Kruopšti išlaidų apskaita – būdas sutaupyti

Tiksliai žinant, kiek, kada ir kam leidžiamos lėšos, galima aiškiau matyti, kur yra galimybių taupyti arba net suprasti, kad kai kuriems dalykams pinigai tiesiog švaistomi.

Deklaruoti naudinga

Galbūt kas mėnesį patiriamos išlaidos ir gaunamos pajamos jums nekelia susirūpinimo, tačiau netenkina galutinis metinis balansas? O net jeigu jis ir tenkina, specialistai vis tiek siūlo susidaryti ir pažvelgti į detalią išlaidų ir pajamų išklotinę.

"Jeigu vesti apskaitą ir deklaruoti mokesčius jums nėra privaloma, vis tiek naudinga tai padaryti", – ragino "Kauno dienos" kalbintas vienos Kauno buhalterinės apskaitos ir audito bendrovių UAB "Finansininkas" direktorius Laimutis Bagdžius.

"Jei asmuo yra skolingas, Valstybinė mokesčių inspekcija pati jį susiras ir vis tiek reikės pateikti metinę pajamų mokesčio deklaraciją bei susimokėti trūkstamą mokesčių dalį. Tačiau jeigu dalis mokesčių yra grąžintini, tuo labiau apsimoka deklaruoti pajamas, nes jų nedeklaravus permoka negrąžinama", – akcentavo L.Bagdžius, vadovaujantis bendrovei, kuri, rekvizitai.lt duomenimis, patenka tarp 5 proc. patikimiausių ir ekonomiškai stabiliausių šalies bendrovių ir yra paskelbta "Lietuvos TOP įmone 2017".

Nežino, ko reikalauti

Per trylika bendrovės darbo metų su individualiais ir verslo klientais L.Bagdžius teigė susidaręs įspūdį, kad finansinis gyventojų ir verslininkų raštingumas bei dėmesys tvarkingai buhalterijai yra gerokai per mažas.

"Dažnai įmonės turi buhalterius, bet ne visi vadovai turi reikiamą supratimą, ką turi atlikti ir pateikti buhalteris, nežino, ko iš jo reikalauti", – atkreipė dėmesį specialistas, kurio vadovaujamos bendrovės pagrindinė veikla yra darbas su verslo klientais, o pagrindinė paslauga – buhalterinių paslaugų teikimas.

Jo nuomone, nemaža dalis vadovų apskaita ir iš jos galimais sužinoti įmonės veiklos rezultatais mažai tesidomi, nors juos analizuodama ir dėmesį į juos atkreipdama bendrovė galėtų gauti daug naudos. Dažnai įmonės veiklos rezultatais susirūpinama tik kreipiantis finansavimo į bankus.

"Kai nėra tvarkingos buhalterijos, sunku įžvelgti realią situaciją bendrovėje", – sakė UAB "Finansininkas" direktorius L.Bagdžius. Anot jo, kuo anksčiau bus suskubta patiems ar su buhalterio pagalba tvarkingai vesti apskaitą, tuo anksčiau bus galima bandyti optimizuoti tam tikras išlaidas ir taip pagerinti įmonės finansinę padėti.

Kai nėra tvarkingos buhalterijos, sunku įžvelgti realią situaciją bendrovėje.

"Jei nebuvo vedama apskaita arba ji vesta blogai, didelė tikimybė, kad įmonė prarasdavo dalį lėšų, kurias būtų galėjusi efektyviai ir tikslingai panaudoti. Pasisamdžius buhalterį ar buhalterinę įmonę, tvarkysiančią apleistą buhalteriją, galima patikrinti ir, reikalui esant, sumažinti patiriamas išlaidas", – aiškino L.Bagdžius ir pridūrė kartais sulaukiantis klientų, kurie ant stalo padeda maišą su įvairiais netvarkytais kvitais ir kitokiais buhalteriniais dokumentais. Sutvarkius tokias apleistas buhalterijas neretai paaiškėja, kad klientui kas nors dar yra likęs skolingas.

Tvarkinga daugiau nei kelerių metų įmonės veiklos finansinė apskaita būtina ir norint kreiptis į banką paskolos.

Įstatymai nuolat keičiasi

Kasmet daugybei fizinių ir visiems juridiniams asmenims reikia pateikti metines deklaracijas ir atskaitomybes. Vieniems fiziniams asmenims sudaryti metines ataskaitas yra lengviau, kitiems – sunkiau, o už daugelį gyventojų tą padaro VMI, pateikdama peržiūrai preliminarią gyventojų pajamų mokesčio deklaraciją, kurią patikrinus, galima pateikti, tačiau privalomieji juridiniams asmenims atskaitomybių sudarymai yra sudėtingesni, todėl labai svarbu, kad buhalterinė apskaita būtų laiku ir teisingai sutvarkyta.

Svarbu susigaudyti ir daugybėje pokyčių. Pavyzdžiui, nuo šių metų įsigaliojo nauji ne tik gyventojų turto deklaravimo, Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimai, bet ir Pridėtinės vertės mokesčio, Nekilnojamojo turto mokesčio, Pelno mokesčio, Akcizų ir kt. įstatymų pakeitimai ir dar planuojama daugybė kitų pakeitimų.

Kaip išsirinkti patikimą buhalterį ar buhalterinę įmonę? "Visų pirma, neieškoti pigiausio varianto. Kaip kiekvienas daiktas turi savo vertę, taip ir kokybiškos paslaugos turi savo kainą", – sakė L.Bagdžius.

Renkantis buhalterį ar buhalterinę įmonę svarbu atkreipti dėmesį į atliekamų darbų kokybę, darbuotojų kvalifikaciją ir patirtį, taip pat į tai, ar šie yra apsidraudę savo veiklą civilinės atsakomybės draudimu nuo galimų klaidų, kad dėl buhalterio veiksmų patyrus nuostolių jie bet kokiu atveju būtų atlyginti ir klientas niekuo nerizikuotų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

skaitytoja

skaitytoja portretas
teko susidurti su tokios firmos darbu, su tiesiog imoneje dirbanciu buhalteriu net ner ka lyginti( as tai pavadinau saraskino kontora, atsiprasau is anksto sios imones ,jei izeidziau) uzsakovai net neisivaizduoja ,kaip turi buti viskas tvarkoma, darbuotojai privalo uz menka alga sokti pagal ju inorius, patycias, izeidinejimus, toks vaizdas kad dirbama ne kaip teisingai ir laiku viska sutvarkyti, o kaip patenkinti uzsakovu svajones sukaupti kaip daugiau sau turto, o firmu , kuriose dirba buhalteriai kiek teko susidurti vadovai tikrai zino ko pareikalauti is savo pavaldiniu, net neabejokite, bent man teko tokia dalia,kaip bebutu linkiu visiems sekmes.

tik taip

tik taip portretas
esk vandeni gerk vandeni nesiksi niekada ane rasytojau norintis susitaupyt is minimalios algos arba pensijos
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių