Šiuolaikinių mokymo priemonių svarba profesinio mokymo modernizavimui

  • Teksto dydis:

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre vykdomas, projektas, kurio metu siekiama gerinti visą gyvenimą trunkantį mokymąsi, plėtoti švietimo žmogiškąjį kapitalą, gerinti mokymosi visą gyvenimą paslaugų kokybę bei tenkinti augantį besimokančiųjų poreikį.

Projektas „Mokymo priemonių modulinėms plaukų ir grožio priežiūros bei paslaugų namuose posričių profesinio mokymo programoms parengimas ir modulinių mokymo programų išbandymas“ (Nr.VPI-2.2-ŠMM-04-V-03-013) finansuojamas iš ES struktūrinių fondų pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ 2 priemonę VP1-2.2-ŠMM-04-V Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas. Projektas prasidėjo 2012 m. birželio mėnesį ir tęsis iki 2015 m. gegužės mėnesio, o jo tikslinė grupė – profesinių mokyklų mokiniai ir mokytojai.

Per šį laiką siekiama parengti šiuolaikines mokymo priemones kirpėjo, kosmetikos, tekstilės priežiūros ir aplinkos ir patalpų priežiūros darbuotojų modulinėms mokymo programoms ir aprūpinti jomis mokytojus bei išbandyti šių mokymo programų modulius.

Pirmoji projekto veikla – mokymo priemonių rengėjų mokymai. Šios veiklos metu buvo atrinkti  mokytojai, kurie dalyvavo mokymuose pagal sukurtas 4 mokymo programas: „Modernios mokymo/si priemonės“, „Šiuolaikinės vizualizacijos galimybės“, „Mokymo/si priemonių rengimo metodika“, „Skaitmeninių mokymo/si priemonių kūrimas. Mokymuose dalyvavo 49 mokytojai iš pareiškėjo ir partnerio institucijų, kurie patobulino modernių mokymo priemonių rengimo, šiuolaikinių vizualizacijos galimybių panaudojimo kompetencijas. Po mokymų mokytojai buvo suskirstyti į grupes mokymo priemonių rengimui.

Antroji projekto veikla, kuri dar vykdoma ir šiuo metu, yra šiuolaikinių mokymo priemonių modulinėms grožio, kirpimo ir susijusių paslaugų mokymo programoms rengimas, vertinimas ir gamyba. Parengta mokymo/si priemonių medžiaga, kuri buvo įvertinama ekspertų, taip pat atlikta mokymo priemonių patikra, kurioje dalyvavo 150 mokinių ir 10 mokytojų. Patikros metu mokiniai buvo mokomi pagal sukurtas ir ekspertų įvertintas mokymo priemones, o pasibaigus patikrai mokiniai parašė atsiliepimus apie naudotą medžiagą. Mokymo priemonių rengėjai išanalizavo mokinių atsiliepimus ir pakoregavo mokymo priemones.

Šios veiklos įgyvendinimo rodikliai – 4 vadovėliai: „Higieninė kosmetika. Modulinė profesinio ugdymo programa“, „Kirpimas. Modulinė profesinio ugdymo programa“, „Tekstilės gaminių priežiūra. Modulinė profesinio ugdymo programa“ ir „Aplinkos ir patalpų priežiūra. Modulinė profesinio ugdymo programa“ ir kitos mokymo/si priemonės (kontroliniai testai, plakatai kosmetikos“, technologijų kortelės ir kita). Toliau bus vykdomas mokytojų mokymas naudotis parengtomis mokymo priemonėmis. Mokymai vyks trijuose miestuose: Kaune, Vilniuje ir Palangoje. Numatyta, kad juose dalyvaus apie 200 mokytojų.

Projekto pridėtinę vertę didina ne tik priemonių poreikis, bet ir inovatyvumas, modulinė jų struktūra, apimtys bei netiesioginės vartotojų grupės: parengtas mokymo priemones bus galima naudoti ir suaugusiųjų mokymui, ir technologijų mokymui vidurinį ugdymą teikiančiose švietimo įstaigose (pagrindinėse mokyklose, gimnazijose), aukštosiose mokyklose (kolegijose). Projekto įgyvendinimas prisidės prie Lietuvos nacionalinės švietimo politikos tikslų, plėtojant žmogiškojo kapitalo resursus, mažinant socialinę atskirtį ir didinant ekonominę bei socialinę visuomenės sanglaudą, padės geriau tenkinti besimokančiųjų asmenų poreikius, teikiamų paslaugų efektyvumą ir kokybę visuose profesinio rengimo lygmenyse.

Projekto metu įgytos žinios ir patirtis perduodama Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro bendruomenei, ji konsultuojama, organizuojami mokymai. Projektinių veiklų tęstinumas bus užtikrinamas kuriant patrauklią mokymosi aplinką, laiduojant mokymo patrauklumą ir efektyvumą visų regionų tikslinių profesinio mokymo programų teikėjams. Tai skatins aktyvesnį visų grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą, profesinės kvalifikacijos kėlimo ir persikvalifikavimo sistemoje, didins profesinio mokymo patrauklumą, padės konkuruoti švietimo rinkoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių