Kaunas atnaujins troleibusų parką

Kauno mieto taryba pritarė naujų troleibusų įsigijimui. Iki 2020 metų tikimasi atnaujinti visus senus, nežemagrindžius troleibusus.

Nauji troleibusai

Antradienį Kauno miesto taryba uždegė žalią šviesą troleibusų parko atnaujinimui. Pritarta, kad dalyvaujant Europos Sąjungos fondų programoje miestas įsigis iš viso 17 naujų troleibusų.

Bendra Kauno įsigijamų troleibusų vertė siektų 7,9 mln. eurų. Iš jų 6,7 mln. skirs Europos Sąjunga, 1,1 mln. eurų – Kauno savivaldybė. Šios lėšos bus numatytos kitų metų Kauno savivaldybės biudžete.

„Šiuo metu troleibusų parko būklė yra pakankamai bloga, nes miesto gatvėmis važinėja apie šimtas troleibusų „Škoda“. Jie Kauno gatvėse važinėja apie 25 metus. Tai yra nežemagrindės transporto priemonės, senos technologijos. Jos jau pilnai nusidėvėjusios. Tad čia yra pirmas žingsnis, leidžiantis konkurso būdu įsigyti ne mažiau 17 naujų troleibusų. Manau, kad už šią sumą įsigysime virš 20 troleibusų, nes tikimės, kad bendraujant su gamintojas pavyks išlošti geresnes sąlygas. Dar reikės apie 60 troleibusų, tad pinigų jų įsigijimui teks skolintis iš banko. Manome, kad atėjo laikas pakeisti visus senuosius „Škoda“ troleibusus, kad visos transporto priemonės būtų žemagrindės ir šiuolaikiškos. Tai nėra tinklo plėtimas, tai – visiškai nusidėvėjusių transporto priemonių pakeitimas“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Anot jo, tikimasi, kad Kauno gatvėse senų nežemagrindžių troleibusų neliks iki 2020 metų. Tikimasi, kad pirmieji šio pirkimo troleibusai į miesto gatves išvažiuos kitų metų pabaigoje. Šiuo matu mieste važinėja dviejų gamintojų troleibusai – „Škoda“ ir „Solaris“. Pastarieji yra žemagrindžiai, tad jais patogiau važiuoti neįgaliojo vežimėlyje sėdintiems žmonėms, taip pat tėvams su mažais vaikais.

Manome, kad atėjo laikas pakeisti visus senuosius „Škoda“ troleibusus, kad visos transporto priemonės būtų žemagrindės ir šiuolaikiškos. Tai nėra tinklo plėtimas, tai – visiškai nusidėvėjusių transporto priemonių pakeitimas.

Politikų užklausos

Tarybos posėdžio metu politikams kilo klausimų, ar naujosios transporto priemonės galės kažkokį atstumą nuvažiuoti neprijungus jų prie kontaktinės linijos. Tai leistų šiek tiek koreguoti maršrutus ir paimti keleivius iš tų vietų, kur nėra įrengti troleibuso kontakto laidai. Tačiau valdininkai paaiškino, kodėl tokių minčių atsisakyta.

„Tokia funkcija nenumatyta, nes vieną transporto priemonę brangintų 50 tūkst. eurų. Todėl priimtas sprendimas pirkti tuos, kurie važiuoja tik prijungti prie kontaktinės linijos“, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Tarybos narys Jonas Koryzna replikavo, kad tokiu siūlymu miestas investuoja į pasenusias technologijas. „Mes įsigyjame ne ateities transporto priemones, nes ateis elektra varomi autubusai. Esu pakankamai skeptiškas dėl troleibusų parko plėtros“, – sakė konservatorius.

Vairuotojų trūkumas

Kitas Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Gediminas Budninkas pastebėjo, kad viešojo transporto vairuotojų nuolat trūksta, todėl ar verta investuoti, jei nebus kam dirbti. Tačiau „Kauno autobusų“ vadovas tikino, kad didėjantys atlyginimai leis turėti pakankamą vairuotojų komandą.

„Ką reiškia vairuoti seną, nusidėvėjusią transporto priemonę arba naują. Tad net vairuotojus, manau, bus žymiai lengviau pritraukti, kai turėsime šiuolaikiškas transporto priemones. Dabar vairuotojų tikrai trūksta, tačiau mes didindami atlyginimus, bent jau sustabdėme jų išėjimą. Šiuo metu trūksta panašiai autobusų ir troleibusų vairuotojų“, – kalbėjo M.Grigelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaunietis

Kaunietis portretas
Bendra Kauno įsigijamų troleibusų vertė siektų 7,9 mln. eurų. Iš jų 6,7 mln. skirs Europos Sąjunga, 1,1 mln. eurų – Kauno savivaldybė. Šios lėšos bus numatytos kitų metų Kauno savivaldybės biudžete. ES skirs 6.7 mln, Kaunas 1.1mln, gaunasi 7.8mln, o iš kur ir kam kris į kišenę dar tie 100tūkst eurų ?

Naujas savivaldybės biznis?

Naujas savivaldybės biznis? portretas
Brango bilietai, aiškino – viskas kauniečių labui - važinėsim naujais autobusais. Kas dabar brangs?

Mikalda

Mikalda portretas
Reikia ir Vilniui neatsilikt. Dabar troleibusai labai ištobulėję, o miestui reikia ekologiško transporto. Dyzeliai autobusai baisūs... Niekas troleibusų nenaikins nes kol kas alternatyvos jiems nėra, ypač kalbant apie miestų taršą. O dėl kamščių, tai jie ne dėl troleibusų. Beje nauji troleibusai yra manevringi ir greiti, tik "musyse" kol kas jų neperkama kažkodėl, vis tikimasi nugyvent ir išmest, nes sklypas antakalnyje kažkam pažadėtas :)
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių