- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaina: pigiausias „Fomula Junior“ bolidas kainuoja kone 30 tūkst. eurų.
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
-
Kaune – pirmasis istorinių formulių startas
Šią savaitę į Kauną atvyko įspūdingos senovinės lenktyninės technikos. Iš skirtingų pasaulio šalių į Kačerginės "Nemuno žiedą" atriedėjo "Formula Junior" bolidai, kurie trasoje varžysis visą sekmadienį. Kauniečiai turės galimybę pirmieji iš Baltijos šalių juos išvysti savo mieste.
Įspūdinga technika
Šalies automobilių sporto aistruolių sekmadienį laukia išskirtinis renginys. Retrotechnikos festivalyje publika galės ne tik pamatyti lenktyniaujančius istorinius gražuolius, bet ir giliau susipažinti su transporto bei senovinės technikos istorija. Prie starto linijos sekmadienį išsirikiuos 37 formulės, pagamintos 1958–1963 m.
"Formula Junior" sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/val. bolidą pagreitina per 4 sek. Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tai ir kova tarp jų būna rimta. Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 tūkst. JAV dolerių (130 tūkst. eurų). Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 tūkst. svarų (29 tūkst. eurų).
Į lenktynes Kaune užsiregistravo dalyviai iš JAV, Australijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Švedijos. Sportininkus ir automobilius bus glaima išvysti ne tik "Nemuno žiede", bet ir birželio 2 d. nuo 16 iki 18 val. Kauno Rotušės aikštėje.
Sulaukė dėmesio
Kaip teigė vienas šių varžybų organizatorių Darius Grinbergas, visi sportininkai labai mielai smalsuoliams pasakoja apie automobillius, pasidalija istorijomis, kurių yra sukaupę. Tad kiekvienas gali drąsiai prie jų prieiti ir pabendrauti, paklausinėti apie automobilius", – tvirtino D.Grinbergas.
Pašnekovas pasakojo, kad ne vienas lenktynininkas gali pasigiriti ilga karjera ir aukštais pasiekimais. Štai žinomas Danijos lenktynininkas ir verslininkas Jacas Nellemannas Kaune startuos savo tėvo pagamintu "Alfa Dana" bolidu. J.Nellemanno karjera prasidėjo nuo kartingo. 1966 m. jis tapo Danijos kartingo čempionu ir jau po penkerių metų šventė pirmą savo pergalę kėbulinių automobilių čempionate su "Chevrolet Camaro". Tais laikais konkurencija buvo milžiniška, bet 1975 m. pavyko pakartoti pasiekimą prie "Triumph Dolomite Sprint" vairo. Tiek kėbuliniai automobiliai, tiek formulės pakluso lenktynininkui. 1973 m. jis tapo "Formula Ford" čempionu, o 1975 m. pradėjo lenktyniauti "Formulė-3".
Tai, kad jie važiuoja senoviniais autentiškais automobiliais, nė kiek neslopina jų sportinio azarto.
Monako "Grand Prix" finišą pasiekė ketvirtoje vietoje, bet Danijos "Grand Prix" nenusileido niekam. "Jyllandsring" trasoje J.Nellemannui negalėjo prilygti net tuometis čempionas Larry Perkinsas.
Geriausios emocijos
Sėkmė jį paskatino ieškoti galimybių dalyvauti "Formulė-1" lenktynėse. 1976 m. lenktynininkas tapo nedidelės "Ram" komandos nariu ir su "Brabham BT44B Ford" startavo Švedijos "Grand Prix" atrankoje. Elektrinių komponentų gedimai ir didelis nepakankamas pasukamumas lėmė, kad tik 0,239 sek. pritrūko patekti į finalinę lenktynių dalį. 1979 m. pabaigoje J.Nellemannas paskelbė apie savo profesionalaus lenktynininko karjeros pabaigą, tačiau iš automobilių sporto visiškai nepasitraukė. 1980 m. jis nugalėjo "Formula Vee" lenktynėse Doningtono (Didžioji Britanija) trasoje. Pergalių sumažėjo, kai Jacas susikoncentravo į verslą. Tuo pačiu metu jo įkurta "Den Bla Avis" kompanija, vėliau sėkmingai parduota "eBay" rėmė lenktynininkus ir ne vienam iš jų pavyko pasiekti puikių rezultatų.
D.Grinbergas tikina, kad tokių lenktynininkų kaip J.Nellemannas trasoje bus galima išvysti ne vieną, o retais ir brangiais automobiliais važiuojantys sportininkai žiūrovams dovanoja pačias geriausias emocijas.
"Tai, kad jie važiuoja senoviniais autentiškais automobiliais, nė kiek neslopina jų sportinio azarto. Žinoma, kiekvienas važiuoja gana atsargiai ir saugodamas techniką, tačiau ir lenkimų, ir artimos kovos trasoje čia netrūksta", – pasakojo D.Grinbergas.
Birželio 3 d. lenktynių tvarkaraštis:
9–9.20 val. – "Formula Junior" kvalifikacija. Automobiliai su varikliais priekyje.
9.30–9.50 val.– "Formula Junior" kvalifikacija. Automobiliai su varikliais gale.
10 –10.30 val. – "Youngtimer track day" 1 važiavimas.
10.35–10.45 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.
11–11.15 val. – "Formula Junior" 1 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais priekyje.
11.30–11.45 val. – "Formula Junior" 2 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais gale.
11.55–12.10 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.
12.15–12.35 val. – "Youngtimer track day" 2 važiavimas.
12.50–13.05 val. – "Formula Junior" 3 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais priekyje.
13.20–13.35 val. – "Formula Junior" 4 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais gale.
13.45–14 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.
14.05–14.25 val. – "Youngtimer track day" 3 važiavimas.
14.30–14.45 val. – istorinių automobilių paradas. "Retromobile" klubas.
14.50–15.10 val. – "Lindyhop dance fest".
15.15–15.35 val. – "Youngtimer track day" 4 važiavimas.
15.40–15.55 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.
16.10–16.25 val. – "Formula Junior" 5 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais priekyje.
16.40–16.55 val. – "Formula Junior" 6 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais gale.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas23
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?66
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...