Klaipėdiečiai Dramos teatre jaukinsis vidinį triušį

  • Teksto dydis:

Kitą savaitę Klaipėdos dramos teatras publiką kviečia į premjerą – pamatyti naujausią Milano Markovićiaus Matthiso pjesės „Labas rytas, pone Triuši“ pastatymą.

Žiūrovams nuo 16 metų

Spektaklį režisuoja Marius Pažereckas, kostiumų dizainerė – Ana Romanova, muzikos autorius – Edvinas Vasiljevas, vaizdo projekcijos – Tomo Jurgino, pjesę išvertė Marija Kobylskaja.

„Labas rytas, pone Triuši“ vaidins aktoriai Mikalojus Urbonas, Jonas Baranauskas, Vaidas Jočys, Kamilė Andriuškaitė, Kazimieras Žvinklys, Jolanta Puodėnaitė, Karolis Maiskis. Spektaklis skirtas žiūrovams nuo 16 metų.

Pjesės autorius – jaunas, bet jau tarptautinį pripažinimą pelnęs serbų dramaturgas, rašytojas ir atlikėjas M.Markovićius Matthisas, gimęs 1978 m. Belgrade, gyvenantis Malmėje Švedijoje. Jo darbai statomi nacionaliniuose Kroatijos, Slovėnijos, Serbijos, Italijos teatruose, Danijoje ir Vokietijoje. Jis yra aktyvus teatrinio judėjimo „FyraBen“ narys.

„Labas rytas, pone Triuši“ – tai rinkos sąlygomis kuriamo šiuolaikinio meno ir visuomenės kritika, tai narcisistinių fantazijų analizė, istorija apie tarpgalaktinę draugystę, apie Budą ir drugelį, apie mažą paukštelį, nutūpusį ant peties, apie šunis, kates ir delfinus...“, – taip savo pjesę apibūdino autorius.

Tarsi išgyvenimo vadovėlis

Spektaklio „Labas rytas, pone Triuši“ premjera įvyko 2009 m. Londone. Pagrindinė pjesės tema – šiuolaikinės vartotojiškos visuomenės šizofrenija.

Tai spektaklis apie jauną žmogų, nusivylusį vartotojiška „pirk arba mirk“ visuomene, kurioje jis bando išgyventi. Pagrindinio herojaus tėvai kiauras dienas žiūri televizorių ir perka viską iš eilės, kas pasirodo televizinėje „Top-Shop“ parduotuvėje, o sūnus jiems visai nerūpi. Tėvai norėtų, kad jis dirbtų biure, gautų gerą atlyginimą ir būtų toks kaip visi. Jo mergina nepaliaujamai reikalauja iš jo naujų daiktų: „Kada nusipirksi naują, didelę spintą? Kada įsigysime naują lovą, skalbimo mašiną?..“ Aplinkoje, kurioje jis gyvena, viskas sukasi apie pirkimą. Pjesės herojus, nebeiškęsdamas tokio gyvenimo, pasiryžta savižudybei, bet staiga jo gyvenime pasirodo ponas Triušis...

Vartotojų visuomenė prieš asmenybę. Asmenybė prieš vartotojų visuomenę. Vyriškumas prieš moteriškumą. Moteriškumas prieš vyriškumą. Laisvė prieš stigmatizaciją. Stigmatizacija prieš laisvę. Beprotybė prieš gydymą. Gydymas prieš beprotybę. Užburtas ratas... Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad neįmanoma ištrūkti iš šio labirinto. Bet tik iš pirmo žvilgsnio. Giliau įnikus į šią istoriją, paaiškėja jog ji ne tokia jau komiška: tai drama, kurios esminis konfliktas yra senas kaip pasaulis. Tai atsakomybės ir laisvės, meilės ir pareigos konfliktas. Ši drama – tarsi išgyvenimo vadovėlis, kuriame aprašytos žaidimo taisyklės tada, kai žaidimas staiga virsta gyvenimu. Tikru gyvenimu.

Trečiasis režisūrinis darbas

Spektaklio režisierius M.Pažereckas gimė 1987-aisiais Kaune, 2006-aisiais baigė Plungės „Senamiesčio“ vidurinę mokyklą, 2012-aisiais – dramos režisūros bakalauro studijas Klaipėdos universiteto Menų fakultete (kurso vadovai – Regina Šaltenytė, Darius Meškauskas, Vytautas ir Velta Anužiai ). 2016-aisiais Klaipėdos universiteto Menų akademijoje jis įgijo dramos režisieriaus magistro laipsnį.

Nuo 2013 m. M.Pažereckas dirba režisieriaus asistentu Klaipėdos dramos teatre bei vaidina Klaipėdos dramos teatro spektakliuose, tarp kurių – G.Grajausko „Pašaliniams draudžiama“, A.Strindbergo „Tėvas“, P.O.Enquisto „Lūšies valanda“, P.Zelenkos „Paprastos beprotybės istorijos“ ir kiti.

Jo kūrybiniame bagaže – du sėkmingai režisuoti spektakliai: „Globotinis nori būti globėju“ pagal Peterį Handkę (kūrybinė organizacija „Kolektyvinis sodas“, 2007) ir Yasminos Rezos „Skerdynių dievas“ (Klaipėdos pilies teatras, 2015).

Spektaklio „Labas rytas, pone Triuši“ premjera Klaipėdos dramos teatre – lapkričio 29 ir 30 dienomis 18.30 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

g.bb

g.bb portretas
Pastatykit gerą spektaklį, o tą vidinį triušį lai matuojas kvl. vadyba.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių