Dvi­ra­tis – taip pat trans­por­to prie­mo­nė

Žie­miš­kiems orams pa­si­trau­kus, vis dau­giau žmo­nių ieš­ko al­ter­na­ty­vų, kaip pa­siek­ti sa­vo ke­lio­nės tiks­lą be au­to­mo­bi­lio. Vie­ni sė­da į vie­šą­jį trans­por­tą, ki­ti ren­ka­si dvi­ra­tį, ta­čiau ne­re­tai tarp dvi­ra­ti­nin­kų ir ki­tų eis­mo da­ly­vių ky­la konf­lik­tų. Pa­sak „Kau­no die­nos“ pa­šne­ko­vų, pyk­tis ke­ly­je po tru­pu­tį blės­ta.

Ma­žė­ja neat­sa­kin­gų­jų

Jau ke­le­tą sa­vai­čių be­si­tę­sian­tis ka­len­do­ri­nis pa­va­sa­ris vai­ruo­to­jus ver­čia bū­ti vis ati­des­nius. Ne vien dėl to, kad po žie­mos ke­liuo­se pa­dau­gė­ja duo­bių ir kiek­vie­nas neat­sar­gus dunks­te­lė­ji­mas ga­li baig­tis pra­kirs­ta pa­dan­ga ar su­lanks­ty­tu rat­lan­kiu, ta­čiau ša­lia au­to­mo­bi­lių gat­vė­se šmėsčio­ja ir dvi­ra­tės trans­por­to prie­mo­nės – mo­to­cik­lai bei dvi­ra­čiai. Mo­to­cik­li­nin­kus vai­ruo­to­jams pa­ste­bė­ti leng­viau, o ke­liu va­žiuo­jan­tis dvi­ra­ti­nin­kas ne­re­tai vis dar sun­kiai pa­ste­bi­mas.

Kaip „Kau­no die­nai“ tei­gė vie­nos Kau­no re­gio­ne vei­kian­čios įmo­nės vai­ruo­to­jas An­ta­nas Pruns­kis, dvi­ra­ti­nin­kai pa­mirš­ta pa­tys pa­si­rū­pin­ti sa­vo sau­gu­mu.

„Ma­tau, kai prie­blan­do­je va­žiuo­jan­tis dvi­ra­ti­nin­kas ke­ly­je pa­si­ro­do ne tik be švie­są at­spin­din­čios lie­me­nės, bet ir be dvi­ra­čio ži­bin­tų ar­ba su itin pra­stai ke­lią ap­švie­čian­čio­mis lem­pu­tė­mis. Ne­sup­ran­tu to­kio jų neat­sa­kin­gu­mo. Juk vi­si da­bar pik­ti­na­si tais vai­ruo­to­jais, ku­rie pa­mirš­ta įsi­jung­ti švie­sas, o dvi­ra­ti­nin­kas ke­ly­je dar sun­kiau pa­ma­to­mas nei au­to­mo­bi­lis“, – kal­bė­jo dau­giau kaip 30 me­tų vai­ra­vi­mo pa­tir­tį su­kau­pęs A.Pruns­kis.

Ne­pai­sant to, kad pa­šne­ko­vas ne­gai­lė­jo pa­sta­bų dvi­ra­ti­nin­kams, jis džiau­gė­si, kad neat­sa­kin­gų­jų da­lis nė­ra to­kia di­de­lė. A.Pruns­kis tei­gė pri­si­me­nan­tis ir dvi­ra­ti­nin­kų pa­si­pik­ti­ni­mo ban­gą, kai Ke­lių eis­mo tai­syk­lė­se (KET) bu­vo įtvir­tin­tas rei­ka­la­vi­mas va­ži­nė­ti su švie­są at­spin­din­čio­mis lie­me­nė­mis ir įjung­tais ži­bin­tas, ta­čiau šian­dien vy­ras tei­gė pa­ste­bin­tis vis dau­giau dvi­ra­ti­nin­kų, su­pra­tu­sių šių pa­kei­ti­mų svar­bą.

„Ne­re­tai, važiuodamas keliu, su švie­są at­spin­din­čia lie­me­ne pa­ma­tau ne tik dvi­ra­ti­nin­kus, bet ir pės­čiuo­sius. To­kiems at­sa­kin­giems eis­mo da­ly­viams ga­liu tik pa­dė­ko­ti – jie sau­go ir sa­ve, ir ki­tus. Juk nė vie­nas vai­ruo­to­jas ne­no­ri su­kel­ti ava­ri­jos“, – kal­bė­jo „Kau­no die­nos“ pa­šne­ko­vas.

Jau­čia­si sau­giau

Lie­tu­vos dvi­ra­ti­nin­kų bend­ri­jos ta­ry­bos na­rys kau­nie­tis Pau­lius Ba­ku­tis, ko­ne vi­sus me­tus dvi­ra­čio ne­kei­čian­tis į jo­kią ki­tą trans­por­to prie­mo­nę, pa­ste­bi, kad dvi­ra­ti­nin­kų ir ki­tų eis­mo da­ly­vių san­ty­kiai ke­ly­je yra pa­si­kei­tę į tei­gia­mą pu­sę.

„Prieš ge­rą penk­me­tį dvi­ra­ti­nin­kui rei­kė­da­vo ko­vo­ti dėl sa­vo tei­sių ke­ly­je, o šian­dien to da­ry­ti jau ne­be­rei­kia“, – api­bend­ri­no P.Ba­ku­tis. Pa­sak jo, to­kius po­ky­čius lė­mė tai, kad vis dau­giau au­to­mo­bi­lių vai­ruo­to­jų bent jau lais­va­lai­kiu per­sė­da ant dvi­ra­čių ir taip pa­tys pa­jau­čia, ar sun­ku, ar leng­va va­žiuo­jant dvi­ra­čiu bū­ti eis­mo da­ly­viu.

Tie­sa, dvi­ra­ti­nin­kas pri­pa­ži­no, kad at­si­ra­do ir nau­ja gru­pė vai­ruo­to­jų, ku­rie ma­no itin ge­rai iš­ma­nan­tys KET ir ga­lin­tys jas pri­min­ti ki­tam vi­sais įma­no­mais bū­dais. „Man te­ko su­si­dur­ti su si­tua­ci­ja, kai ma­ne ap­len­kęs au­to­mo­bi­lis su­sto­jo prie­šais, o vai­ruo­to­jas ėmė įro­di­nė­ti, kad aš ne­tei­sin­gai ma­nev­ra­vau san­kry­žo­je, nors po po­kal­bio iš­siaiš­ki­no­me, kad ne­tei­sus bu­vo jis“, – pa­sa­ko­jo P.Ba­ku­tis.

Vy­ras tvir­ti­no, kad tiek dvi­ra­ti­nin­kams, tiek ir ki­tų trans­por­to prie­mo­nių vai­ruo­to­jams, prieš puo­lant kal­tin­ti ki­tą vai­ruo­to­ją pa­da­rius ko­kį nors KET pa­žei­di­mą, rei­kė­tų pa­svars­ty­ti, ar pa­ts pa­da­rė vis­ką pa­gal KET.

Pak­laus­tas, į ką pa­tar­tų at­kreip­ti dė­me­sį vai­ruo­to­jams pa­va­sa­rį, kai ke­liuo­se pa­dau­gė­ja dvi­ra­ti­nin­kų, P.Ba­ku­tis tei­gė esąs įsi­ti­ki­nęs, kad dvi­ra­ti­nin­kų skai­čiaus pa­di­dė­ji­mas gat­vė­se grei­čiau vi­zua­lus.

„Pap­ras­čiau­siai vai­ruo­to­jai per žie­mą juos at­pra­to ma­ty­ti gre­ta sa­vęs, o kad per žie­mą itin išaug­tų dvi­ra­ti­nin­kų skai­čius, ne­pa­sa­ky­čiau. Taip jau yra mū­sų ša­ly­je, kad šal­tuo­ju me­tų lai­ku į gat­ves iš­rie­da vos vie­nas ki­tas dvi­ra­ti­nin­kas, au­to­mo­bi­lius ga­ra­žuo­se pa­lie­ka ir gar­bes­nio am­žiaus vai­ruo­to­jai, tad pa­va­sa­rį eis­mas da­ro­si su­dė­tin­gas ne tik dėl dvi­ra­ti­nin­kų, bet ir dėl ap­skri­tai pa­di­dė­ju­sio trans­por­to prie­mo­nių skai­čiaus gat­vė­se“, – min­ti­mis da­li­jo­si dvi­ra­ti­nin­kų bend­ri­jos na­rys.

Pag­rin­di­nis jo pa­ta­ri­mas vi­siems eis­mo da­ly­viams – per daug ne­si­mė­gau­ti pa­va­sa­ri­ne sau­le prie vai­ro ir ste­bė­ti ap­lin­ką.

Svar­bus kaip pe­da­lai

Vie­nos Kau­ne vei­kian­čios dvi­ra­čių par­duo­tu­vės va­do­vas Ed­vi­nas Pau­laus­kas „Kau­no die­nai“ pa­sa­ko­jo, kad dvi­ra­čiu daž­niau­siai va­ži­nė­ja nuo Kau­no į Vil­ki­ją ir pa­ste­bi vie­ną la­bai ydin­gą au­to­mo­bi­lių vai­ruo­to­jų bruo­žą.

Šal­mo nau­da įsi­ti­ki­nau pa­ts, kai pa­te­kau į ava­ri­ją – ma­ne par­bloš­kė au­to­mo­bi­lis, aš kri­tau, tren­kiau­si gal­va į as­fal­tą. Šal­mas, ži­no­ma, ski­lo, ta­čiau gal­va li­ko ap­sau­go­ta.

„Vai­ruo­to­jai neap­gal­vo­ja len­ki­mo ma­nev­ro. Ne­re­tai ryž­ta­si lenk­ti, nors ir ma­to, kad prie­šais at­va­žiuo­ja dvi­ra­ti­nin­kas. Ky­la la­bai daug ri­zi­kos – dvi­ra­ti­nin­kas daž­niau­siai va­žiuo­ja akis nu­lei­dęs že­myn, nes jam rei­kia ste­bė­ti ke­lią ir len­kian­tį au­to­mo­bi­lį pa­ma­to ga­na vė­lai, tad ky­la pa­vo­jus, kad dvi­ra­ti­nin­kas dėl stai­gaus at­va­žiuo­jan­čio au­to­mo­bi­lio vė­jo gū­sio ga­li ne­su­val­dy­ti dvi­ra­čio ar­ba ga­li la­biau nu­tol­ti nuo de­ši­nio kelk­raš­čio, no­rė­da­mas ap­va­žiuo­ti kliū­tį. To­kio su­si­dū­ri­mo pa­da­ri­niai dvi­ra­ti­nin­kui bū­tų ka­tast­ro­fiš­ki. Nes at­lie­kant len­ki­mo ma­nev­rą au­to­mo­bi­lio grei­tis pa­di­dė­ja ma­žiau­siai 10 km/val., o už­mies­čio ke­liuo­se, kur au­to­mo­bi­liai va­žiuo­ja vi­du­ti­niš­kai 90 km/val. grei­čiu, tai la­bai daug“, – pa­sa­ko­jo E.Pau­laus­kas.

To­dėl jis at­krei­pė ir pa­čių dvi­ra­ti­nin­kų dė­me­sį, kad rei­kė­tų va­žiuo­ti ne tik su tvar­kin­gu dvi­ra­čiu, bet ir dė­vė­ti šal­mą.

„Šal­mo nau­da įsi­ti­ki­nau pa­ts, kai pa­te­kau į ava­ri­ją – ma­ne par­bloš­kė au­to­mo­bi­lis, aš kri­tau, tren­kiau­si gal­va į as­fal­tą. Šal­mas, ži­no­ma, ski­lo, ta­čiau gal­va li­ko ap­sau­go­ta. Jei­gu bū­čiau be šal­mo, tik­riau­siai šian­dien šios is­to­ri­jos jums ne­pa­sa­ko­čiau“, – gy­ve­ni­miš­ka pa­tir­ti­mi da­li­jo­si po­kal­bi­nin­kas. E.Pau­laus­kas tei­gė pri­myg­ti­nai re­ko­men­duo­jan­tis kiek­vie­nam su dvi­ra­čiu iš­rie­dan­čiam į gat­vę tu­rė­ti šal­mą. „Dvi­ra­ti­nin­kui šal­mas bū­ti­nas, kaip ir sli­di­nin­kui. Esant tin­ka­moms są­ly­goms net ir su neį­mant­riau­siu dvi­ra­čiu ga­li­ma leng­vai pa­siek­ti 40 km/val. ar di­des­nį grei­tį. Jei­gu esant to­kiam grei­čiui ne­su­val­dy­si­te dvi­ra­čio, ga­li­te ti­kė­tis liūd­nų pa­sek­mių, o jei­gu dar va­žiuo­ja­te bend­ro nau­do­ji­mo ke­liu, ri­zi­ka išau­ga ke­le­rio­pai“, – pa­sa­ko­jo E.Pau­laus­kas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

2 dviratinkas

2 dviratinkas portretas
O kodėl negalima. Visi vaziuoja po viena. Vienas aplenkinėja lėtesnius. Idealus važiavimas

Nu nu

Nu nu portretas
Vieną dvirką pamatė naktį,tai jau tragedija. Pažiūrėki auto kiek be šviesų lekia ir kaip jie? Žmonės suprato liemenių svarbą, suprato kad bsudą gaus o ne svarba. Nereikalingas straipsnis

...

... portretas
Šaligatviai skirti vaikščiojantiems kojomis, važiuojamoji dalis skirta riedėt ratais - gaila kad vieni ratuotieji stengias kitus ratuotuosius ignoruot, kažkur kitur išstumt.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių