Kauno autobusų vairuotojams trūksta poilsio?

Kauno viešojo transporto vairuotojai piktinasi darbo sąlygomis. Jie klausia, kaip galima normaliai dirbti, jei priklauso vos penkios minutes poilsio? "Kauno autobusų" atstovai tikina, kad poilsio laikas atitinka visus reikalavimus.

Trumpos pertraukos

Į dienraščio "Kauno diena" redakciją kreipėsi bendrovės "Kauno autobusai" vairuotojas, kasdien vežiojantis kauniečius. Prano vardu prisistatęs vyras tikino, kad vairuotojai nuolat susiduria su stresinėmis situacijomis, o po ilgo važiavimo net nėra kada atsipūsti, vėl reikia sėsti prie vairo ir per visą miestą vežti keleivius.

Jo darbo grafike nurodyta, kad po maždaug valandą trunkančio reiso paskutinėje stotelėje jis gali pailsėti 4–6 minutes. Pašnekovo manymu, tai yra per trumpas laikas, kad būtų galima vėl ramiai kibti į darbą ir saugiai vežti keleivius.

Kurgi nelakstys tie vairuotojai, kur jie kalbės mandagiai, juk dirba be poilsio, o jei dar vėluoja...

"Girdžiu viešumoje daug nusiskundimų "Kauno autobusų" vairuotojų elgesiu, įžūlumu, nemandagumu ir t.t. Čia dirbu jau kelerius metus. Taip, visokio plauko čia yra darbuotojų –  ir chamų, ir padorių. Bet čia yra didžiausia problema – poilsis. Ar čia normalu vairavus visą maršrutą, atsėdėjus įtampoje, pailsėti vos keturias minutes? Dažniausiai būna apie šešias. Kurgi nelakstys tie vairuotojai, kur jie kalbės mandagiai, juk dirba be poilsio, o jei dar vėluoja..." – laiške dėstė viešojo transporto vairuotojas.

Vyras tikino, kad ilgas sėdėjimas prie vairo ir nuolatinis stresas atsiliepė ir sveikatai. "Vien pagal sveikatos normas, pasėdėjus valandą, reikia padaryti 10 minučių pertraukėlę, pasivaikščioti. Reikia kaulus pamankštinti, stresą pašalinti, nes jis nieko gero neduoda, vairuotojai paskui visam gyvenimui suluošinti būna. Per kelerius metus įsigijau ir "draugę" – prostatos ligą. Kaip pasirašo viršininkai tokiems grafikams? Tai gal reikia ir sveikatos specialisto parašo", – nuomonę išsakė Pranas.

Atitinka reikalavimus

Bendrovės "Kauno autobusai" atstovai nustebo išgirdę, jog kažkas iš vairuotojų skundžiasi grafikais ir poilsio stoka: esama žurnalų, kuriuose visi vairuotojai gali surašyti savo pastabas, ir jos gali būti nagrinėjamos. Būna, vairuotojai pastebi, kad vienas maršrutas per tam tikrą laiką neįveikiamas, kai kur reikėtų ilgesnių poilsio minučių, tačiau iki šiol dėl poilsio trūkumo niekas nesiskundė.

"Vairuotojų darbo laiką reglamentuoja ES ir LR įstatymai. Sudaromi darbo grafikai visiškai atitinka šių įstatymų reikalavimus. Be to, vairuotojų darbo laikas aptariamas ir Darbuotojų kolektyvinėje sutartyje, pasirašytoje 2016 m. balandžio 19 d. Visi vairuotojai be išimties turi mažiausiai 30 minučių pietų pertraukai. Didesnė dalis pietauja valandą ir ilgiau. Pietų pertrauka planuojama po 3,5 iki 4,5 val. nuo darbo pradžios", – komentavo bendrovės "Kauno autobusai" rinkodaros vadovas Karolis Dekeris.

Jo teigimu, bendrovė nuolatos derina ir konsultuojasi su vairuotojais bei profesinėmis sąjungomis.

"Daugumoje darbo grafikų yra 12–15 minučių pertraukos tarp reisų. Tik išskirtiniais atvejais šis laikas gali būti trumpesnis ir diktuojamas klientų poreikiams užtikrinti. Tokiu atveju tarp dviejų reisų poilsio laikas gali būti minimalus, tačiau atitinkantis teisės aktus. Vidutinis reiso ilgis (pirmyn ir atgal) yra apie 28 km ir vidutiniškai trunka apie 93 minutes", – komentavo bendrovės "Kauno autobusai" atstovas.

Kolegai pritarė ir Maršrutų ir tvarkaraščių planavimo skyriaus vadovė Daiva Gulienė. "Mūsų darbo praktika – daugiau kaip 20 darbo metų. Pasitaiko trumpesnių poilsio petraukėlių, nes galinėse stotelėse koreguojami maršrutai, kad visi autobusai vienu metu neišvažiuotų. Tuomet pertrauka gali sumažėti iki 4–5 minučių, tačiau tada ji ilgesnė būna kitame maršruto gale. Būna, ir patys vairuotojai prašo, kur geriau jiems ilgiau ilsėtis, nes kai kur nėra tualetų, kai kur suvažiuoja daugiau kolegų, tai jiems smagiau ten pabendrauti", – sakė ji.

Bendrovės atstovai tikino: ilgesnės poilsio pertraukos pareikalautų didesnių vairuotojų pajėgų, tačiau vadovai yra pasirengę kalbėtis ir ieškoti geriausių sprendimų, kaip dar gerinti vairuotojų darbo sąlygas.

"Norime atkreipti dėmesį, kad ilgesnės pertraukos pareikalautų daugiau vairuotojų ir transporto priemonių tam pačiam paslaugos lygiui užtikrinti. Tai reikštų didesnę paslaugos savikainą. Ne mažiau svarbu pažymėti, kad tokie darbo laiko principai niekada nekėlė problemų. Bendrovė visada atvira dialogui ir rimtai žiūri į vairuotojų darbo sąlygas bei darbo režimą. Visi vairuotojai turi pranešti tiesioginiam vadovui apie poilsio trūkumą, jei susiduria su tokia situacija. Kiekvienas atvejis vertinamas ir sprendžiamas atskirai", – pažymėjo K.Dekeris.

Darbo inspekcijos pozicija

Valstybinė darbo inspekcija tvirtino, kad dėl bendrovės "Kauno autobusai" praėjusiais metais buvo sulaukę kelių skundų, tačiau jie nebuvo susiję su poilsio trūkumu. Anot Asmenų aptarnavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjos Irinos Janukevičienės, jei vairuotojai mano, kad pažeidžiamos jų teisės, turi kreiptis į Darbo inspekciją.

"Pagal Darbo kodeksą (DK), vairuotojams, kaip ir kitiems darbuotojams, taikomi darbo ir poilsio reikalavimai. Yra ypatumai, kurie taikomi krovinius gabenantiems ir tolimųjų reisų vairuotojams, o viešojo transporto vairuotojams taikoma normali darbo diena, nustatoma pagal grafiką. Pagal naująjį DK nustatyta 40 valandų darbo savaitė ir nustatomas dienos darbo laikas. Pietų pertrauka jiems taip pat priklauso po 4 darbo valandų, ji turi trukti ne mažiau kaip pusvalandį ir ne daugiau kaip dvi valandas, bet konkretesnis laikas nustatomas darbo grafikuose", – aiškino specialistė.

Anot jos, darbdavys turi įvertinti darbo vietos riziką ir spręsti, kada ir kiek darbuotojui suteikti papildomų pertraukų. Įstatymuose nėra numatyta, kiek laiko viešojo transporto vairuotojai tarp reisų turėtų ilsėtis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

autobusai

autobusai portretas
pirmiausia reikia išmesti Bučelį iš profsajungos pirmininko pareigų ir po to iš parko ,nes labai giresi ,bet nieko nedaro

vairuotojas

vairuotojas portretas
Laikai taip apkarpyti, lieki be poilsio, ir jų vadinamos pertraukėles, lieka pasvajoti sekančiam ratui. Niekam cia nerupi tas poilsis. Taip, kaip už pietus nemoka, tai gali duoti ir valanda, o kai už pertraukėles reikia mokėti, tai gauni 6 min. Buna , kad nieko nelieka

Vanta

Vanta portretas
Ar dėl poilsio trūkumo "pamiršta" įjungti kondicionierius karštą vasaros dieną? O gal parko vadovai jiems duoda nurodymus nejungti?
VISI KOMENTARAI 29

Galerijos

Daugiau straipsnių