Fotografijų parodoje – priešingybių harmonija

  • Teksto dydis:

Kartais užtenka į problemą pažvelgti plačiau, kad ji kaipmat išnyktų, o kartais ties ja reikia susikoncentruoti ir išgyventi.

Aktyviai kuriančio fotomenininko Iridijaus Švelnio ir moksleivės Gabijos Riaubaitės bendroje fotografijų parodoje "Gyvenimo kontrastai" atsiskleidžia priešingybių poros – tiksliau, ne viena jų.

Kai kuriuos gyvenimo ir fotografijos kontrastus įvardija ir pats I.Švelnys: parodoje susitinka ypač platus ir siauras, detalus žvilgsniai į pasaulį. Šie skirtingi požiūriai fotografijose turi ir tiesioginę išraišką, ir metaforinę, filosofinę prasmę. Parodoje matome vadinamuoju žuvies akies objektyvu užfiksuotų gamtos vaizdų ir makrofotografijos diptikus. Plačiu žvilgsniu į gamtovaizdžius žvelgia I.Švelnys, o G.Riaubaitė kuria beveik abstrakčias makrokompozicijas. Tokie optiniai sprendimai parodoje perteikia ir skirtingus poiūrius į gyvenimą.

Kartais užtenka į problemą pažvelgti plačiau, kad ji kaipmat išnyktų, o kartais ties ja reikia susikoncentruoti ir išgyventi.

"Kartais užtenka į problemą pažvelgti plačiau, kad ji kaipmat išnyktų, o kartais ties ja reikia susikoncentruoti ir išgyventi. Šie gyvenimo požiūriai – kaip du lygiaverčiai priešingi poliai. Taigi, pažvelkime į šiuos du polius, pamatykime pasaulį kaip niekada plačiai ir kartu giliai. Leiskime sau paklajoti tarp šių polių ir mūsų kasdienis gyvenimas bus įvairiapusiškesnis ir nuostabesnis", –  siūlo I.Švelnys.

Fotografijose galima įžvelgti ir kitų, pačių autorių neįvardijamų kontrastų. Nespalvotos I.Švelnio fotografijos atstovauja ilgaamžės meninės fotografijos tradicijai, kurioje šviesių ir tamsių tonų kontrastai, nespalvotose nuotraukose išryškėjantis grafinis linijų piešinys ir ritmas į kasdienę aplinką leidžia pažvelgti kitu žvilgsniu ir paverčia ją estetinio pasigėrėjimo objektu. Tokią fotografiją įprasta laikyti vyriško žvilgsnio projekcija – apgalvotos, tikslios kompozicijos ir polinkis joms suteikti filosofinį, apibendrintą turinį buvo ne vieno lietuvių ir pasaulio žinomo modernios fotografijos atstovo svarbiausias kūrybinis principas.

G.Riaubaitės darbuose akcentai priešingi – spalvota fotografija niekada taip neatitolsta nuo vaizduojamos realybės, kaip nespalvoti atvaizdai, ir pabrėžia jos materialumą. Be to, jaunosios fotografės darbų abstraktumas siejasi ne tiek su racionaliomis kompozicijomis, kiek su intuityviu materijos fiksavimu. Intuityvus santykis su realybe ir betarpiškas materialios tikrovės patyrimas šiuolaikinio meno pasaulyje siejamas su vadinamąja moteriška kūryba. Pastarąją G.Riaubaitė papildo ir asmenine negalios patirtimi, kurią ji paverčia pranašumu ir išskirtine kūrybine pozicija – savitai ir giliai įsižiūrėti į smulkiausias mūsų pasaulio detales. Metaforine prasme tai ir atidus įsižiūrėjimas į savo vidinį pasaulį, pačius autentiškiausius išgyvenimus, kol jie dar nėra įvardyti žodžiais ir įgiję atpažįstamų vaizdinių reprezentacijų.

Pastaroji paroda – trečioji, kurią žinomas fotomenininkas rengia kartu su jaunąja kūrėja. Parodos partneris – VšĮ Gabrielės meno galerija.


Kas? Fotografijų paroda "Gyvenimo kontrastai".

Kur? Galerijoje "Ars et Mundus" (A.Mapu g. 20).

Kada? Atidarymas – sausio 5 d. 18 val. veikia iki sausio 18 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių