dirbtinis intelektas (DI) kuria dainas ir vaizdo klipus, kodėl jam neleidus sugalvoti ir klausimų. Pokalbis su dirbtinį intelektą muzikoje įvaldžiusiu Luku Keraičiu, kuris atsakinėjo į išties originalius, netikėtus DI klausimus. ...
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...