Kaune – galimybė išsikviesti viešąjį transportą?

Kauno miesto savivaldybė ketina įgyvendinti užsakomojo viešojo transporto projektą. Juo siekiama užtikrinti atokiau gyvenančių žmonių susisiekimo galimybes. Dar šiemet tikimasi pradėti bandomąjį projektą.

Pagal poreikį

Paskutiniame miesto tarybos posėdyje politikai pritarė, kad būtų įgyvendintas projektas, užtikrinantis patogų ir prieinamą viešąjį transportą labiau nutolusiose miesto vietovėse.

Šiuo projektu siekiama, kad Kauno miesto gyventojai, pro kuriuos nevažiuoja viešasis transportas, vis tiek galėtų  nuvykti į reikiamą miesto vietą. Nuo įprasto viešojo transporto ši idėja skiriasi tuo, kad gyventojai iš anksto turės užsisakyti transportą ir jis atvažiuos reikiamu metu.

"Užsakomojo transporto projektas yra apie tai, kaip Kaune sukurti ir išbandyti tokią viešojo transporto rūšį, kai paslaugos teikiamos ne reguliariai, o pagal tam tikrą poreikį. Šiuo metu kai kuriose miesto dalyse nėra daug gyventojų ir dėl jų neverta leisti reguliaraus maršruto, tačiau vis tiek jiems būtina suteikti viešojo transporto paslaugą.

Užsakomojo transporto projektas yra apie tai, kaip Kaune sukurti ir išbandyti tokią viešojo transporto rūšį, kai paslaugos teikiamos ne reguliariai, o pagal tam tikrą poreikį.

Vakarų Europos miestuose dažnai taikoma sistema, kai gyventojai turi galimybę internetu ar telefonu iš anksto užsisakyti transportą, kai tam tikrą dieną ir valandą reikia nuvykti, tarkim, į ligoninę. Tada miestas pagal tuos užsakymus organizuoja mikroautobuso maršrutą. Jei tai pavieniai žmonės, galbūt užtektų ir taksi", – projekto esmę "Kauno dienai" dėstė Plėtros programų ir investicijų skyriaus vedėjas Tadas Metelionis.

Anot jo, jei tuo pačiu maršrutu važiuotų daugiau žmonių, galbūt būtų galima atsiųsti ir didesnį autobusą. Specialistas aiškino, kad tokios paslaugos maršrutas galėtų būti sudaromas ne tik važiuojant pro gyventojų namus, bet ir tam tikras gatveles, kurios būtų artimesnės nei įprasto viešojo transporto stotelės.

"Jei iš vienos gatvelės užsako keli žmonės, maršrutas turėtų eiti kažkur per vidurį, maksimaliai patogiai visiems, kurie užsisakė šią paslaugą. Visiškai gali būti, kad tyrimo metu paaiškės, kad į kurią gatvę verta atidaryti įprastą autobuso maršrutą. Svarbiausia šiuo tyrimu nustatyti, nuo kur ir į kur gyventojai keliautų, kaip dažnai jie važiuoja. Tyrimas pasitarnaus ne tik šiam projektui įgyvendinti, bet ir visai viešojo transporto sistemai patobulinti Kaune", – įsitikinęs T.Metelionis.

Bandomasis projektas

Pirmiausia bus siekiama išsiaiškinti, koks yra užsakomojo viešojo transporto poreikis, kaip tokia sistema Kaune galėtų veikti ir kas ja naudotųsi. Tam bus naudojami ir miesto, ir europiniai pinigai.

"Šis projektas bus įgyvendinamas kartu su keturiolika partnerių iš Švedijos, Estijos ir Suomijos. Keičiantis patirtimi ir finansuojant ES, bus atliekami stebėjimai, skaičiavimai bei įgyvendintas bandomasis projektas", – sakė T.Metelionis.

Kadangi taryba pritarė tokio projekto įgyvendinimui, bus pasirašyta sutartis. Planuojama, kad balandį projektas bus pradėtas įgyvendinti. Iš pradžių numatyta atlikti tyrimą, kurio metu bus nustatytos Kauno vietos, kur tokia paslauga būtų reikalinga dėl prasto susisiekimo.

"Tada bus sukurta rezervacijos sistema ir išbandytas pats projektas. Manau, kad šiais metais vyks pasiruošimo darbai. Numatyta, kad bandomasis projektas truks 30 mėnesių, tad tikrasis užsakomojo transporto išbandymas galėtų vykti kitais metais", – aiškino Plėtros programų ir investicijų skyriaus vedėjas.

Kas galės naudotis?

Neatmetama tikimybė, kad užsakomasis viešasis transportas miestiečiams kainuos tiek pat, kaip ir įprastų miesto autobusų, troleibusų ar maršrutinio taksi bilietas. Likusi kelionės kaina būtų dengiama iš miesto lėšų.

"Kainodara turės būti nustatyta tyrimo metu. Tačiau įprastai yra taikoma praktika, kad žmogus sumoka įprastą miesto maršrutinio transporto bilieto kainą, o likusią dalį kompensuoja savivaldybė. Tačiau kokiomis dalimis turėtų būti mokama, paaiškės kiek vėliau. Visa projekto sąmata labai priklausys nuo transporto ridos, reisų skaičiaus. Šiaip projekto biudžetas yra beveik 200 tūkst. eurų. Dalis šios sumos bus skiriama tyrimams. Projektas bus įgyvendinamas ES lėšomis, o miestui reikės prisidėti ne mažiau kaip 15 proc. visos sumos", – teigė T.Metelionis.

Jei į atokesnes Kauno vietas atvažiuos taksi, kurio kaina prilygs viešojo transporto bilieto kainai, kyla klausimų, ar nebus piknaudžiaujama ir miestiečiai pradės naudotis galimybe pigiai ir patogiai naudotis taksi už miestiečių pinigus. Specialistas aiškino, kad bandomuoju projektu bus siekiama nustatyti tam tikras taisykles, kas galės naudotis užsakomojo viešojo transporto paslauga.

"Reikės nustatyti kriterijus, kokiems žmonėms šios paslaugos bus skirtos. Reikės sudėti tam tikrus saugiklius, kad nebūtų piknaudžiaujama. Kaip rodo kitų šalių praktika, tokia sistema paprastai kuriama visuomenės grupei, kuri neturi savo asmeninio automobilio ir reikia važinėti viešuoju transportu. Dažniausiai tokia paslauga naudojasi socialiai jautrios gyventojų grupės, kurioms retkarčiais tenka važiuoti, bet nėra arti viešojo transporto stotelių ir prastas susisiekimas", – pasakojo Plėtros programų ir investicijų skyriaus vedėjas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Keero šizofrenija progresuoja... :/

R

R portretas
Pirmiausia sutvarkykite viešąjį transportą Kaune, o po to eksperimentuokit. Kaip kaime, savaitgaly be šansų isvažiuot iš Šilainių..Kas pusantros valandos važiuoja 23, 39 maršruto autobusai. Į Savanorių prospektą iki aklųjų kombinato ir toliau patekt be šansų. 36 maršruto autobusai turėtų kursuoti ir poilsio dienomis,bet niekam neįdomu.O kiek metų miestelėnai skundžiasi...Autobusai sulūžę, neveikia vėdinimo sistema, vairuotojų vairavimo kultūra- be kultūros. Ar kupčinskas ar matijošaitis. Nematau didelio skirtumo. Visiškas bardakas:((((((

Aha

Aha portretas
Jei "užsakomasis viešasis transportas miestiečiams kainuos tiek pat, kaip ir įprastų miesto autobusų, troleibusų ar maršrutinio taksi bilietas", tai reiškia tik viena - važiavimas autobusais, troleibusais ir mikrobais VĖL BRANGS!
VISI KOMENTARAI 18

Galerijos

Daugiau straipsnių