- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išsirinkti iš didelės gausos siūlomų prekių ir paslaugų bei priimti geriausią sprendimą perkant, dabartiniams vartotojams tampa vis sunkiau.
Iš visų pusių mirgančios, šviečiančios ir skambančios reklamos televizijoje, radijuje ir socialinėje medijoje, kartais tarsi atima iš žmonių pasirinkimo teisę.
Dėl to prieš nuspręsdami ką nors įsigyti, jie informacijos apie prekę ar paslaugą ieško internete, skaito atsiliepimus interneto svetainėje ir eina į socialinius tinklus, kurie padeda apsispręsti, ar verta pirkti išsirinktą produktą.
Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės teigimu, socialiniai tinklai sprendimo pirkti procese vaidina vis didesnį vaidmenį. Dėl šios priežasties specialistė ragina prekės ženklus atkreipti dėmesį į dažniausiai jų daromas klaidas „Facebook“ bei siūlo stebėti besikeičiančius vartotojų įpročius tam, kad šis socilainis tinklapis būtų išnaudojamas tikslingai ir svarbiausia – nepakenktų verslui.
Tikslų nebuvimas
Kaip rašoma pranešime spaudai, siekiant sukurti ir išlaikyti gerą prekės ženklo įvaizdį socialiniame tinkle „Facebook“, kruopščiai suplanuoti strateginiai veiksmai bei išsikelti konkretūs tikslai, anot J. Narkevičiūtės, yra būtini.
Neatsakyti vartotojų komentarai, pernelyg ilgas atsakymų į užklausas laikas, prastų įvertinimų ignoravimas ir neatnaujinta informacija neliks nepastebėti.
„Be aiškios strategijos visas prekės ženklo įdirbis socialiniuose tinkluose gali nueiti veltui. Nuosekli ir apgalvota socialinių tinklų strategija užtikrina, kad dedamos pastangos atsipirktų ir atneštų norimų rezultatų. Tinkami kanalai, informacija laiku ir vietoje, aktualios temos ir daugiau nuoseklaus, įtraukiančio, vartotojui vertę kuriančio turinio lems jūsų prekės ženklo sėkmę. Taip pat nebijokite daugiau dėmesio skirti drąsioms idėjomis ir investuoti ne tik pinigus, bet ir laiką, energiją bei vaizduotę“, – sako J. Narkevičiūtė.
Pasyvus administravimas
J. Narkevičiūtės teigimu, savo buvimą „Facebook“ verslo įmonės įprasmins tik tuomet, jei aktyviai rūpinsis savo paskyros administravimu. Neatsakyti vartotojų komentarai, pernelyg ilgas atsakymų į užklausas laikas, prastų įvertinimų ignoravimas ir neatnaujinta informacija neliks nepastebėti.
„Įsitikinkite, jog „Facebook“ paskyros skiltyje „Apie“ pateikiate naujausią informaciją apie savo prekės ženklą. Dažnai įmonės ją užpildo pradžioje, kai tik užsiregistruoja ir praėjus kuriam laikui apie tai pamiršta. Praktika rodo, kad nauji klientai, atėję į prekės ženklo „Facebook“ puslapį, dažnai užeina paskaityti, kaip jis save pristato, todėl pasenusi informacija juos gali suklaidinti – vartotojai gali netinkamai suprasti įmonės veiklą ar jos siūlomas paslaugas. Taip pat nepamirškite, jog socialiniuose tinkluose komunikacija privalo būtų abipusė – tai ne tik jus reprezentuojanti platforma, bet ir bendravimo su klientais kanalas“, – pabrėžia J. Narkevičiūtė.
Netinkamas įrašų dažnis
Įmonėms taip pat labai svarbu nusistatyti siektinus tikslus bei susidaryti veiksmų planą tam, kad nebūtų švaistomi įmonės resursai, o kokybiškas turinys nepasimestų dėl informacijos triukšmo. Vis tik, anot specialistės, pagrindinė įmonės klaida pradėjus komunikaciją „Facebook“ – neteisingai pasirenkamas įrašų dažnis.
„Komunikacijos specialistai įmonėms gali padėti apskaičiuoti, kiek „Facebook“ tinklas turi jiems reikalingos auditorijos, kiek jos įmanoma pasiekti su reklama, kaip dažnai ir pan. Tą atlikti rekomenduojama dar prieš pradedant komunikaciją, nes tuomet išsiaiškinsite optimalų pasidalinimų skaičių, galėsite planuoti savo įrašus ir investuoti į turinio kokybę. Juk per dažni ir jūsų auditorijos poreikių neatitinkantys įrašai ne tik nesulauks dėmesio, bet ir skatins vartotojų nepasitenkinimą“, – sako J. Narkevičiūtė.
Jarūnė Narkevičiūtė/Asmeninio arch. nuotr.
Kita dažnai pasitaikanti ir su įrašu publikacijomis susijusi klaida, anot J. Narkevičiūtės, yra tikslinės auditorijos nebuvimas.
„Kartais dar pasitaiko įmonių, kurios mano, kad kiekvienas žmogus yra potencialus klientas. Sukūrę reklaminę kampaniją, kuria kreipiatės į visus, – nieko nesudominsite. Vis tik, jei turite pasiūlymų, kurie tikrai skirti plačiai auditorijai, klasifikuokite juos į atskiras grupes ir publikuokite ne kaip įrašus, o kaip reklamą – taip jie bus matomi tik tiems vartotojams, kuriems pasiūlymas yra aktualus“, – pataria J. Narkevičiūtė.
Kiekybė laimi prieš kokybę
Socialinių tinklų vartotojų kriterijai kiekvienais metais auga, todėl jie vis dažniau pasitikrina savo sekamų puslapių sąrašą, reklamų parinktis ir atranda laiko atsisakyti jiems nebetinkančių prenumeratų ar nepatinkančių reklamų.
„Sekėjų dėmesį išlaikysite susitelkę į kokybę. Gausybė paskubomis parašytų įrašų ar sumaketuotų vizualų neprilygs vienam, tačiau kokybiškam vaizdo įrašui. Vartotojai visada seka tai, kas išsiskiria iš kitų, sudomina, intriguoja ir kursto vaizduotę, todėl dažniau laimi įdomūs, linksmi, geras emocijas sukeliantys vizualai ir vaizdo įrašai. Taip pat auditoriją įtraukia naudingas turinys, o ta nauda gali būti tiek prekės ženklo teikiamos nuolaidos, tiek žinios“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.
Tyla kilus audrai
Socialinių tinklų suteiktas viešumas kartu įpareigoja laikytis ir įprastų viešosios erdvės taisyklių. Jei prekės ženklą ištiko krizė, kalbėti apie tai savo paskyroje – tiesiog privaloma.
„Socialiniuose tinkluose visi jūsų veiksmai matomi itin plačiai visuomenės daliai, tad trindami komentarus ar blokuodami nepasitenkinimą reiškiančius vartotojus, savo bėdos nepaslėpsite. Būkite atviri ir pripažinkite klydę. Jei vengsite komentuoti ar atsiversite tylos siena, sekėjai tai suvoks kaip nepatikimumo rodiklį. Tinkamai suvaldyta krizė prekės ženklo įvaizdžiui pakenks gerokai mažiau nei visiška tyla. O kartais ji gali ir padėti, pavyzdžiui, prisidėti prie prekės ženklo įvaizdžio, kaip atviro ir skaidraus, stiprinimo. Slėpdamiesi nuo socialiniuose tinkluose kilusios krizės prarasite ir sekėjus, ir realius klientus“, – tvirtina J. Narkevičiūtė.
Neapgalvota reklama
Nors ši klaida, pasak J. Narkevičiūtės, pasitaiko rečiau, tačiau jos pasekmės – liūdniausios. Pavyzdžiui, diskriminuojanti ar politiškai nekorektiška reklama socialiniuose tinkluose prekės ženklui gali pakenkti daugybei metų.
„Netinkamą žinutės toną netruks pastebėti nuomonės lyderiai ir tuomet ji gali išplisti daug plačiau nei planavote. Neapsigaukite – posakis „bet kokia reklama yra reklama“ čia netinka. Pašiepdami visuomenei jautrią temą pakenksite savo reputacijai, prarasite didelę dalį sekėjų, o galiausiai – ir klientų. Todėl kurdami reklamą, tiek šokiruojančią, tiek ir įprastą, visada pamąstykite apie aplinką, nuo kurios priklausys, kaip reklamą supras žmonės, kuriems ji skirta“, – sako J. Narkevičiūtė.
Neatsiperkančios investicijos ir klientų nukreipimas
Dar viena dažnai pasitaikanti klaida – neapgalvotos investicijos į reklamą arba jų nebuvimas.
„Prekės ženklai dažnai mano, kad socialiniuose tinkluose jų reklama vartotojus pasieks organiškai, tačiau taip nebūna. Į reklamą reikėtų investuoti logiškai, pavyzdžiui, jei vaizdo įrašo gamybai išleisite 500 eurų, o reklamai socialiniame tinkle skirsite tik 50 eurų – ar manote, kad ji bus efektyvi? Tokiose situacijose nėra prasmės švaistyti resursų vaizdo įrašo gamybai, nes jis nepasieks auditorijos dėl suplanuotų mažų reklamos investicijų“, – sako J. Narkevičiūtė.
Pasak specialistės, prekės ženklai taip pat nesugeba interpretuoti „Facebook“ teikiamų statistinių duomenų, kurie padeda įvertinti realybę ir suprasti, koks turinys auditorijai patiko labiausiai arba ką ji ignoravo.
„Jei norite, kad jūsų prekės ženklas būtų įdomus ilgalaikėje perspektyvoje, rekomenduoju analizuoti statistiką bei tikrinti, ar pavyko pasiekti išsikeltą tikslą. Tą padaryti taip pat galima tikslingai bendraujant su į „Facebook“ paskyrą užsukančias ir komentarus paliekančiais vartotojais. Viena didžiausių klaidų, kurią daro prekės ženklas – klientų nukreipimas į kitą kanalą. Jeigu jau žmogus užsuko į jūsų „Facebook“ puslapį, vadinasi, čia jam patogiausia gauti informaciją ar konsultaciją“, – sako J. Narkevičiūtė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...
-
Pirmieji telefonai: tokių dabar tikrai nesinešiotumėte rankinėje15
Mobilųjį telefoną dabar turi kone kiekvienas. Telefonu žmonės ne tik skambina ar rašo žinutes, dažniausiai telefonas atstoja kur kas daugiau prietaisų. Jame integruota kamera, navigacija ir kitos plačiai naudojamos programos. Balandžio 3-ąj...