Klaipėdos muzikiniame teatre – intriguojanti „Misterio X“ premjera

Nauju rūbu „apvilkęs“ žymiąją Imrės Kalmano operetę „Cirko princesė“ („Misteris X“), jau šio penktadienio vakarą į premjerą pakvies Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Klounai – ne cirke, o gyvenime, su kauke – ne juokdarys, o visi aplink jį. Štai tokią dviejų veiksmų operetę melomanams pasiūlys spalvinga kūrybinė grupė su operetės meistru dirigentu Stasiu Domarku bei šio žanro debiutantais – režisiere Rūta Bunikyte ir choreografu Gyčiu Ivanausku – priešakyje.

Klaipėdos muzikiniame teatre – tai penktoji vengrų kompozitoriaus I.Kalmano operetė, šįsyk pateiksianti kiek pakoreguotą austrų dramaturgų J.Brammerio ir A.Grünwaldo libreto versiją (aut. R.Bunikytė).

Ironizuos bendravimo cirką

„Misterį X“ ar „Cirko princesę“ matau visiškai kitaip, nei šis kūrinys buvo interpretuotas iki šiol, – sakė spektaklio režisierė R.Bunikytė. – Jeigu tradicinį Misterį X visi atsimena kaip tragiško likimo cirko artistą, tai mes bandysime išryškinti žmones, kurie yra aplink jį. Šiuo atveju Misteris X – tiesiog aplinkybių auka, žmogus, kuris vienintelis yra tikras“.

Anot jos, tradicinių cirko atributų – dramblių, gyvačių ir liūtų – šiame spektaklyje taip pat nebus. Gyvūnai taps aukštuomenės ydų metaforomis. Tas ydas ir šiandieninį žmonių bendravimo cirką operetės statytojai ir ėmėsi ironizuoti.

Pasak R.Bunikytės, esminis šios operetės karkasas spektaklyje nekinta, tačiau siužetinė linija, režisūriniai akcentai – kiti.

„Gyvename įvaizdžių pasaulyje: kaip aš atrodau, kaip mane vertina kiti?.. – retoriškai klausė režisierė. – Taigi ir kalbėsime apie tai, kaip vaidiname savo jausmus, kaip dedamės esantys geresni, pranašesni už kitus. Ir tik tada, kai nusiimame savo įvaizdžio kaukes, triumfuoja tikri jausmai.“

Spektaklyje gvildenamos temos kūrėjams padiktavo ir netradicinį scenovaizdį, kuriame dominuos to laikmečio spaudos kiosko motyvas.

„Tų laikų televizorius, kurį mes paversime didžiule scena“, – šypsojosi R.Bunikytė.

Uždavinius kėlė kiekvienam

Daug dėmesio naujai atgimusioje I.Kamano operetėje „Misteris X“, pasak statytojų, skiriama judesiui. Spektaklyje šoka ne tik solistai, baleto artistai, bet ir teatro choro dainininkai. Bendram darbui ir netradicinių choreografinių sprendimų paieškoms režisierė į Klaipėdą atviliojo vilnietį aktorių, šokėją, režisierių ir choreografą G.Ivanauską. Jo teigimu, spektaklio choreografijoje žiūrovai atpažins retro laikmetį, tačiau tiesioginės jo kopijos nebus.

„Įpyniau ir savo asmeninio braižo, pavyzdžiui, sinkopių. Dainuoti tenka vienu ritmu, o šokti – kitu. Tai ir tapo bene didžiausiu iššūkiu dainininkams. Tonio ir Mari duete solistai šoka stepą, po kurio iš scenos išeina šlapi. Uždaviniai iš tiesų dideli kiekvienam“, – neslėpė G.Ivanauskas.

Pirmąkart operetę statantis kūrėjas prisipažino, jog pats žanras, jo struktūra kiek įpareigojo, tačiau nesukliudė operetės aktualizuoti.

„Šiandienos tėkmėje, per skubą ir rutiną praleidžiame daug gražių dalykų. Būtent juos šiame spektaklyje trumpam sustabdysime ir užfiksuosime, kad žiūrovai galėtų pasimėgauti dieviška muzika, vaizdu ir puikiais balsais“, – sakė G.Ivanauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rimkų šeima.

Rimkų šeima. portretas
Ačiū už spektaklį. Turėjome didelį malonumą. Visam kolektyvui kūrybinės sėkmės,,, o ypač Maestro S. Domarkui.

koks

koks portretas
aš laimnigas kad neisiu į šį apsurdą:D.Kaip nematote, kad ,,karalius nuogas"?Prisiminkite ,,Dvylika kėdžių"filmą:ten Kisa Vorobjaninovas su Ostapu Benderiu irgi stebėjo panašų balaganinį teatrą.O gluši menotyrininkai, kaip ir dabar, savo pritariančią nuomonę toms ,,improvizacijoms" reiškė, įžvelgdami gilią prasmę...Šitas aprašomas Klaipėdos įvykis - vienas prie vieno:DD))

pažiūrėsim

pažiūrėsim portretas
Gaila, kad dabartinė operos teatrų mylėtojų karta retai gali pamatyti tikrą, autentišką operą ar operetę. Dažniausiai viskas sušiuolaikinama, iškreipiamas autorių sumanymas, pažeidžiama spektaklio visuma. Retai tai pasiteisina.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių