Dėl skaitiklio rodmenų – kauniečio ir „Kauno energijos“ ginčas

Po pakeistų karšto vandens skaitiklių kaunietis pastebėjo sąskaitoje atsiradusius netikslius skaitiklių rodmenis. Jis įsitikinęs, kad "Kauno energija" suklastojo duomenis. Bendrovė atstovai pastebi, kad klaida ištaisyta, o gyventojas piktybiškai nemoka mokesčių.

Nesutinka mokėti

Į "Kauno dieną" kreipėsi Sukilėlių prospekte gyvenantis Vytautas F. Jis tikino, kad vandenį šildanti "Kauno energija" suklastojo jo skaitiklių rodmenis.

Anot jo, po ilgų susirašinėjimų su bendrovės specialistais, niekas negalėjo paaiškinti, kodėl "Kauno energija" pati įrašė skaitiklių rodmenis ir paskaičiavo sąskaitą pagal savo, o ne gyventojo nurodytą suvartotą vandens kiekį.

Istorija prasidėjo dar praėjusių metų spalį. Kauniečio name buvo keičiami karšto vandens skaitikliai. Vytautas aiškino, kad sąskaitoje įrašė senųjų skaitiklių rodmenis, o naujų skaitiklių – ne. Jis planavo, kad kitą mėnesį įrašys naujų skaitiklių duomenis ir taip bus parodytas realus karšto vandens suvartojimo kiekis, tačiau nustebo pamatęs, kad "Kauno energijos" atsiųstoje sąskaitoje buvo įrašyta keliais kub. m daugiau vandens, nei jis sunaudojo.

"Aš įrašiau nulius, o jie įrašė 2 kub. m. Kokią jie teisę turi keisti mano skaitiklių rodmenis? Jie man aiškino, kad turiu sumokėti, o kitą mėnesį jie man grąžins. Bet kodėl aš turiu mokėti už tai, ką jie patys prirašė? Nėra logikos sumokėti ir paskui tikėtis, kad suma bus sugrąžinta. Juk jie gali tiesiog tą skolą anuliuoti, o ne prašyti, kad sumokėčiau, o jie vėliau man grąžins", – dėstė kaunietis.

Anot jo, iki šiol jo sąskaitose rašoma, kad jis skolingas bendrovei "Kauno energija".

Įvyko klaida

"Kauno energijos" specialistai kauniečiui aiškino, kad pernai spalio 13 d. gautas Vandens apskaitos prietaisų plombavimo aktas, kuriame nurodyta, kad Sukilėlių prospekto daugiabutyje buvo pakeisti karšto vandens skaitikliai, įrengti nauji su nuliniais rodmenimis.

Lapkritį galutinė sąskaita buvo perskaičiuota pagal tuos rodmenis, kuriuos nurodė gyventojas.

"Darbuotoja atlikusi jūsų buto karšto vandens skaitiklių ilgalaikio rodmenų deklaravimo patikrinimą, nustatė, kad vidutiniškai kiekvieną mėnesį deklaruodavote apie 2 kub. m karšto vandens sunaudojimą. Atsižvelgdama į tai, kad prietaisų plombavimo-patikrinimo aktas buvo surašytas mėnesio viduryje, darbuotoja vienašališkai, nesuderinusi su vadovais ir nepakankamai atsakingai įvertinusi teisinį savo veiksmų pagrįstumą, apmokestino 2 kub. m karšto vandens sunaudojimo", – rašoma gyventojui atsiųstame rašte.

Specialistė atsiprašė kauniečio ir nurodė, kad lapkritį galutinė sąskaita buvo perskaičiuota pagal tuos rodmenis, kuriuos nurodė gyventojas. Taip galutinė suma buvo sumažinta beveik 5 eurais, kuriuos prieš tai kaunietis turėjo sumokėti už įvykusią klaidą. Anot bendrovės atstovų, gyventojas pats nusprendė nemokėti sumos, todėl jam iki šiol skaičiuojama skola.

Viskas paaiškinta

"Kauno diena" pasitikslino, ar pernai spalį visame daugiabutyje buvo keičiami skaitikliai ir ar dar kas nors iš gyventojų susidūrė su sąskaitų perskaičiavimo problemomis.

"Skaitikliai buvo keičiami visame name. Jie buvo keičiami mėnesio viduryje, todėl senojo skaitiklio rodmenys dar nebuvo deklaruoti, o darbuotoja keičiant skaitiklius privalėjo užfiksuoti rodmenis. Vykdant bet kurio namo gyventojo prašymus perskaičiuoti (pvz., kai vartotojas ilgą laiką nedeklaravo rodmenų ir karšto vandens suvartojimas jam buvo skaičiuojamas pagal normatyvą), paliečiami visi namo gyventojai, nes šiluma name buvo suvartota. Tai parodo įvadiniai namo šilumos skaitikliai.

Dėl klausimo apie skaitiklių rodmenų nurodymą sąskaitose. Pagal nustatytą tvarką (galiojančius teisės aktus) Lietuvoje už teisingą skaitiklių rodmenų deklaravimą yra atsakingi patys vartotojai. Kokius rodmenis jie deklaruoja, tokie ir nurodomi sąskaitose. Jokių kitų tvarkų nėra", – aiškino bendrovės "Kauno energija" atstovas spaudai Ūdrys Staselka.

Anot jo, šiuo konkrečiu kauniečio atveju buvo atliktas perskaičiavimas ir minėta suma išminusuota iš vartotojo lapkričio mėnesio sąskaitos. Vartotojas nieko papildomai nemokėjo.

"Viskas, ką jam reikėjo padaryti, tiesiog tvarkingai apmokėti lapkričio mėnesio sąskaitą. Ir jokios skolos nebūtų likę. Lapkričio sąskaitoje buvo nurodyta, kad suma perskaičiuota ir sumažinta. Sąskaitos perskaičiavimas / sumažinimas nurodytas grafoje "Perskaičiuota suma (EUR)". Sąskaitos kopiją mes turime, tačiau negalime atsiųsti dėl Asmens duomenų apsaugos įstatymų reikalavimų. Deja, vartotojas dėl mums nežinomų priežasčių pasirinko mokėti minėta suma mažiau. Iš čia ir susidarė jūsų dabar minima skola, kuri ir matyti vartotojo sąskaitoje. Šios sumos vartotojas ir toliau nemoka, nors turėtų", – komentavo bendrovės atstovas.

Anot Ū.Staselkos, į visas gyventojo siųstas užklausas "Kauno energija" atsakė raštu, visi įstatymuose numatyti atsakymų terminai neviršyti.


Šiame straipsnyje: Kauno energijasąskaitamokesčiaikarštas vanduoskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

o ką ESO darė

o ką ESO darė portretas
tik nuo š.m. vasario pradėjo fiksuoti gyventojų deklaruojamą el.energiją, o iki tol jiems buvo dzin ką deklaruoji, jie savo apskaitos sistemoje įrašydavo savo skaičius, pačių išvestus iš abonento mokamos sumos. O paskui siuntinėjo žmonėms skolų lapus, kur nieko negali susigaudyti, nes jų išvesti skaičiai neatitinka mūsų deklaruotų.

v

v portretas
sudeti tokie skaitikliai, kad neimanoma iziureti rodmenu! O kas kaltas jei sumoki ne tiek? aisku lieki tu.

DUJININKAI TAIP NESNAUDZIA

DUJININKAI TAIP NESNAUDZIA portretas
kalbant apie ESO tai ten tik kombinatoriu kompanija.Name dar prijungtos dujo ,o jau reikia moketi,po kiek laiko/ praėjo beveik 3 metai/ tada atranda neaisku uz ka skolų,o kai nuvyksti aiskintis,jie rodo kad pajuos tai irasyta.Irašyti galima viska,kai turi galimybe ieskoti po 3 metu.Kazin kas ten vykdo kontrole ir ar turi teisę imti mokescius,kol dar name nėra ivestos dujos.
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių