Užsakyti langai kauniečiui atnešė nuostolių: dėl broko kaltas montuotojas?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Iš bendrovės "Heinzmann" kaunietis užsisakė didelį kiekį langų, tačiau tiko ne visi. Montuojant langus pasimatė brokas. Darbus atlikęs montuotojas dabar vengia atsakomybės.

Specialistas pradingo

Į "Kauno dieną" kreipėsi kaunietis Donatas ir pasakojo, kad užsisakęs nemažai langų iš bendrovės "Heinzmann" patyrė nuostolių.

"Užsakiau daug langų už beveik 6 tūkst. eurų. Buvo žmogus, viską pamatavo. Kai jau atvežė langus, paaiškėjo, kad vienas yra per didelis. Ne taip pamatavo ir netelpa įdėti. Dabar stovi garaže nenaudojamas. Dar du stiklo paketai buvo suskilę", – pasakojimą pradėjo kaunietis.

Vyras nurodė, jog bandė su bendrove "Heinzmann" aiškintis, kad netinkamus langus pakeistų naujais, tačiau jokios kompensacijos nesulaukė.

Kai jau atvežė langus, paaiškėjo, kad vienas yra per didelis. Ne taip pamatavo ir netelpa įdėti. Dabar stovi garaže nenaudojamas.

Pasak vyro, bendrovė nurodė, kad viską reikia derinti su langus dėjusiu G.Ž. Esą jis atsakingas už tai, kad vienas langas buvo netinkamai pamatuotas. Donatas dėl nekokybiškų langų kreipėsi ir į montuotoją, tačiau ir šis nieko nepadarė.

"Iš pradžių G.Ž. sakė, kad atvažiuos ir tą per didelį langą pasiims, bet taip jo ir nepakeitė. Galiausiai jis nustojo atsakinėti į mano skambučius ir kažkur dingo. "Heinzmann" neprisiima atsakomybės, sako, kad aš pas juos tik langus užsisakiau, tą jie ir padarė, o visi kiti klausimai – ne jų reikalas, nes turi atsakyti montuotojas. Galiausiai pasamdžiau savo žmones, kurie sudėjo likusius langus, nes G.Ž. dar ne visus buvo įstatęs", – kalbėjo pašnekovas.

Suklaidino laiškai

Į redakciją parašęs vyras aiškino, kad tik tuomet, kai išryškėjo langų defektai, jis sužinojo, jog langus dėjęs montuotojas niekaip nesusijęs su bendrove "Heinzmann". Donatas tikino, kad visą laiką apie užsakymą susirašinėjo su bendrovės atstovais, todėl net nekilo klausimų, kad G.Ž. yra pašalinis asmuo.

"Kai tariausi dėl langų pasiūlymo, "Heinzmann" vadovai nurodė, kad dėl montavimo darbų turiu kreiptis į G.Ž. Laiškuose jie sakė, kad už gaminį turiu atsiskaityti jiems, o už montavimą – G.Ž., kai jis sudės langus.

Tai jei laiškuose jie patys nurodo, kur kreiptis dėl montavimo, kaip galiu suprasti, kad tas montuotojas su jų įmone niekuo nesusijęs? Kai susirašinėjau, niekas man nepasakė, kad "Heinzmann" neatsako už G.Ž. darbus. Visą laiką maniau, kad jis jų darbuotojas. Vienas iš vadovų vėliau pasakė, kad G.Ž. esą seniau pas juos dirbo, bet buvo atleistas, todėl iš viso nereikėjo su juo prasidėti", – apie susirašinėjimus su langus gaminusia bendrove kalbėjo Donatas.

Jis aiškino, kad kai buvo langai išmatuoti, gavo oficialų pasiūlymą iš pačios bendrovės atstovų ir toliau visas detales derino būtent su jais, o ne su langų montuotoju.

Tai jei laiškuose jie patys nurodo, kur kreiptis dėl montavimo, kaip galiu suprasti, kad tas montuotojas su jų įmone niekuo nesusijęs?

"Buvau suabejojęs dėl garantijos, bet man bendrovės vadovai patikino, kad tikrai ją suteikia. Tačiau, jei montuotojas su jais nesusijęs, kaip jie tada atskiria, kur jų garantija, o kur montavimo darbų brokas? Tai jei G.Ž. su jais nesusijęs, "Heinzmann" vadovai ir turėjo man parašyti, kad jie duoda garantiją tik tokiu atveju, jei langus montuoja jų darbuotojas, o ne, kaip vėliau paaiškėjo, žmogus, nieko bendro neturintis su įmone.

Kodėl jie man tada savo montavimo paslaugos nepasiūlė? Aš suprantu, kad jei būčiau per skelbimus ieškojęs, kas langus deda, tai galima būtų sakyti, kad apsigavau, bet dabar susirašinėji su įmone, ji nurodo montuotojo vardą ir pavardę, tačiau po to paaiškėja, kad jie neva nesusiję", – pasakojo Donatas.

Vyras šioje situacijoje stebėjosi "Heinzmann" pozicija, kad jie leidžia, jog su įmone nesusiję asmenys, atliktų darbus ir taip klaidintų klientus.

"Montuotojas atrodė, kaip įmonės atstovas, kuris atlieka darbus, jei reikia, dar derina su vadovais. Juk jis važiavo pagal išmatavimus užsakyti langų. O dar paskui, kai gauni pasiūlymą tiesiai iš bendrovės, visai jokių abejonių nekyla, kad čia kažkas atskirai veikia. Aš bendrovės vietoje siekčiau išsiaiškinti, kas jų vardu veikia ir taip gadina reputaciją", – savo nuomonę išsakė kaunietis.

Užsisakė tik langus

Bendrovės "Heinzmann" atstovai aiškino, kad Donatas ir G.Ž. patys tarpusavyje susitarė dėl langų montavimo. Išmatavus, kokių langų reikės, G.Ž. kreipėsi į "Heinzmann" su užklausa, kiek kainuotų pagaminti jo išmatuotus langus. Tačiau vyras nurodė, kad mokės ne jis, o Donatas.

"Bendrovė Donato pas G.Ž. nenukreipė ir neturėjo jokio intereso nukreipti. Šalys tarėsi tiesiogiai. "Heinzmann" šiame susitarime nedalyvavo ir neturi duomenų apie tai, kaip šie asmenys susitiko, kas Donatui rekomendavo G.Ž. Jis nėra "Heinzmann" darbuotojas.

Kadangi G.Ž. tik matuoja ir montuoja langus, o jų negamina, pabendravęs su Donatu jis kreipėsi į UAB "Heinzmann" ir paklausė, kiek kainuotų langų gamyba Donatui pagal jo pateiktus matmenis. Darome prielaidą, kad G.Ž. kreipėsi ir į kitus gamintojus, kad galėtų parinkti savo klientui Donatui tinkamiausią variantą", – dėstė bendrovei atstovaujanti advokatė Žana Vašcova.

Ji nurodė, kad vasario pradžioje abu vyrai susitarė dėl konkrečios montavimo paslaugos ir termino, tačiau dar tada sutartis dėl langų pagaminimo su "Heinzmann" nebuvo pasirašyta. Kadangi užsakovui tiko langų kaina, vasario 14 d. bendrovė išsiuntė sutartį Donatui, kurioje buvo nurodytas sutarties objektas – langų gamyba, kurios kaina buvo apskaičiuota pagal G.Ž. pateiktus matmenis.

"Donatas su bendrove "Heinzmann" niekada nesitarė nei dėl langų matavimo, nei dėl jų montavimo. Jis dėl langų montavimo buvo susitaręs su G.Ž. iki sutarties tik dėl langų gamybos pasirašymo su bendrove", – pažymėjo bendrovei atstovaujanti advokatė.

Ji nurodė, kad "Heinzmann" pagamino langus, Donatas už juos sumokėjo ir jokių pretenzijų neturėjo. Jis apmokėjo sąskaitą bendrovei tik už langų gamybą. Siunčiant sutartį, buvo nurodyta, kad klientas turi kreiptis dėl montavimo į tą asmenį, su kuriuo tarėsi dėl šių darbų.

"Bendrovė niekada nesuteikė pagrindo manyti, kad G.Ž. yra "Heinzmann" darbuotojas. Priešingai – laiške, kuriuo remiasi Donatas, nurodyta, kad "langus pagaminsime tada, kaip ir prašote, ir langų garantiją mes suteiksime. Bet dėl montavimo kainos ir garantijos jums reikia tartis su G.Ž.", t.y. bendrovė aiškiai atskyrė du dalykus – langų gamybą ir montavimo rangą bei nežadėjo, kad suteiks langų montavimo paslaugas ar montavimo garantijas. Todėl bendrovė "Heinzmann" ir nukreipė atgal pas G.Ž., t.y. asmenį, kuris iš anksto susitaręs su Donatu derino su bendrove langų kainą ir su kuriuo Donatas buvo susitaręs dėl langų montavimo ir kuriam už tuos darbus sumokėjo. Kokiu pagrindu Donatas sugalvojo, kad bendrovė laiko G.Ž. savo darbuotoju, neaišku, nes jokiame laiške ši informacija nenurodyta", – aiškino teisininkė ir pacitavo laišką, kuris buvo siųstas klientui.

A.Vašcova teigė, kad bendrovė neatmeta tikimybės, jog G.Ž. galimai prisistatė "Heinzmann" darbuotoju, tačiau pati bendrovė tokios informacijos Donatui niekada neteikė. "Maža to, sutartyje aiškiai parašyta, kad "Heinzmann" tik pagamins langus. Sutartyje bendrovei nebuvo įsipareigojimo matuoti ar montuoti langus. Todėl Donatas neabejotinai turėjo suprasti, kad "Heinzmann" neatliks šių paslaugų", – pridūrė advokatė.

Atstovė aiškino, kad langai buvo pagaminti pagal nurodytus matmenis ir jie atitiko kokybės standartus. Dėl šios prekės pretenzijų nesulaukta. Jos teigimu, Donatas skundėsi langų dydžiu ir pažeidimais, kurie atsirado ne gamybos, o būtent montavimo metu.

"Kadangi šias paslaugas suteikė ir atlygį gavo G.Ž., būtent jam ir tenka atsakomybė už netinkamą šių paslaugų suteikimą (už netinkamą reikiamų langų išmatavimą ir už montavimo metu padarytus langų pažeidimus). Nėra jokio pagrindo manyti, kad dėl netinkamo langų matavimo ar montavimo patirtas išlaidas turi kompensuoti bendrovė, nes įmonė neteikė montavimo paslaugos", – pažymėjo A.Vašcova.

"Kauno diena" pabandė susisiekti ir su montuotoju G.Ž., kuris dėjo langus Donatui. Tačiau pašnekovo nurodytais kontaktais atsiliepęs vyras tikino, kad tokios paslaugos visai neteikia ir esą nesupranta, apie ką kalbama.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nina

Nina portretas
Dėkoju,savalaikė informacija.Būtinai reikia viešinti tokias "firmas".Kartūs prisiminimai apie EuroFortą,Dexterą.

Antanas

Antanas portretas
" "langus pagaminsime tada, kaip ir prašote, ir langų garantiją mes suteiksime. Bet dėl montavimo kainos ir garantijos jums reikia tartis su G.Ž." Zodis REIKIA yra liepiamoji nuosaka ar panasiai ir uzsakovas laimes teisma, o advokate aiskumas kad gina H.Bet priversti toki montuotoja atlyginti nuostolius neturint rasytines sutarties arba nesuinteresuotu liudininku yra neimanoma.

Montuotojui

Montuotojui portretas
Tuos langus ir matavo tas montuotojas, todėl jis ir atsakingas, o ne įmonė. O įmonės buvo prašyta paskaičiuot kainą ir pagaminti langus pagal duotus matmenis. Kaip jūs skaitot ir nesuprantat, ką perskaitot? Pasirodo, teksto suvokimo pamokos (kurios būna pradinėse klasėse), yra labai reikalingas dalykas. Nes juk suaugę žmonės, o suprast, ką skaitot, besugebat.
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių