- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ilgą laiką vyravusi nuostata, jog darbdavys pats renkasi darbuotoją – šiandien, atrodo, prarado savo galiojimo laiką. Specialistų stygius rinkoje įdarbinimo procesą apvertė aukštyn kojomis ir lemiamo sprendimo priėmimą perdavė į darbuotojų rankas.
Vis dažniau būsimi darbuotojai, prieš nuspręsdami, ar rinktis konkrečią darbovietę, stebi ją socialiniuose tinkluose ilgesnį laiką ir įvertina, ką įmonė gali jiems pasiūlyti. Dėl šios priežasties efektyvi įmonių komunikacija soc. tinkluose – raktas į talentingų žmonių širdis.
Būti „čia ir dabar“
Darbdaviai dažnai skundžiasi, jog trūksta kvalifikuotų ir motyvuotų darbuotojų, tačiau primiršta, kad patys daugiau dėmesio skiria paslaugų ar prekių pardavimų skatinimui, o ne įmonės, kaip darbdavio, įvaizdžio formavimui.
Skaitmeninės komunikacijos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės teigimu, jeigu įmonė neturi oficialios paskyros socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Linkedin“ ar „Instagram“, potencialūs darbuotojai, ypač Z ir Y kartos atstovai, kartais nevertina jos kaip patrauklios darbovietės. Tad kokias pagrindines socialinių tinklų valdymo taisykles privalu įsiminti, siekiant išnaudoti jų komunikacines galimybes?
Socialinio tinklapio puslapis turi būti užpildytas reikiama ir tikslia informacija bei būti vizualiai tvarkingas.
„Visų pirma, socialinio tinklapio puslapis turi būti užpildytas reikiama ir tikslia informacija bei būti vizualiai tvarkingas – priešingu atveju darysite sau „meškos paslaugą“. Taip pat būtina visuomet reaguoti į komentarus ir žinutes bei komunikuoti reguliariai. Darbdaviams patariu anonsuoti informaciją, tačiau ne publikuoti jau po fakto ir daugiau dėmesio skirti kokybiško turinio kūrimui“, – pataria J. Narkevičiūtė.
Įkvėpimo toli ieškoti nereikia
Anot specialistės, soc. tinklai pastaruoju metu keliauja natūralumo kryptimi, taigi nereikėtų baimintis, jei kartais norėsite įkelti asmeniniu telefonu ar fotoaparatu užfiksuotą akimirką, kuri nebus itin profesionali.
„Visose situacijose svarbiausia – greitis, informacijos pateikimas „čia ir dabar“ bei pirmenybė prieš konkurentus. Nebijokite dalintis pačių darytomis fotografijomis, o skelbdami vidines naujienas – nedelskite. Telefonu daryta fotografija tokioje situacijoje daug pranašesnė už keliomis dienomis vėliau paskelbtą profesionalią nuotrauką“, – tvirtina J. Narkevičiūtė.
Pasak vadovės, būsimiesiems darbuotojams įdomūs paprasti dalykai – kaip atrodo eilinė įmonės darbo diena, ką veikia jos vadovai ir kokios tradicijos yra puoselėjamos komandoje.
„Planuojant turinį įkvėpimo toli ieškoti nereikia – būkite atviri ir dalinkitės akimirkomis iš savo kasdienybės. Darbdavio įvaizdžio formavimui socialiniuose tinkluose ne visuomet reikalinga kruopščiai suplanuota komunikacijos strategija – tiesiog dažniau rodykite, kaip biure dirba žmonės, kaip jie keliauja į konferencijas ar kartu leidžia laisvalaikį. Būsimiems darbuotojams taip pat rūpi ar jie turės galimybę derinti savo pomėgius ir darbą, turėti lankstų darbo grafiką, save realizuoti bei kilti karjeros laiptais“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.
Stebi ne tik darbdavys
Pasak vadovės, darbuotojai gana dažnai palieka ne konkrečią įmonę, bet jos vadovą. J. Narkevičiūtės teigimu, vis dažniau žmonės darbą renkasi pagal tai, kas vadovauja būsimai darbovietei, dėl to vadovą seka socialiniuose tinkluose ir stebi, kur jis dalyvauja, kokius įrašus skelbia ir kaip bendrauja socialinėje erdvėje.
Pasak specialistės, jeigu darbdavys neturi savo profilio socialiniuose tinkluose, jis siunčia gana prieštaringą žinutę būsimiems darbuotojams. Dažniausiai tai tikrai nepadeda suformuoti teigiamo įvaizdžio ir pritraukti geriausių kandidatų.
Norintys išlikti konkurencingi ir, neprarasti vertę kuriančių talentingų specialistų, darbdaviai, anot J. Narkevičiūtės privalo ne tik rūpintis, kaip pritraukti naujus darbuotojus, bet ir stengtis nudžiuginti esamus.
„Pristatykite juos paskyros sekėjams, girkite už pasiekimus arba net cituokite jų mintis. Į darbdavio komunikacijos veiksmus verta įtraukti ir pačius kolegas – skatinti juos dalintis įmonės naujienomis ir pristatyti naujus produktus. Tikėtina, kad juos supa panašios kvalifikacijos ir specialybių žmonės, taigi savo įvaizdį sėkmingai formuosite tarp tikslinės auditorijos“, – sako J. Narkevičiūtė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Parduotuvėse – atspausdinti patiekalai: ateityje tokio maisto atsiras vis daugiau30
Lietuvoje viename didžiųjų prekybos centrų jau galima įsigyti to, ką dauguma iš mūsų regėjome tik televizoriaus ekrane, – 3D spausdintuvu atspausdinto maisto. Šįkart konkrečiai lašišos. ...
-
CERN Baltijos šalių grupės vadove paskirta KTU mokslininkė B. Abakevičienė
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN) įvykusiame kasmetiniame CERN Baltijos šalių grupės susitikime jo vadove vienbalsiai išrinkta Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja Brigita A...
-
Medicina tobulėja: melanomą atpažins ir per nuotrauką1
Medikams pastebint, kad odos ligų ir alergijų daugėja, mokslininkai sugalvojo, kaip užkirsti tam kelią taikant ankstyvą diagnostiką. ...
-
Rusų erdvėlaivis „Sojuz“ prisijungė prie TKS
Rusų erdvėlaivis „Sojuz MS-25“ pirmadienį sėkmingai prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties (TKS), praėjus keturioms dienoms po to, kai jo startas buvo atidėtas dėl techninės problemos, pranešė Rusijos kosmoso agentūra &bd...
-
Ėmėsi misijos veisti koralus laboratorijoje: ar tai išgelbės nuo išnykimo?
Ką turi bendro koralai prie Maldyvų, Indijos vandenyne, ir ūkanota Jungtinė Karalystė? Britų mokslininkai, užsidarę laboratorijose, pradėjo novatorišką veisimo programą – bandys išsaugoti koralus. Augins naujus vietoje tų, kurie...
-
Ispanijoje sustabdyta „Telegram“ veikla2
Vienas Ispanijos teisėjas nurodė sustabdyti internetinių pranešimų siuntimo paslaugą „Telegram“. Teisėjas nagrinėja transliuotojų iškeltą bylą dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo. Viena vartotojų grupė sukritikavo jo...
-
„Roskosmos“: pirmoji baltarusių kosmonautė rusų erdvėlaiviu išskrido į TKS4
Pirmoji baltarusių kosmonautė Marina Vasilevskaja rusų erdvėlaiviu „Sojuz“ šeštadienį sėkmingai išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), pranešė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“. ...
-
Būna ir taip: muzikos kūrėjui teko ginčytis su dirbtiniu intelektu3
Kad jau dirbtinis intelektas (DI) kuria dainas ir vaizdo klipus, kodėl jam neleidus sugalvoti ir klausimų. Pokalbis su dirbtinį intelektą muzikoje įvaldžiusiu Luku Keraičiu, kuris atsakinėjo į išties originalius, netikėtus DI klausimus. ...
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...