- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pasirinkimas: už automobilių stovėjimą galima sumokėti išmaniuoju telefonu naudojant specialią programėlę, siųnčiant SMS žinutę, mokant grynaisiais ar banko kortele.
-
Šiuolaikiški: iš viso parkomatų mieste yra 150. Dauguma parkomatų – jau su liečiamaisiais ekranais.
-
Rinkliava už automobilių stovėjimą – didmiesčių būtinybė
Kai tenka mokėti už automobilių stovėjimą, ne vienam kyla mintis, kad būtų šaunu palikti mašiną nemokamai. Tačiau toks didmiesčio gyvenimas greitai apkarstų patiems vairuotojams.
Patikrintas būdas
Automobilių srauto reguliavimas renkant mokesčius didžiausią trauką turinčiose miesto vietose yra savaime suprantamas visame pasaulyje. Norint apsaugoti miesto centrą nuo taršos ir didelio transporto srauto, taikomi tokie ribojimai: leisti į centrą įvažiuoti tik viešajam transportui, apmokestinti patį įvažiavimą, rinkti mokestį už automobilių stovėjimą.
Rinkliava už automobilių stovėjimą Kaune renkama jau seniai. Mokėti už automobilio stovėjimą nereikia po darbo valandų, švenčių dienomis, savaitgaliais (šiuo laiku mokestis renkamas tik Rotušės aikštėje).
Rinkliava už transporto priemonių stovėjimą Kaune pradėta rinkti 1997 m. spalį. Pirmiausia buvo apmokestintos miesto centre esančios gatvės: Gedimino, Maironio, A.Mickevičiaus, nes jose stovėdavo daugiausia automobilių. Atvykusiesiems ne ankstų rytą laisvų vietų ten rasti buvo beveik neįmanoma. Įvedus mokestį, situacija pasikeitė, daugelis džiaugėsi galėdami rasti laisvą vietą, nors ir reikėjo mokėti.
Kaunas buvo pirmasis Lietuvos miestas, pritaikęs šią pasaulyje įprastą praktiką. Greitai rinkliavos naudą pamatė ir pradėjusios dusti nuo automobilių gausos sostinės valdžia. Jos atstovai pradėjo konsultuotis su patirtį jau turinčiais specialistais iš Kauno.
Kas būtų, jeigu būtų
Kas būtų, jei miestas atsisakytų rinkliavos, iliustruoja ankstesniais metais nuolat priiminėti Kauno savivaldybės sprendimai leisti kelias darbo dienas per metus statyti automobilius nemokamai. Tai būdavo taikoma tarpušvenčiu Kalėdų ir Naujųjų metų. Dirbantys miesto centre žmonės tuos laisvus nuo rinkliavos periodus prisimena be nostalgijos. „Pamenu, turėdamas metinį leidimą statyti automobilį miesto centre, laisvų stovėjimo vietų tomis dienomis nerasdavau, būdavo tikras chaosas. Todėl tik džiaugiuosi, kad šios tradicijos atsisakyta“, – kalbėjo vienoje miesto centro įmonėje dirbantis Rimantas.
Šiuo metu rinkliava nerenkama valstybinių švenčių ir Kauno miesto dienos renginių metu. Laisvai automobilius mieste galima palikti ir poilsio dienomis, nes tada mažiau atvykstančiųjų į miesto centrą darbo reikalais, būna uždarytos visos valstybinės ar savivaldybės įstaigos.
Populiariose vietose – spartesnė automobilių kaita
Viešosios įstaigos „Automobilių stovėjimo aikštelės“ direktorius Justas Limanauskas pasakojo, kad vairuotojai jau seniai turi galimybę įsigyti ilgalaikius leidimus ir taip sutaupyti.
„Automobilių stovėjimo aikštelės“ valdo aštuonias ilgalaikio stovėjimo aikšteles. Jose pastatytos elektromobilių įkrovimo stotelės.
Šiemet pasikeitė metų, ketvirčio ir mėnesio leidimų kainos. Ir jos ne didėjo, kaip paprastai vyksta su daugeliu paslaugų, bet mažėjo: metų leidimas kainuoja 500 eurų (anksčiau – 608), ketvirčio – 150 (anksčiau – 165), o mėnesio – 80 eurų (ankstesnė kaina – 87 eurai). „Sumažinus leidimų kainą, atsirado ir vienas apribojimas: su šiais leidimais negalima stovėti labiausiai apkrautose geltonojoje ir oranžinėje zonose“, – informavo J.Limanauskas.
Toks sprendimas priimtas norint pagreitinti stovinčių automobilių rotaciją gatvėse, kurios yra labiausiai lankomos ir sulaukia daugiausia automobilius paliekančių vairuotojų. Pavyzdžiui, į neilgą L.Sapiegos gatvę daug žmonių atvyksta dėl įvairių reikalų savivaldybėje, Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje, Nacionalinėje žemės tarnyboje, Registrų centre. Kitose gatvėse aplink Laisvės alėją taip pat daug įvairių įstaigų, įmonių. „Dėl to svarbu, kad turintieji ilgalaikius leidimus ten nepaliktų automobilių visai dienai“, – aiškino J.Limanauskas.
Atsirado galimybė įsigyti elektroninį leidimą, įrašant dviejų transporto priemonių valstybinius numerius. Vienu metu leidimas galioja tik vienai transporto priemonei. Aktyvuoti vieną iš dviejų transporto priemonių valstybinių numerių automatiniu būdu galima paskambinus telefonu.
Sumokėti tampa vis patogiau
Buvo metas, kai už stovėjimą mokėti galėdavome tik monetomis parkomatuose arba reikėdavo įsigyti nutrinamus vienkartinius bilietus. Dabar įvairovė didesnė. Vairuotojai už automobilių stovėjimą gali sumokėti išmaniuoju telefonu naudodami specialią programėlę, siųsdami SMS žinutę. „Neretai vairuotojai skųsdavosi, kad užtruko pas odontologą ar teisme ir neturėjo galimybės naudotis telefonu. Dabar dėl to galima nesijaudinti, nes naujoji technologija leidžia skaičiuoti faktiškai stovėtą laiką“, – kalbėjo J.Limanauskas.
Svarbu žinoti, kad, apmokant už stovėjimą, SMS žinutę reikia išsiųsti prie automobilio, o ne nuėjus. Taip norima užtikrinti, kad būtų mokama tiksliai nuo pastatymo pradžios. Tai padaryti būtina per 5 min. ir sulaukti, kol bus gautas mobiliojo ryšio operatoriaus patvirtinimas apie atliktą mokėjimą. „Svarbu priminti, kad 10 min. tolerancijos laikas yra skirtas tik stovėjimo laikui pratęsti“, – sakė J.Limanauskas.
Tobulėja ir parkomatai. Iš viso mieste jų yra 150. Dauguma parkomatų – jau su liečiamaisiais ekranais, o įvesta informacija apie automobilį patenka į serverį, todėl ją galima nesunkiai patikrinti kontrolieriaus planšetėje. Parkomatai valdomi keturiomis kalbomis, taigi jie tapo patrauklesni ir įvairių šalių užsienio turistams.
Jau nebūtina turėti grynųjų
Dar viena patogi naujovė – atsiskaitymas bekontakte mokėjimo kortele. Tokių parkomatų vis daugėja ir ilgainiui visuose aparatuose bus galima atsiskaityti kortele. Kortelių skaitytuvų su įvedamu PIN kodu diegti nėra galimybių, nes tam neužtenka energinių resursų, kurie gaunami iš saulės baterijos. Antra vertus, bekontaktės kortelės masiškai keičia įprastas ir greitai tokiomis naudosis dauguma gyventojų.
Naujos informacinių technologijų priemonės supaprastino ir „Automobilių stovėjimo aikštelių“ darbuotojų veiklą, be to, ji tapo skaidresnė. Pažeidimai su visais reikiamais duomenimis fiksuojami planšete ir siunčiami į Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrių. Dėl to nereikia daug laiko gaišti protokolams rašyti, kitai vaizdinei ir rašytinei informacijai tvarkyti. Dėl šios priežasties veikla tapo efektyvesnė, sumažėjo darbuotojų.
Nauda elektromobilių ir motociklų savininkams
„Automobilių stovėjimo aikštelės“ valdo aštuonias ilgalaikio stovėjimo aikšteles. Jose pastatytos elektromobilių įkrovimo stotelės. „Tai dar vienas būdas prisidėti prie švaraus transporto skatinimo ir miesto taršos mažinimo. Juk automobilių srautai miesto centre renkant rinkliavą pirmiausia reguliuojami dėl to, kad būtų mažiau teršiamas oras, žmonės dažniau rinktųsi ekologišką transportą, dviračius“, – kalbėjo J.Limanauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą2
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?7
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė7
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug7
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos97
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių18
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku17
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...