„Beethoveno odisėja“ – su pianiste T.Honma

  • Teksto dydis:

Du šimtmečius nuo mūsų nutolusioje Ludwigo van Beethoveno kūryboje buvo pasiekta klasicizmo meno viršūnė, joje įsikūnijo klasicizmo epochos dvasia. Didžiojo Vienos klasiko kūrybai skirtą programą „Beethoveno odisėja“ kitą savaitę Klaipėdos koncertų salėje skambins žymi pianistė Tamami Honma (Japonija – JAV).

Iškalbingas, stiprus

Japonijoje gimusi, Niujorke bei Londono karališkojoje muzikos akademijoje studijavusi T.Honma laimėjo kelis tarptautinius konkursus. Pianistės pasirodymai vyko prestižinėse salėse, tarp jų – Maskvos konservatorijos Didžiojoje, Londono „Wigmore Hall“ „Weill Recital Hall“, „St John’s Smith Square“. Ji dalyvavo „Varšuvos rudens“, Oldburgo, Kenterberio „Sound of New Music“ ir kituose festivaliuose.

„Iškalbingas, stiprus atlikimas“ – apie pianistės koncertą rašė dienraštis „New York Times“. Jos įrašai, kuriuose užfiksuoti tiek klasikos, tiek šiuolaikinių autorių kūriniai, pelnė „Grammophone“ ir „BBC Music Magazine“ apdovanojimus. T.Honma dažnai veda meistriškumo kursus ir susitikimus su aukštųjų muzikos mokyklų bendruomenėmis, dalyvauja pianistų konkursų žiuri darbe JAV ir kitur.

Rengia koncertų ciklus

Šiuo metu pianistė dirba vokalo pedagoge ir koncertmeistere San Francisko muzikos konservatorijoje.

Be vadovės ir repetitorės darbo „Bay Shore Lyric Opera“ trupėje, akompanavimo San Chozė simfoniniam chorui ir vietinės bendruomenės pajėgomis statomoms operoms, ji yra viena iš ansamblio „Cal Arte“ įkūrėjų ir meno vadovė. Šis ansamblis reziduoja Santa Klaros Tritono meno muziejuje, rengia koncertų ciklus įvairiose San Francisko įlankos koncertų salėse.

T.Honma yra kelių visuomeninių labdaros ir paramos organizacijų tarybų narė, Saratogos švietimo fondo (Saratoga Education Foundation) prezidentė.

Dėmesinga Lietuvai

Nuostabiausia, kad T.Honma buvo apdovanota Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino ordinu. Taip įvertintas nuoširdus pianistės dėmesys Lietuvai ir jos veikla, organizuojant Didžiosios Britanijos, Japonijos, JAV ir mūsų šalies kultūrinius mainus. Dabar Saratogoje (JAV) gyvenanti pianistė prieš kelerius metus buvo aktyvi muzikinių renginių organizatorė ir lietuvių kompozitorių muzikos propaguotoja Londone.

2000-aisiais „Gaidos” festivalio metu T.Honma pirmąkart pasirodė Lietuvos auditorijai, atlikdama Mindaugo Ubaičio, Vytauto Barkausko, Loretos Narvilaitės opusus. 2002 m. ji koncertavo Vilniuje su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, kitąmet T.Honma kartu su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru Vilniuje atliko ir įrašė britų kompozitoriaus bei pianisto Johno McCabe’o kūrinius. Tuomet ji viešėjo ir Klaipėdoje – koncertavo Klaipėdos universiteto Menų akademijos salėje.

Ambicingas sumanymas

2004 m. pianistė vėl buvo atvykusi į Klaipėdą, grojo su Klaipėdos kameriniu orkestru, S.Šimkaus konservatorijoje vedė meistriškumo pamokas, 2008 m. ji koncertavo Klaipėdos koncertų salėje su Vilniaus styginių kvartetu, su kuriuo vėliau įrašė kompaktinę plokštelę.

Pernai T.Honma įgyvendino ambicingą sumanymą – atliko visas L. van Beethoveno fortepijonines sonatas. Vieną iš įkvepiančių „Beethoveno odisėjos“ programų vasario 21-osios vakarą 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje išgirs ir klaipėdiečiai. Skambės skirtingais kompozitoriaus kūrybos laikotarpiais parašytos sonatos: ankstyvoji Nr. 1, viduriniam laikotarpiui priskiriamos Nr. 21 („Waldstein“), Nr. 23 („Apassionata“) bei vėlyvojo laikotarpio sonata Nr. 30.

Kurdamas sonatas, L. van Beethovenas labai daug eksperimentavo, ieškojo savojo stiliaus ir taikė naujus kompozicijos sprendimus. Įdomu, kaip jo kūrinius interpretuos pianistė T.Honma.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių