I.Simonaitytės bibliotekoje Klaipėdoje skambės nauja senoji muzika

  • Teksto dydis:

Pirmadienį 17 val. Klaipėdos apskrities viešosios Ievos Simonaitytės bibliotekos renginių salėje vyks nemokamas senosios muzikos ansamblio „Affectus” (Vilnius) koncertas „Nauja senoji muzika“.

Senosios muzikos ansamblis „Affectus” susibūrė 2004-aisiais. Tai viena iš tų retų Lietuvos muzikinių grupių, kurios nariai nuosekliai domisi XVII–XVIII a. Europos muzika ir ją groja istoriniais instrumentais.

Ansamblio nariai – Rima Švėgždaitė (barokinis smuikas), Vytenis Giknius (skersinė barokinė fleita, kornetas), Vaiva Eidukaitytė-Storastienė (klavesinas), Roma Jaraminaitė (barokinė violončelė) entuziastingai gilinasi į  istorinės muzikos atlikimo niuansus, reguliariai  stažuojasi pas žinomus Europos lektorius bei atlikėjus, tokius kaip R.Palacios (Meksika), Markku Luolajanas-Mikkola (Suomija), Raineris Zipperlingas (Vokietija), Edgardo Campusas (Paryžius), Imbi Tarum (Estija), Michele Barchi (Italija), Nicola Cumeris (Bazelis) ir kiti.

Koncertui Klaipėdoje „Affectus” parinko programą, apimančią daugiau nei šimtmečio laikotarpį – italų, vokiečių ir anglų kompozitorių kūrinius. Senosios muzikos ansamblis pagros muzikinių naujienų iš XVII a. Italijos: kūrinius atliks moderniais to meto instrumentais – kornetu ir smuiku. Ir, palyginimui, paruošė keletą XVIII a. kompozicijų, parašytų tuomet madingiems baroko instrumentams – skersinei baroko fleitai (traversui), smuikui ir basso continuo grupei.

Įdomu, kad kornetas (arba cinkas), buvęs svarbiausias solinis pučiamasis instrumentas XVII a. Italijoje, XVIII a. beveik išnyko, tapo senamadiška atgyvena, užleidusia vietą barokiniam obojui bei skersinei baroko fleitai (traversui). To meto muzika patyrė net keletą didžiulių pasikeitimų: atsirado opera, vietoje daugiabalsės polifonijos imta naudoti solinį balsą su pritarimu, instrumentinėje muzikoje – naujus retorikos ir improvizacijos principus.

„Vis iš naujo atrandame, kad progreso idėja muzikai netinka. Keičiasi grožio bei įtaigumo suvokimas, keičiasi muzikinė kalba. Tačiau užmiršti kūriniai labai dažnai suskamba ne kaip beviltiškas retro, o kaip įdomios ir geros naujienos. Jomis ir norime dalytis su klausytojais“, – intrigavo „Affectus” ansambliečiai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių