- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš kurį laiką paskelbta žinia, kad šalia Kauno automobilių turgaus iškils naujas prekybos centras "Depo" privertė sunerimti užsiimančius automobilių verslu. Ar jau ketvirtį amžiaus Taikos prospekte esantis automobilių turgus neišnyks iš automobilininkams svarbių vietų žemėlapio?
Atsakomybė partneriams
Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis tikina kasdien atsakinėjantis į tuos pačius klausimus. "Atsakymas visiems tas pats – Kauno automobilių turgus niekur nedings, tiesiog po kurio laiko tie, kurie atvažiuos įsigyti automobilio į turgų, galės užsukti ir į prekybos centrą įsigyti reikiamų indų ar puodų arba kastuvų bei grėblių", – nestokodamas geros nuotaikos pasakojo V.Naujanis.
Pasak pašnekovo, automobilių prekybininkai ir visi norintieji parduoti savo transporto priemonę yra laukiami Kauno automobilių turguje, o vietos eksponuoti parduodamą automobilį nepritrūks. "Mes labai vertiname savo verslo partnerius – žmones, kurie turguje prekiauja jau ne vienus metus, kuriems automobilių prekyba jau tapo šeimos verslu ir tuos, kurie tik retsykiais užsuka į turgų – parduoti turimo ar įsigyti kito automobilio", – pasakojo automobilių rinkos ekspertas.
Kauno automobilių turgus, pradžioje buvęs tik vieta, kurioje susirinkdavo pardavėjai, ilgainiui tapo naudotų transporto priemonių prekybos salonu po atviru dangumi, kur teikiamos ir automobilio priežiūros bei aptarnavimo paslaugos – įsikūrė remonto dirbtuvės, paslaugas pradėjo teikti draudimo kompanijos, o įsigijusieji automobilį čia pat dokumentus galėjo sutvarkyti užsukę į valstybės įmonės "Regitra" filialą. "Atsirado ir finansines – lizingo paslaugas teikiančių bendrovių, tad net jei žmogus nusprendžia įsigyti brangesnį automobilį, tačiau jam pritrūksta pinigų, sprendimas randamas čia pat", – pasakoja V.Naujanis.
Pirkėjų ir pardavėjų kryžkelė
V.Naujanis juokauja, kad vienintelis nepatogumas, kuris gali atsirasti dėl greta išdygsiančio naujo prekybos centro – kurį laiką greta turgaus triukšmausianti statybinė technika ir kylančios dulkės, tačiau tai niekis palyginti su sunkumais, kuriuos per ketvirtį amžiaus – būtent tiek laiko veikia Kauno automobilių turgus – matė V.Naujanis ir susidūrė automobilių pardavėjai.
Galime sakyti, kad turguje jau lankosi antroji, o kartais ir trečioji pirkėjų karta.
"Galime sakyti, kad turguje jau lankosi antroji, o kartais ir trečioji pirkėjų karta. Turgaus veiklos pradžioje čia automobilius pirko seneliai, vėliau ieškojo jų vaikai, o dabar į turgų užsuka vaikaičiai. Tą patį matau ir žvelgdamas į prekybininkus – dalis jų keitėsi, atėjo naujų, kurie plėtojo naudotų automobilių verslą, vieniems per krizes pavyko išsilaikyti, kitiems teko verslus uždaryti, tačiau yra tokių, kurie turguje darbuojasi nuo pat jo atidarymo pradžios", – prisimena V.Naujanis.
Bendrovės "Varanas" vadovas pasakoja, kad per ilgus veiklos metu keitėsi automobilių markės, jiems išleidžiamos sumos, valiutos ir pirkėjai. "Turguje matėme ir sutikdavome ne vienos šalies žmonių, nes automobilių čia sau ieškojo ir tebeieško ne tik lietuviai, bet ir kaimynai latviai, estai dabar itin dažni svečiai – ukrainiečiai, juos vejasi ir moldavai. Anksčiau turguje dažnai būdavo galima sutikti kazachus, kirgizus, uzbekus, baltarusius, rusus ir t.t. Kauno automobilių turguje susitikdavo ir draugiškai sugyvendavo daugelių kultūrų atstovai. Londoną visi linkę vadinti tautų katilu, ne ką mažesnis tautų katilas būna ir automobilių turguje", – tvirtina V.Naujanis.
Ekonomikos indikatorius
Kauno automobilių turgus išgyveno ir ne vieną ekonominę krizę – vienos buvo pasaulinio masto, kitos susijusios su politiniais procesais.
V.Naujanis turgaus aukso amžiumi vadina laikus, kai automobilių įsigyti į Taikos prospektą atvažiuodavo kazachai, baltarusiai ir rusai. Automobiliai nenutrūkstančia grandine autovežiais keliaudavo į Kauno automobilių turgų, būdavo perkraunami į automobiliams gabenti pritaikytus vagonus ir iškeliaudavo į Kazachstaną ar Rusiją, tačiau įsikūrus Muitų sąjungai, tai baigėsi ir turguje besidarbuojantiems verslininkams atėjo liūdnesnis periodas. Dabar jie gali kvėpuoti šiek tiek lengviau, nes automobilių sau ieško ukrainiečiai, tiesa, jų finansinės galimybės kur kas prastesnės nei anksčiau minėtų kazachų ar rusų bei baltarusių – perkami pigesni automobiliai ir mažesniais kiekiais, tačiau turgaus prekeiviai spėjo prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir į Kauną atgabena tokių automobilių, kurie patrauklūs jų ieškantiems užsieniečiams.
"Išties turguje rasime tokių automobilių, kokių reikia ir lietuviams, ir iš kitų šalių atkeliaujantiems pirkėjams. Turguje dirbantys žmonės labai jaučia ekonomines gyventojų nuotaikas. Jeigu žmonės pradeda pirkti brangesnius automobilius, vadinasi, į ateitį jie žvelgia optimistiškai, jeigu pradeda ieškoti pigesnių ar labiau derėtis, dėl savo finansinės ateities jie nėra užtikrinti. Tad turgus yra savotiškas indikatorius, pagal kurį galima nustatyti ekonomines gyventojų nuotaikas", – atvirauja V.Naujanis. Tad išgyvenus įvairiausių ekonominių nuopolių ir pakilimų, naudotų automobilių prekyba užsiimantys verslininkai ir Kauno automobilių turgaus vadovai, prekybos centro kaimynystės nė kiek nesibaimina ir niekur iš Taikos prospekto nebėga.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų13
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose15
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa20
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...
-
Automobilių sporto veteranai varžėsi slalomo varžybose2
Balandžio 12 d. Akademijoje, aikštelėse prie Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos, tradiciniame velykiniame automobilių sporto veteranų slalome varžėsi automobilių sporto veteranai. ...
-
Namus puošia šimtametės rankdarbiai
Kauno rajono savivaldybė turi gražią tradiciją sveikinti 100 metų sukaktį mininčius žmones. Balandžio 17 d. paminėti garbingo jubiliejaus savivaldybės komanda vyko į Karmėlavą, kur gyvena jubiliatė Zofija Mikalauskaitė-Jaruševičienė. ...