Speciali mobilioji programėlė leis patogiau keliauti Kauno viešuoju transportu

  • Teksto dydis:

Regėjimo negalią turintys žmonės dabar dar drąsiau galės keliauti Kauno viešuoju transportu. Bendrovė „Kauno autobusai“ išplėtė analogų neturinčios mobiliosios programėlės „KVT Balsas“ funkcijas, tad dabar ji informuoja apie ne tik tuo metu atvykstantį, bet ir kelių artimiausių autobusų ir troleibusų maršrutus, jų atvykimo į stotelę laiką ir kryptį.

Padeda integruotis

Aklųjų ir silpnaregių bendruomenė prieš keletą metų kreipėsi į miesto atstovus, prašydami, kad viešasis transportas prabiltų. Iš pradžių galvota stotelėse arba autobusuose bei troleibusuose įrengti garsiakalbius, kurie praneštų, koks transportas atvyko.

Tokia sistema bandyta prieš dešimtmetį, tačiau ji nepasiteisino, nes netoli gatvės gyvenantys kauniečiai pradėjo skųstis, jog anksti ryte garsiakalbiais skleidžiama informacija jiems trukdo ramybę. Tuomet „Kauno autobusų“ Informacinių technologijų skyriaus vadovas Paulius Lengvenis pasiūlė modernesnę išeitį – sukurti išmaniesiems telefonams skirtą programėlę „KVT balsas“, kuri realiu laiku pasakytų, koks autobusas ar troleibusas atvažiavo.

„Turintiems regėjimo negalią keleiviams sudėtinga pamatyti, koks transportas atvyksta. Ieškodami, kaip išspręsti šią problemą, kartu su šios bendruomenės atstovais ieškojome patogiausio varianto. Taip buvo sukurta programinė bei techninė įranga, leidžianti identifikuoti atvykstantį autobusą ar troleibusą ir pateikti informaciją apie jį į telefoną. Nereikia kabinti jokių garsiakalbių ar jį valdančių pultelių, todėl pasirinkome būtent kelią išmaniaisiais telefonais“, – tikino programėlės autorius.

„Dienos metu stotelėje dar galiu įžiūrėti atvykstančio autobuso numerį, bet prieblandoje jau ieškau kitų žmonių pagalbos. Dabar ši programėlė yra pirmas mano pagalbininkas keliaujant mieste, stotelėje ji pasako, koks autobusas ar troleibusas atvažiuos ir už kiek laiko. Juk aklas žmogus ne taip kaip regintis – negali stovėti ir naršyti telefone. Jis turi ruoštis iš anksto, o atvažiuojantį autobusą dažniausiai gali nuspėti tik pagal garsą. Todėl programėlės perspėjimas garsu, jog transportas atvyks už minutės, dviejų ar penkių yra labai naudingas“, – programėlės privalumus vardija programėlę testavęs Kauno aklųjų ir silpnaregių bendrijos narys Saulius Kavaliauskas. Pasak jo, jis dabar patogiau planuojasi savo keliones ir labiau pasitiki savo galimybėmis.

Dabar ši programėlė yra pirmas mano pagalbininkas keliaujant mieste, stotelėje ji pasako, koks autobusas ar troleibusas atvažiuos ir už kiek laiko. Juk aklas žmogus ne taip kaip regintis – negali stovėti ir naršyti telefone.

Daugiau galimybių

Pirmojoje programėlės versijoje aklieji ir silpnaregiai galėjo gauti garsinę informaciją apie į stotelę atvykusį viešąjį transportą, tačiau dabar galimybės išplėstos. Keleiviai savo išmaniajame telefone gali girdėti ir koks autobusas, troleibusas ar maršrutinis taksi bus artimiausiu metu. Taip galima sužinoti maršruto kryptį bei atvykimo stotelę. Kitaip sakant, visa informacija, kuri buvo matoma tik švieslentėse, nuo šiol bus laisvai girdima bei matoma telefono ekrane, tad tai dar labiau palengvins aklųjų ir silpnaregių keliones Kauno viešuoju transportu. Šiuo inovatyviu sprendimu dabar gali naudotis visi keleiviai.

„Stotelėje yra aktyvios žymos, kurios praneša, už kiek laiko bus reikiamas viešasis transportas. Pavyzdžiui, programėlė pasako, kad 3-asis autobuso maršrutas bus už 5 min., važiuos Kauno klinikų kryptimi. Tad neregiai gali žinoti, kiek dar reikės laukti. Sprendimas tikrai pasiteisino. Matome, kad programėle naudojasi panašiai tiek keleivių, kiek Kaune yra aklųjų ir silpnaregių. Programėle naudojasi ir iš priemiesčio ar kitų miestų atvykę keleiviai. Tai padeda orientuotis viešojo transporto sistemoje“, – sakė P.Lengvenis.

Informacija telefone pateikiama ir garsu, ir gerokai didesniu, silpnaregiams lengviau įmatomu šriftu. Programėlės naudotojai gali pasirinkti ir kitą kalbą, todėl ji tikrai pasitarnaus miesto svečiams ar Kaune gyvenantiems užsieniečiams.

Dalijasi patirtimi

Plečiamos ir programėlės naudojimo ribos. Artimiausiu metu ja pradės naudotis šiauliečiai, nes bendrovė „Kauno autobusai“ mobiliąja programėle pasidalijo su Šiaulių miesto keleivių vežimo įmone „Busturas“. Dėl šios priežasties keičiamas programėlės pavadinimas. Nuo šiol ji vadinsis ne „KVT (Kauno viešojo transporto) balsas“, o „Transporto balsas“.

„Mes pasiūlėme, kad kiti miestai neleistų pinigų programėlės rašymui ir leidžiama ja naudotis nemokamai. Bet kuris miestas gali pasinaudoti mūsų sukurta programa, telieka patiems susikurti duomenų bazes ir stotelėse ar viešajame transporte įsidėti aktyvias žymes. Mielai dalijamės patirtimi tam, kad viešasis transportas būtų labiau prieinamas“, – kalbėjo P.Lengvenis.

Kaip programėlė veikia?

Į išmanųjį telefoną tereikia atsisiųsti nemokamą programėlę „Transporto balsas“, kurią galima rasti „Google Play“ parduotuvėje. Programėlė pritaikyta telefonams su „Android“ operacine sistema.

Jos veikimo principas yra paprastas – visuose Kauno autobusuose ir troleibusuose yra įmontuotos aktyvios žymos, kurias integravus su miesto maršrutų ir tvarkaraščių planavimo programa „Pikas“, pateikiama informaciją apie realų transporto judėjimą.

„Dabar sistemos galimybės yra gerokai išplėstos, nes specialios žymos, fiksuojančios autobusų ir troleibusų atvykimą, yra įmontuotos į šimtą Kauno viešojo transporto stotelių, todėl ne tik regėjimo negalią turintiems, bet ir visiems keleiviams tampa dar patogiau planuoti savo laiką važiuojant viešuoju transportu,“ – tikino P. Lengvenis.

Išmaniaisiais telefonais tai pat galima tvarkaraščiuose nuskaityti QR kodą ir telefono ekrane išvysti artimiausiu laiku atvyksiančius autobusus ir troleibusus bei jų atvykimo į stotelę laiką.

Šiuo metu Kaune kursuoja neįgaliųjų poreikiams pritaikyti 57 žemagrindžiai troleibusai ir per 200 žemagrindžių autobusų. Iki kitų metų pabaigos atnaujinus transporto parką, visi autobusai ir troleibusai mieste bus tik žemagrindžiai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ray

Ray portretas
IOS nieko nera-nice.Tai jau diskriminacija.Smartai siais laikais prieinami visiems.

anupras

anupras portretas
Prieš keletą metų ant Kauno troleibusų stogų buvo sumontuoti garsiakalbiai ir buvo pranešamas atvykusio troleibuso maršruto numeris. Tai buvo labai paprasta ir akliesiems patogu. Tačiau po kurio laiko ta paprasta informavimo sistema tapo nenaudojama. Ar reklamuojamos sistemos neištiks toks pat likimas? Kokia nauda iš žemagrindžių autobusų ir troleibusų, jei toli gražu ne visi vairuotojai sugeba sustojimo vietoje privažiuoti prie bordiuro?

janina

janina portretas
Sutvarkykit transporto grafikus , maršrutus ir pavažinėkit kokia savaitėlę visuomeniniu transportu: pažiūrėkit tada ar čia gali padėti programėlės.O užuolaidu judinimas ir vaizdavimas kad dirbama .... jokios programėlės nepadės
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių