Kelionė parasparniu užbaigė „Lituanicos“ skrydį

Motorizuotu parasparniu "Lituanica" 650 km atstumą nuo Pščelniko Lenkijoje įveikęs Dainius Liegus sekmadienio rytą nusileido Aleksoto aerodrome Kaune. Pavojinga kelione vyras užbaigė lakūnų S.Dariaus ir S.Girėno nutrūkusį skrydį per Atlantą.

Lydėjo nelaimės

Klubo "Laisvas skrydis" prezidentas D.Liegus motorizuotu parasparniu "Lituanica" iš Pščelniko į Kauną planavo skristi dar liepos viduryje, minint legendinių lakūnų skrydžio sukaktį. Tuomet sutrukdė nepalankios oro sąlygos. Tinkama skrydžiui prognozė pasitaikė šį savaitgalį, todėl vilnietis D.Liegus ankstų penktadienio rytą su komanda patraukė Lenkijos link.

Labai džiugu, kad pagaliau atskridau, nes po visų trukdžių daug kartų galvojome, kad jau nebepavyks atskristi.

Pusę metų planuota kelionė truko dvi dienas, ore D.Liegus išbuvo 10 val. 50 min. Nors skrydis truko trumpiau, nei buvo tikėtasi, tačiau nebuvo itin sėkmingas. Anot D.Liegaus, buvo sunkių pakilimų, pusiaukelėje sugedo parasparnio variklis, o likus 13 km iki Aleksoto aerodromo baigėsi degalai ir dar užklupo audra.

"Labai džiugu, kad pagaliau atskridau, nes po visų trukdžių daug kartų galvojome, kad jau nebepavyks atskristi. Pusę metų planuota, dvi dienas kankintasi ir pagaliau atskridau. Aišku, kad tai labai didelė laimė", – emocijų neslėpė pilotas.

Įveikė vienas

Ekstremalų skrydį galima buvo gyvai sekti internetu: stebėti oreivio buvimo vietą, aukštį, judėjimo greitį ir kryptį. Anot D.Liegaus, skrydį stebinčių gerbėjų emocijos virė jo asmeninėje paskyroje socialiniame tinkle "Facebook". Aleksoto aerodrome sekmadienį nusileidžiančio vyro laukė dvi dienas ramybės neradusi žmona.

"Žinojo, kad tokių planų pakeisti negali, tai turėjo susitaikyti ir išgyventi", – šypsojosi D.Liegus, tiek ruošdamasis kelionei, tiek paties skrydžio metu pats ne kartą svarstęs, ar tikrai pavyks įveikti užsibrėžtą tikslą. Pasak jo, pirmosios abejonės apniko po piloto, kuris šį atstumą įveikti planavo kartu su juo, žūties. Kolega žuvo Baltijos jūroje sausio mėnesį parasparniu iš Vilniaus išskridęs į Nidą.

"Buvo daug dvejonių, juolab kad jis turėjo didesnės patirties ir visą įrangą, o aš – faktiškai nieko. Turėjau pats savo jėgomis viską nuo nulio susirinkti, pasiruošti, nežinojau, kaip viskas bus", – pasak vyro, visai atsitiktinai prieš pat kelionę jis iš kito piloto pasiskolino atsarginį variklį. Jei nebūtų jo pasiėmęs, iki Kauno niekaip nebūtų nuskridęs.

Planuose – tik varžybos

Idėja užbaigti legendinį S.Dariaus ir S.Girėno skrydį D.Liegui kilo praėjusių metų lapkritį: "Kadangi žiemą skraidoma mažai, pradėjau galvoti, ką nuveikus kitais metais. Kadangi minėjome ir Lietuvos tūkstantmetį, ir 85-ąsias skrydžio per Atlantą metines, norėjau kažkaip tai atšvęsti. Pasižiūrėjau, kad atstumas teoriškai įveikiamas, pradėjau galvoti, kaip galima būtų tai  padaryti."

D.Liegaus įveiktas maršrutas – pirmasis toks Lietuvoje. Anot jo, pilotai Lietuvoje motorizuotais parasparniais yra apskridę Lietuvą, tačiau jų įveikti atstumai daugiau nei 300 km nesiekdavo. Vis dėlto po tokio sunkaus išbandymo vyras bent jau metams naujų planų nekurs.

"Reikia apsiraminti, bet jau šįmet tokių skrydžių nebus. Aišku, dalyvausiu varžybose, bet čia jau įprasti dalykai", – sakė D.Liegus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių