- Marija Gustainienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmogus gyvenime dažniau yra susirūpinęs, neramus, sutrikęs ar abejojantis, bet vis rečiau jis patiria džiaugsmo. Laikas bėga, metai neša metus, o žmogus kūprina paskui su savo našta pavargęs ir liūdnas.
Bet tada, kai ausys išgirsta malonius muzikos garsus, veide atsiranda šypsena ir širdis ima dainuoti. Kiekvienoje gyvenimo akimirkoje reikalinga muzika, nors ir mažiausias jos akordas, nes kitaip vargana kasdienybė su laiko našta užgoš visą dvasios pasaulį ir nebebus vietos poezijai.
Iš tiesų, muzika neša džiaugsmą sielai. Šitą žino ją mylintys žmonės ir vis dažniau prie jos artina savo gyvenimus. Vieną gražų vasario šeštadienį Kauno Miko Petrausko muzikos mokykloje vyko antrasis respublikinis festivalis – konkursas ,,Grand pas“ (tai yra baleto terminas, reiškiantis ,,didelis žingsnis“, tai – sudėtinga, turinti daug dalių muzikinė šokio forma, užgimusi Romantizmo epochoje). Pirmoje dalyje muzikinius kūrinius atliko jaunesnieji 1-4 klasių mokiniai, o antroje dalyje – 5 -7 klasių mokiniai. Pilnai žiūrovų salei stebint grojančius fortepijonu jaunus žmones apėmė didelė džiaugsmo banga. Negalima sėdėti ir neklausyti. Turi veikti visais savo pojūčiais: matyti, klausyti, šypsotis, nes būtent muzika ritasi per širdį ir paliečia gražiausius jausmus. Anot festivalio-konkurso vedėjos Rūtos Varnienės, muzika duoda džiaugsmą.
Vertinimo komisijai nelengva išskirti, kas geriausiai atliko muzikos kūrinį, nes visi mokiniai stengėsi parodyti, ką jie išmoko sunkiai dirbdami, valandų valandas grodami, kad konkurso metu keletą minučių parodytų savo gebėjimus. Vertinimo komisijoje dalyvavo Lina Rekevičienė (Vilkaviškio muzikos mokykla), Džiuljeta Banienė (Raseinių meno mokyklos Ariogalos filialas), Sonata Gaušienė (Panevėžio rajono Muzikos mokykla), Danguolė Petrašiūnienė (Zarasų meno mokykla), o pirmininkė buvo Kauno I muzikos mokyklos mokytoja ekspertė Rasa Derbutienė. Išrinkti geriausiuosius visada yra sunku, nes kiekvienas jaunasis muzikas atneša auditorijai dalelę savojo džiaugsmo. Pirmosios (1-4 klasių) ir antrosios (5 -7 klasių) kategorijų mokiniai kovojo dėl pagrindinio ,,Grand pas“ prizo.
Labai gražiai įvertinta dauguma mokinių, nes kiekvienas buvo ypatingas. Žaismingai W. Gillock kūrinį ,,Flamenco“ atliko 2 klasės mokinė Vaiva Račkauskaitė, lengvai pasidavusi improvizacijai. Smiltė Sabašinskaitė, 4 klasės mokinė, grojo įspūdingą W. F. Bacho ,,Menuetą“ G-dur“. Per auditoriją nuvilnijo šviesi, lyriška melodija. Rasos Petrauskaitės, 4 klasės mokinės, atliekamas M. K. Oginskio ,,Polonezas“ Nr. 10 d-moll užliejo malonia svajinga melodija, tačiau kitas šios mokinės atliekamas kūrinys – V. Mikalausko ,,Šluotos šokis“ – jau atrodo ekstravagantiškas, pilnas energijos. Visų grojusiųjų neišvardinsi, bet galima pasakyti, kad jauno žmogaus noras groti, išsakyti muzikos fragmente save, susijungti su savo svajonėmis yra labai didelis džiaugsmas. Paauglių amžiaus mokiniams reikia nugalėti scenos baimę, išmokti sudėtingą kūrinį, numalšinti beaugantį stresą ir tiesiog dar sugebėti šypsotis. Tai labai daug, ko reikalauja kelias minutes grojamas kūrinys.
Antrosios kategorijos mokinių (5-7 klasių) grojami kūriniai buvo ilgesni ir sudėtingesni. Jautėsi mokytojo ir mokinio įdirbis. Beje, auditorijoje, kaip pastebėjo vertinimo komisijos nariai, galima buvo atpažinti, kurios mokytojos mokinys groja – jaudinosi abu: mokinys grodamas, o mokytoja įtempusi žvilgsnį ir linguodama į taktą, tarsi jausdama kiekvieną savo mokinio judesį. Tai labai maloni sąsaja. Antrojoje grupėje labai gražiai pasirodė Gabija Žadauskaitė, 5 klasės mokinė, grojusi A. Corelli ,,Sarabande“ ir F. Chopin kūrinį ,,Valsas“ Nr. 14 e-moll. Sukaupusi žvilgsnį į klavišus (natos – tai ženklas muzikai žymėti ant popieriaus), negirdėdama nieko, kas vyksta aplink, mergaitė paskęsta muzikoje. Susikaupimas ir rimtis. Taip subtiliai ir ramiai gali groti žmogus, kuris moka atsiriboti nuo aplinkos ir paskęsti savo muzikos erdvėje. Lengvumu ir puikia laikysena išsiskyrė Akvilė Stančikaitė, 7 klasės mokinė, grojusi D. de Severac ,,Romantišką valsą“, Radvilė Šapranauskaitė, 7 klasės mokinė, grojusi J. Brahms ,,Valsą“ A-dur op. 39 Nr. 15. Apie kiekvieną mokinį būtų galima pasakyti daug gražių žodžių, žavėtis jų atliktais kūriniais, gebėjimu perteikti nuotaiką, judesį, išlikti ramiems ir ,,gyventi“ scenoje tik su kūriniu.
O kam atiteko pagrindinis ,,Grand pass“ diplomas? Išrinkti patį geriausią yra sudėtinga net ir specialistams, gerai išmanantiems savo darbo specifiką. Vertintojų komanda nutarė, kad šį kartą pagrindinis prizas atitenka Mindaugui Simukaičiui, 7 klasės mokiniui, ypač puikiai pademonstravusiam savo muzikinius gebėjimus. Jis grojo Y. Vesnyak ,,Jazz valsą“ ir F. Chopin ,,Polonezą“ A-dur, Op. 40 Nr. 1.
Festivalio-konkurso partneriai – septynios Lietuvos muzikos ir meno mokyklos: Vilkaviškio muzikos mokykla (Kybartų filialas), Kaišiadorių meno mokykla, Raseinių meno mokyklos Ariogalos filialas, Rietavo K. Oginskio meno mokykla, Biržų V. Jakubėno muzikos mokykla, Zarasų meno mokykla bei Panevėžio rajono muzikos mokykla.
Įspūdinga detalė – ,,Baleto šokėjos“ ir ant mokyklos koridoriaus sienų sukabinti pagrindinio projekto „Grand pas“ partnerio Kauno Dailės gimnazijos mokinių piešiniai šokio tematika.
Medaliai, kuriais buvo apdovanoti respublikinio konkurso nugalėtojai, irgi sukurti Dailės gimnazijos mokinių. Kaip gražiai menas palaiko meną, muzika provokuoja švelnius poetinius akordus ir susisiekia su išraiška dailės kūrinyje. Tai yra džiaugsmas, kuriuo gyvena meno žmonės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Garbūs svečiai atvyko į A. Areimos premjerą „Dviejų Korėjų susijungimas“5
Balandžio 19-ąją publika rinkosi į režisieriaus Artūro Areimos Nacionaliniame Kauno dramos teatre režisuotą spektaklį pagal J. Pommerat pjesę „Dviejų Korėjų susijungimas“. ...
-
KVMT scenoje – reveransas baleto įvairovei: nuo klasikos iki technomuzikos
Baletas gali būti labai įvairus ir turėti daugybę veidų. Tuo įsitikins žiūrovai, apsilankę Tarptautinei šokio dienai skirtame Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) koncerte. Balandžio 27-osios vakarą teatro scenoje atsiskleis tikra klasik...
-
Unikalus garso spektaklis tamsoje: ką girdi ausis, kai nemato akis?
„Klausymasis – tai kita regėjimo forma“, – neabejoja garso spektaklio „eiti į pat vidurį“ kūrėjai. Garso menininkų kartu su neregiais sukurtas spektaklis vyksta visiškoje tamsoje, klausantis Jono Meko poeziją i...
-
Urbšienės faifoklokai Baniutės svetainėje4
Kačerginėje, buvusioje Mašiotų ir Urbšių šeimų vasarvietėje, kuri apima namelį ir parkų sklypus, daugiau nei 20 metų šeimininkauja Prano ir Jono Mašiotų palikimo puoselėtojų draugijos nariai. Šeimininkauja,...
-
45-asis „Lietuvos teatrų pavasaris“ kviečia Kauno publiką į teatrališką savaitę
Kauno teatro mylėtojai turės unikalią progą mėgautis aukščiausio lygio teatro spektakliais iš visos Lietuvos. Nuo balandžio 21 iki 28 dienos Kauno kultūros centras kviečia visus teatro gerbėjus švęsti 45-ąjį „Lietuvos te...
-
Kauną užplūs skandinaviškos kultūros banga4
Paskutinę balandžio savaitę Kaunas tradiciškai kviečia iš arčiau pažinti skandinavišką kultūrą. Dalyvių laukia gausi renginių programa: parodos, norvegų kalbos pamokos, protmūšis, paskaitos bei diskusijos, ekskursijos i...
-
Maironio lietuvių literatūros muziejui toliau vadovaus D. Cibulskienė1
Maironio lietuvių literatūros muziejui ir toliau vadovaus Deimantė Cibulskienė, pranešė Kultūros ministerija. ...
-
R. Jatkevičiūtės-Kasparavičienės sielos peizažai
Šiandien Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ atidaroma Raimondos Jatkevičiūtės-Kasparavičienės (1959–2023) tapybos darbų paroda „Virš debesų“. ...
-
G. Kuprevičius: esu vietinės reikšmės kompozitorius ir tai man patinka18
Kompozitorius Giedrius Kuprevičius šiemet mini 80 metų jubiliejinę sukaktį. Sveiko humoro jausmo nestokojančio iškilaus kūrėjo jubiliejų Kauno valstybinė filharmonija paminės dviem reikšmingais koncertais. Su šarminguoju M...
-
Tarpininkai: A. Miežio ir I. Kazakevičiaus darbų paroda
Autoriai – tapytojas Andrius Miežis ir menotyrininkas Ignas Kazakevičius – kūriniais kalbasi apie kultūrą ir natūrą, realybę ir mistifikaciją, apie menininkus ir paveikslus, jų „tarpininkavimo“ būdus bendraujant su meno publi...