Kaip pasikeis Savanorių prospektas?

Kitų metų pavasarį Kauno vairuotojų laukia didelis iššūkis. Planuojama pradėti tvarkyti vieną judriausių transporto arterijų – Savanorių prospektą. Automobilių spūstys gali varginti iki metų pabaigos.

Dėmesys ir pėstiesiems

Ilgiausia ir intensyviausiu eismu pasižyminti Kauno gatvė kitąmet virs statybų aikštele, nes prasidės kapitalinis remontas. Numatyta sutvarkyti ne tik visą važiuojamąją dalį, pokyčių sulauks ir šaligatviai bei automobilių statymo vietos.

"Šiuo metu Savanorių prospekte automobilių parkavimas vyksta itin chaotiškai. Tad šioje vietoje įvesime tvarką: neleisime statyti automobilių, kad jie trukdytų pėstiesiems, dviratininkams, mamoms su vežimėliais", – sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas.

Eismas sankryžoje pasikeis, tad reikės šiek tiek laiko, kad vairuotojai priprastų prie naujos tvarkos.

Dviračių takas

Pasak jo, bene didžiausias atsinaujinusio Savanorių prospekto akcentas – dvikryptis dviračių takas, nusidrieksiantis nuo  miesto ribos iki Centro. Šalia dviračių tako atsiras trinkelėmis išgrįstas pėsčiųjų takas. Naujo pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis sieks 6,14 km.

"Projektuojant pėsčiųjų ir dviračių taką, atsižvelgta ir į žmonių su negalia reikalavimus. Eismo saugumui užtikrinti bus įrengti apsauginiai atitvarai. Vykdant statybos darbus bus atnaujinti želdiniai, daugelyje vietų bus papildomai sodinami medžiai, krūmai", – pakeitimus vardijo V.Šiliauskas.

Rudenį miesto valdžia skelbė, kad dviračių takai bus įrengiami ir kitose miesto vietose: Veiverių gatvėje dviračių takas bus 4,4 km ilgio, Partizanų gatvėje – 6 km, suremontuotas Kleboniškio dviračių takas – 1,8 km, Jonavos gatvėje – 4 km, Panemunės šilo takai – 10 km.

Šiuo metu Kaunas gali pasigirti maždaug apie 65 km dviračių takų tinklu. Įrengus dviračių taką Savanorių prospekte, jis susijungs su Karmėlavos. Ne tik prasiplės bendras miesto dviračių takų tinklas, tačiau ekologiškomis transporto priemonėmis bus galima lengviau pasiekti ir Kauno rajoną.

Nauji šviesoforai

Pagrindinėje Kauno arterijoje bus įrengti ir nauji šviesoforai. V.Šiliauskas "Kauno dienai" teigė, kad dar šįmet planuojama atnaujinti šviesoforines sankryžas Aukštaičių ir Žemaičių gatvėse.

Kitąmet bus rekonstruotos likusios, neatnaujintos Savanorių prospekto šviesoforinės sankryžos – ties Kovo 11-osios gatve, vadinamąją Muravos sankirta, kuri sujungia Savanorių, Šiaurės ir Pramonės prospektus. Pastarąją planuota kapitaliai rekonstruoti. Vasaros pradžioje Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad jau parengtas Muravos sankryžos techninis projektas. Važiuojant nuo centro, atsiras dar vienas išplatėjimas, po rekonstrukcijos neliks dvigubų šviesoforų, tad vairuotojams bus lengviau susigaudyti.

"Ši sankryža suprojektuota pagal naujus šviesoforų reikalavimus, tad tikrai bus aiškesnė. Pavyzdžiui, atvažiavus nuo Šiaurės prospekto, bus tik vienas šviesoforas, o antrasis, ties kuriuo dabar reikia sustoti, bus panaikintas. Taip sumažės skaičius vairuotojų, kurie nesureagavo į antrą šviesoforą ir pravažiavo. Eismas sankryžoje pasikeis, tad reikės šiek tiek laiko, kad vairuotojai priprastų prie naujos tvarkos. Tiesiog reikės stebėti kelio ženklus", – aiškino specialistas.

Ryškiai matomi šviesoforai bus įrengti ir sankryžoje su Taikos prospektu bei Savanorių prospekto ir Mituvos gatvių sankirtoje.

"Iš esmės eismo tvarka Savanorių prospekte nesikeis, tiesiog sankryžos taps labiau matomos, saugesnės ir pralaidesnės. Be to, šviesoforuose bus įdiegti modernūs valdikliai, kurie reaguos į automobilių srautus. Tai reiškia, kad šioje Kauno gatvėje eismas vyks dar sklandžiau", – sakė V.Šiliauskas.

Skaičiuojama, kad Savanorių prospekto kapitalinis remontas miestui kainuos apie 3 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Antanas

Antanas portretas
Diskusijose matau tik gerai kad daro ar blogai , bet nematau specialistų nuomonės, nes jų niekas neklauso. Vienvaldiški ar visvaldiški sprendimai. Kas link dviračių takų, tai aiškus, perkrovimas. Kiek žmonių važiuoja į Karmėlavą per dieną dviračiu? Kiek Lietuvos orai leidžia tai daryti, gal kokie 5 mėn. per metus susidaro ir dar, Lietuvoje nėra dviračių kultūros ji gal atsiras pas mūsų proanūkius, o gal ir ne. Mes žygiuojam pasaulio uodegoje. Kodėl nestatom elektromobiliams pakrovimo stotelių ? Kam apraizgėm visas gatves "lenciūgais", ar mažėja dėl to avarijų, spūsčių? Gal geriau būtų pastatyt keletą tunelių, požeminių perėjų, taip išspręst senamiesčio, Savanorių g. pravažiavimo tragediją. Dabar baigiam išasfaltuot Panemunės mišką, taip jau takas prie tako ir dar 10 km asfalto. Darosi aišku, kad Panemunės Šilas virs statybviete. Viskas būtų gerai, jei būtų tariamasi su miestiečiais.pradėkit mastyt specialistais o ne vinasmeniais sprendimais. Kelios galvos visada geriau nei viena.

Kaziukas

Kaziukas portretas
Pabaigs Raudondvario pl.?

Marius

Marius portretas
Cia pagal dauguma ziuriu nepatenkinti kad kazkas tvarkoma kaune? Gedos imkites:)))) slepkites konservatoriniai,labiau patiko reklamos kai buvo rasoma "nepykit uz duobes,pinigus isleidziame autostradoms":)))) puiki konservatoriska reklama
VISI KOMENTARAI 63

Galerijos

Daugiau straipsnių