Kaunas skatins naudoti elektromobilius

Daugiau elektromobilių Kauno mieste – tokį siekį turi savivaldybės atstovai. Specialistai svarstė, kokiose vietose turėtų atsirasti elektrinių transporto priemonių įkrovimo taškai.

Pakeitė planą

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Mindaugas Augustaitis tikina, kad rengiant pakeitimus atsižvelgta į Lietuvos elektromobilių asociacijos rekomendacijas dėl vietų, kuriose bus įrengtos naujos įkrovimo stotelės, ir į šiuo metu esančių įkrovimo vietų žemėlapį.

"Planas pakeistas iš esmės: atsisakyta kai kurių greito įkrovimo aikštelių, kurias įrengti miesto centre, pasak asociacijos, netikslinga. Taip pat daugiau dėmesio skirta vidutinės galios įkrovos taškams", – pasakojo M.Augustaitis.

Apims visą miestą

Pasak vedėjo pavaduotojo, įkrovimo taškų atsiras visame mieste. "Šios stotelės pasklis po visą Kauną. Galbūt daugiau dėmesio yra skirta centrinei daliai, nes miegamuosiuose mikrorajonuose gyventojai patys įsirengia įkrovimo taškus. O visuotiniuose traukos taškuose, pavyzdžiui, įvairiose įstaigose, arenose, tų aikštelių bus įrengta daugiau", – aiškino jis.

Šiais metais biudžete projektui lėšų nenumatyta, todėl darbai prasidės kitąmet. Pasak pašnekovo, 2018-ųjų pradžioje savivaldybės lėšomis planuojama įrengti pirmus penkiolika įkrovimo taškų.

Anot M.Augustaičio, Automobilių kelių direkcija šių metų rugpjūtį ar rugsėjį planuoja paskelbti konkursą įkrovimo stotelėms įrengti už europines lėšas. "Realu, kad kitų metų viduryje bus įrengta dar vienuolika stotelių", – teigė specialistas.

Šios stotelės pasklis po visą Kauną. Galbūt daugiau dėmesio yra skirta centrinei daliai, nes miegamuosiuose mikrorajonuose gyventojai patys įsirengia įkrovimo taškus.

Kitais metais planuojama įrengti 25 elektromobilių įkrovimo prietaisus. Tiesa, aikštelių, kuriose bus galima krauti elektrinius automobilius, bus mažiau, nes viename taške gali būti daugiau nei vienas įkrovimo prietaisas.

Tikslių skaičių dar nežino

M.Augustaičio teigimu, lėšų projektui skirs tiek Kauno miesto savivaldybė, tiek ir ES. Konkrečios vienos įkrovimo stotelės kainos pašnekovas įvardyti nesiryžo, nes "skirtingi tiekėjai pateikia skirtingus duomenis".

"Planas yra toks, kad vidutinės galios įkrovimo prietaisas kainuos iki 10 tūkst. eurų, o didelės galios – 30–40 tūkst. Kainuos ir techninio projekto parengimas bei priežiūra", – svarstė specialistas.

Miestui, anot pašnekovo, dėl įkrovimo stotelių kokybės bent pirmus kelerius metus galvos sukti nereikės – elektros įrenginiams numatyta trejų metų garantija.

Pasak M.Augustaičio, šiuo metu elektromobilių Kaune – gana nedaug.

"Šių metų pradžioje Kauno "Regitroje" įregistruota apie 60 elektromobilių. Gali būti, kad įmonės yra registruotos Vilniuje, todėl ir automobiliai registruojami ten arba kituose miestuose. Manome, kad šiuo metu mieste yra apie 100 elektromobilių", – sakė jis.

Tiesa, pašnekovas spartaus elektromobilių skaičiaus augimo Kaune nepastebi: "Sunku pasakyti, kokios problemos. Ar neišvystyta infrastruktūra, todėl žmonės vengia elektromobilių, ar tai kol kas dar per brangu?"

Brangus malonumas?

Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis džiaugėsi atsirasiančiomis įkrovimo stotelėmis, tačiau sakė, kad šių priemonių negana: "Žinoma, kuo daugiau iniciatyvų, tuo geriau. Tai yra vienas nedidelis žingsnis."

L.Jokužis teigė, kad elektromobilių entuziastai pasigenda dėmesio valstybiniu lygiu. Viena priemonė, anot jo, galėtų būti kompensacijos įsigyjant naują elektra varomą automobilį. "Esame skaičiavę, kad ji turėtų būti maždaug 3–5 tūkst. eurų. Tada toks automobilis atsipirktų. Tačiau kol kas nauju elektromobiliu važinėti yra brangiau negu su paprasta transporto priemone", – apgailestavo asociacijos atstovas.

Nepaisant to, jis tikisi, kad elektromobilių naudojimas artimiausiais metais turėtų padidėti drastiškai, nes tokia tendencija, anot L.Jokužio, pastebima ir gretimose valstybėse. "Klausimas, kada taip bus. Aš manau, kad turint tinkamą infrastruktūrą taip atsitiks greičiau", – vylėsi jis.


Šiame straipsnyje: elektromobiliaikaunas

NAUJAUSI KOMENTARAI

šiaip

šiaip portretas
Elektromobiliai, lyginant su paprastais, praktiškai megenda ir gali būti pakrauti visur, kur yra elektros lizdas, t.y. jiems beveik nereikia specializuotų paslaugų infrastruktūros. Jie jau šiandien galėtų būti pigesni nei benzininės mašinos, tačiau dėl didžiulės priklausomybės nuo naftos ir auto infrastruktūros, tai visom priemonėm stabdoma. Pakeisti situaciją gali tik drąsūs politikai, nes verslas temps su šitais smirdalais tol, kol galės. Niekam merūpi nei ekologija, nei vėžys, kuriuo sergame dėl nesuvokiamo kiekio išmetamųjų dujų miestuose.

...

... portretas
Tučkui: visiems kauniečiams bus įvestas ekologijos mokestis.

Anonimas

Anonimas portretas
Ir vėl lengvatos - tik turčiams.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių