Istorinis įvykis: atidarytas Kauno intermodalinis terminalas

Antradienį duotas startas Kauno intermodalinio terminalo, įsikūrusio Palemone, veiklai. Ši Kauno viešojo logistikos centro dalis yra svarbus transporto mazgas, nes leidžia sujungti dvi skirtingų pločių geležinkelių vėžes.

Antradienį duotas startas Kauno intermodalinio terminalo (KIT), įsikūrusio Palemone, veiklai. Ši Kauno viešojo logistikos centro (KVLC) dalis yra svarbus transporto mazgas, nes leidžia sujungti dvi skirtingų pločių geležinkelių vėžes – europinę ir rusiškąją. Krovinius nuo vienos vėžės ant kitos kels net 40 tonų keliamosios galios turintis modernus kranas.

Nutiesus europinę „Rail Baltica“ vėžę, Kauno VLC taps vienu stipriausių krovinių gabenimo, logistikos centrų Baltijos jūros regione.

„Vilniaus ir Kauno terminalai labai teigiamai atsilieps mūsų šalies ekonomikai“, – teigė premjeras Algirdas Butkevičius.

Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas pastebėjo, kad transporto sektorius sudaro net 13 proc. Lietuvos bendrojo šalies vidaus produkto (BVP). Tikimasi, kad šis procentas dar labiau padidės, kai iki Kauno bus nutiesta „Rail Baltica“ ir KIT taps jungtimi tarp Rytų ir Vakarų bei Šiaurės ir Pietų transporto koridorių. Tai svariai prisidės prie tarptautinių pervežimų apimties ir visos Lietuvos verslo plėtros.

Palemonas intermodaliniam terminalui pasirinktas dėl unikalios jo geografinės padėties: greta – tarptautinis Kauno oro uostas ir Kauno laisvoji ekonominė zona (LEZ), magistralė Vilnius-Klaipėda, vedanti į Klaipėdos jūsų uostą.

„Kauno intermodalinis terminalas taps visavertis, kai ateityje geležinkelio atšaka jį sujungsime su Karmėlavos seniūnijoje esančia laisvąja ekonomine zona. Tada susiformuos unikalus logistikos ir verslo traukos centras, galėsiantis kurti didelę pridėtinę vertę Lietuvos ūkiui“, – sakė atidaryme dalyvavęs Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.

Jis minėjo, kad LEZ kol kas yra išnaudota vos 10 proc., tačiau į ją jau sugebėta pritraukti apie 400 mln. eurų investicijų, sukurta 2 tūkst. darbo vietų. Tad LEZ suteikiamos galimybės – didžiulės.

Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis teigė, kad dabar laukia nemažiau atsakingas etapas – prireiks didelių pastangų, kad būtų galima išnaudoti kartu su terminalu įgytas galimybes.

KIT statybos kainavo 25,4 mln. eurų. Iki 84,48 proc. tinkamų ES lėšomis finansuoti KIT išlaidų dengiama Sanglaudos fondo lėšomis. Projektą buvo patikėta įgyvendinti „Lietuvos geležinkeliams".

Bendrovės „Ernst&Young“ atlikta galimybių studija ir krovinių srautų prognozės rodo, kad Kaunas VLC dėka iki 2040 m. gali tikėtis apie 7,5 mln. eurų papildomų pajamų per metus.

Antradienį atidarytas ir Vilniaus intermodalinis terminalas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Miražas

Miražas portretas
Tiesiog gėda už tuos vyrus, kurie rimtais veidais stebi NEVEIKIANČIO terminalo "atidarymą". Zuokas paskas selė, kad Lietuvos avialinijos taps pelningos už penkerių metų, o čia sėdės ir lauks klientų iki 2040m. Fokusininkai

Jonita

Jonita portretas
Kaunui tai ypatingos svarbos objektas, galėsiantis padidinti Kauno pramonės gyvenimą. Tai didžiulė paskata miestui ir jo ateičiai
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių