„Toyota“ pristato miniatiūrinį kalbantį robotą

  • Teksto dydis:

Japonijos automobilių milžinė „Toyota“ ketina pasiūlyti rinkoje puodelio dydžio šnekantį robotą, vardu „Kirobo Mini“, kuris galės palaikyti draugiją savo savininkams.

Dešimties centimetrų aukščio robotas prekyboje Japonijoje pasirodys kitąmet ir kainuos 39,8 tūkst. jenų (400 JAV dolerių).

„Toyota“ paprastai siejama su automobiliais, tačiau įmonė investuoja milijonus į robotų techniką ir „Kirobo“ yra jos pirmasis komercinis produktas šiame sektoriuje.

Pasak didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos, šis robotas – o jis gali palaikyti paprastą pokalbį ir reaguoti į emocijas – galėtų jai padėti vystyti transporto priemonių technologijas. „Norime padėti spręsti visuomenėje vis gilėjančias problemas, kai žmonės neturi su kuo pasikalbėti“, – pareiškė „Toyota“ atstovas Moritaka Yoshida (Moritaka Jošida).

„Kirobo Mini“ pristatomas didžiausioje Azijos elektronikos parodoje – „IT & Electronics Comprehensive Exhibition“ (CEATEC), kuri šią savaitę vyksta Tokije.

„Kirobo Mini“ yra mažesnė roboto „Kirobo“ versija. „Kirobo“ išgarsėjo kaip pirmasis pasaulyje robotas astronautas, kai 2013 metais buvo nuskraidintas į tarptautinę kosminę stotį kaip jai tuomet vadovavusio japonų astronauto Koichi Wakata (Koičio Vakatos) pašnekovas.

„Kirobo“ buvo įtrauktas į ilgesnės trukmės projektą, kurį įgyvendinant siekta nustatyti, ar robotas galėtų tapti vienišų ar izoliuotų žmonių pašnekovu ir ar jis galėtų vystyti savo bendravimo įgūdžius.

Demografijos srityje Japonijai kyla dvi grėsmės: gyventojų senėjimo (prognozuojama, kad iki 2060 metų vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės sudarys beveik 40 proc. visų šalies gyventojų) ir gimstamumo mažėjimo.

Šalyje taip pat kyla nemažai socialinės atskirties ar atsiskyrimo problemų. Verta paminėti reiškinį, vadinamą hikikomori, kai žmonės, dažniausiai būna paaugliai ir jauni suaugusieji, atsisako eiti iš namų ar bendrauti su kitais žmonėmis, o vietoje to žaidžia vaizdo žaidimus ar lieka savo kambaryje.

Robotais rinkoje prekiauja ne viena Japonijos įmonė. Pavyzdžiui, mobiliojo ryšio operatorė „SoftBank“ nuo pernai metų siūlo pirkėjams savo kalbantį robotą humanoidą „Pepper“.

 

 

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių