Kaune bus pristatyta japonų fotomenininko T. Haros darbų paroda

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) centrinių rūmų Didžiosios salės fojė trečiadienį vyks Lietuvoje gyvenančio japonų fotografo Takahiro Haros parodos „Fotostudija Keturi metų laikai“ („Photo Studio Four Seasons“) atidarymas.

Takahiras Hara gimė 1975-aisiais Japonijoje. Jis užaugo mažame Brazilijos miestelyje, o dabar gyvena Vilniuje. Daugiau nei 20 metų jis fotografuoja, skirdamas dėmesį savitos pasaulėžiūros kūrimui, leidžiant savo fotografuojamiems subjektams prisiminti minties ir objekto santykį.

T. Hara kuria juodai baltas fotografijas pasitelkdamas „Lith-printing“ procesą, kuris yra viena unikaliausių alternatyviosios fotografijos technikų. Naudodamas specialius ryškalus, menininkas pats ryškina savo fotografijas, – ryškinimas ir eksponavimas trunka gana ilgai. Jam patinka toks ilgas procesas, kurio metu subrandinama viena nuotrauka. Visa tai taip pat nebyliai brandina jo meilę tamsiajame kambaryje gimstančioms fotografijoms.

2007-aisiais Japonijoje fotografas išleido šeimos portretų seriją „Fotostudija Keturi metų laikai“, vaizdavusią kiekvienos šeimos istoriją bei tarpusavio ryšius. 2009-aisiais išleido fotografijų seriją „Visata“ („Universe“).

„Kiekvienos šeimos spalvos keičiasi lyg keturi metų laikai. Mylimi ir įsimylėję vyras ir moteris – tai pirmoji šeimos užuomina. Bėgant laikui, šypsenos bei ašaros sumezga šeimą kartu, o subtilūs šviesos ir tamsos atspalviai mus tiesiog žavi“, – pristatydamas parodą „Fotostudija Keturi metų laikai“ sakė T. Hara.

Paprašydamas savo fotografuojamų subjektų rankose laikyti antikvarinį daiktą ir galvoti apie tai, kaip apie šeimos ryšių su praeitimi ar ateitimi simbolį bei buvimą kartu dabartyje, fotografas siekė pavaizduoti jų tarpusavio emocinius saitus.

„Senovinis daiktas gali priminti sunkumus, kurie suartino šeimos narius, arba bendromis pastangomis pasiektą sėkmę. Buvo svarbu, kad kiekvienas įsivaizduotų jį esant pripildytą kartu praleisto gyvenimo pačios giliausios esmės. Aš leidžiu savo kūrybai skleistis kaip bendradarbiavimui su savo subjektais, kaip širdžių bendrystei, kartais džiaugsmingai, kartais didingai, visada praturtinančiai. Fotoaparato objektyvas sujungia mane su mano subjektais, leidžia kiekvieno iš jų skleidžiamai šviesai apšviesti mano gyvenimą ir tuo pačiu atsispindėti fotojuostelės paviršiuje. Tikiuosi, kad apžiūrinėdami šiuos darbus, mėgausitės prisiminimais apie savo pačių šeimos ryšių metų laikus“, – viliasi menininkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių