- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išgirdę žodžių junginį "automobilių turgus" dauguma galvoja labai paprastai – tai didžiulė transporto priemonių stovėjimo aikštelė, kurioje prie automobilio padėtas lapelis su informacija, kiek jis kainuoja. Visi čia parduodami automobiliai ir jų pardavėjai yra tik lengviausiai matoma visos prekybos naudotais automobiliais verslo dalis.
Pluša visi
Užsienio šalyje automobilių pardavėjui iš Lietuvos pirmiausia reikia surasti tinkamą transporto priemonę. Neretas pardavėjas važiuoja į konkrečią užsienio šalį, kurioje apžiūri išsirinktus automobilius ir tuomet ieško Lietuvoje automobilvežių įmonės, kuri juos pargabentų į Lietuvą.
"Anksčiau dauguma pardavėjų patys parvažiuodavo išsirinktais automobiliais iš Vakarų Europos, tačiau ilgainiui nusistovėjo prekybos tvarka, kai, išsirinkęs ne vieną automobilį, pardavėjas jiems perka vietą automobilvežyje ir transporto priemonės saugiai juo pargabenamos į Lietuvą", – pasakojo Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.
Jis pastebėjo, kad vis dar pasitaiko ir prekybininkų, kurie ryžtasi automobiliu parvažiuoti į Lietuvą patys. Tokie automobiliai neretai pasipuošia tarytum išskirtinę kokybę ženklinančiu užrašu – "grįžo sava eiga". Taip pardavėjai elgiasi labai retai, nes kelionė reikalauja papildomo laiko, kurį kitas pardavėjas praleidžia bendraudamas su potencialiais pirkėjais.
V.Naujanis, automobilių prekybos verslą stebintis beveik ketvirtį amžiaus, atkreipė dėmesį, kad prekyba naudotais automobiliais yra tapusi šeimos verslu – vienas jos narys ieško automobilių ir važiuoja jų apžiūrėti į Vakarų Europą, kitas jau atgabentus į Lietuvą aprodo galimiems pirkėjams arba tvarko aptiktus trūkumus.
Darbų netrūksta
Žodžio "trūkumai" V.Naujanis siūlo neišsigąsti. "Dažnai automobilis, atkeliavęs iš Prancūzijos ar Italijos, būna nusėtas įvairiais buferio įbrėžimais ar nedideliais įlenkimais – tokia pietiečių vairavimo kultūra. Tad automobilių prekiautojai, parsivežę automobilį į Lietuvą, stengiasi pašalinti įvairiausius pastebėtus trūkumus, kad pirkėjui būtų pateiktas kiek įmanoma tvarkingesnis automobilis", – sakė Kauno automobilių turgaus vadovas.
Jis kartu džiaugėsi, kad į Lietuvą vis rečiau užsuka automobiliai frankenšteinai – tokie, kai iš kelių automobilių bandoma suvirinti vieną padorų.
"Dabar parduoti ruošiamo automobilio remonto darbai apsiriboja važiuoklės remontu – įvairių gumelių keitimu, dujų išmetimo sistemos sutvarkymu ar įbrėžimų naikinimu. Sutvarkomi ir automobilių salonai. Todėl pardavėjai dabar itin dažnai nevengia, o neretai ir patys pasiūlo kartu su pirkėju dalyvauti atliekant automobilio techninę apžiūrą ar sutinka su galimybe sudaryti automobilio garantinę sutartį su turguje veikiančia bendrove "Autoguarant", – pasakojo pašnekovas.
Nereikia pamiršti ir užsienio šalių piliečių, kurie atvyksta į Lietuvą ieškoti automobilio, mūsų šalyje sumokamų pinigų. Į mūsų šalį jie užsuka dažnai ne vienai dienai, tad jiems reikia ieškoti vietos, kur apsistoti, kur pavalgyti.
Tokius pokyčius lėmė tai, kad automobilių pardavėjai suprato, kad, stengiantis priversti važiuoti automobilius, kurie Vakarų šalyse jau buvo pripažinti netinkamais važinėti viešaisiais keliais, yra ir per brangu, ir atima labai daug laiko, todėl jau ne vienus metus į Lietuvą keliauja techniškai tvarkingi automobiliai, kuriems reikia atlikti minimalius remonto darbus. Taip pardavėjui nereikia sukti galvos, kaip kokybiškai suremontuoti automobilį ir jį parduoti. Jis gali skirti laiko kitų automobilių paieškai ar bendrauti su klientais.
Ne tik automobiliai
Taigi jau dabar matome, kiek žmonių ir jų atstovaujamų verslo šakų prisideda parduodant vieną automobilį. Kadangi apie 60 proc. Kauno automobilių turguje parduodamų automobilių iškeliauja į užsienį, darbo turi ir mutinės bei draudimo bendrovės – šiose įstaigose įforminami visi automobiliui parduoti ir išvežti į kitą šalį reikalingi dokumentai. Mokesčiais papildomas ir šalies biudžetas bei kitų verslo įmonių kasos.
Iš Lietuvos automobiliai išvežami taip pat įvairiausiais būdais – automobilvežiais, specialiais traukinio vagonais, skirtais trasnporto priemonėms vežti.
"Nereikia pamiršti ir užsienio šalių piliečių, kurie atvyksta į Lietuvą ieškoti automobilio, mūsų šalyje sumokamų pinigų. Į mūsų šalį jie užsuka dažnai ne vienai dienai, tad jiems reikia ieškoti vietos, kur apsistoti, kur pavalgyti. Neretai čia atvykę automobilių pirkėjai apsiperka ne tik Kauno automobilių turguje, tačiau ir mieste esančiuose prekybos centruose, tad mūsų šaliai prekyba naudotais automobiliais yra itin svarbi sudėtinė ekonomikos dalis", – pasakojo V.Naujanis.
Jis taip pat teigė žinantis ne vieną automobilių pirkėją, kuris šiltuoju metų laiku, išsirinkęs automobilius ir sukrovęs į automobilvežį kelias dienas praleisdavo ir Lietuvos kurortuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?31
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste3
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų72
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose32
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...