Klaipėdos senamiestyje įsikurs interaktyvi bibliotekos palapinė

  • Teksto dydis:

Kitą savaitę Karlskronos aikštėje prie Danės krantinės uostamiestyje įsikurs interaktyvi bibliotekos palapinė. Kartu su kitomis kultūros bei meno įstaigomis ir organizacijomis biblioteka sukurs kultūrinę-edukacinę laisvalaikio zoną po atviru dangumi mažiems ir dideliems skaitytojams.

Tai bus jauki vieta pailsėti, paskaityti knygą ar žurnalą, taip pat aplankyti čia veikiančias parodas, susitikti su įdomiais žmonėmis, įsitraukti į kūrybines dirbtuves, žaidimus, išbandyti 3D technologijas ir kitus siūlomus užsiėmimus.

Interaktyvi bibliotekos palapinė veiks liepos 19–23 dienomis nuo 11 iki 19 val. Kiekvieną rytą čia klaipėdiečių lauks mankšta, spauda ir šilta kava, o vakarais krantinę užlies svajinga įvairių stilių muzika. Bendrovės „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ (Telecentras) rūpesčiu visoje Karlskronos aikštėje veiks nemokamas Wi-Fi ryšys, o UAB „Baltic Pallets“ pasirūpino lauko inventoriumi.

Klaipėdos miesto viešosios bibliotekos projektas prisidės prie kultūros kvartalo įveiklinimo senamiestyje, darnios ir sumanios visuomenės kūrimo, įsilies į Bibliotekų metų renginius šalyje.

Kviesdama apsilankyti interaktyvioje palapinėje, biblioteka siekia sugriauti mitus ir atskleisti, kokia iš tiesų ji yra šauni, draugiška, inovatyvi ir atvira.

Jau pačią pirmąją šios iniciatyvos dieną Karlskronos aikštėje vaikus pasitiks patys tikriausi knygų personažai – Batuotas katinas, Pepė Ilgakojinė, Mažylis ir Karlsonas bei kiti – bus rodomas Klaipėdos jaunimo teatro spektaklis „Knygos personažai atgyja“.

Interaktyvi bibliotekos palapinė kvies išbandyti naujas pramogas. Viena iš azartiškiausių – interaktyvūs judesiu valdomi žaidimai, įtraukiantys bet kokio amžiaus dalyvius. Jaunesnieji galės realizuoti savo fantastiškiausias idėjas dalyvaudami piešinių konkurse „Piešiu svajonių biblioteką“, naudodamiesi išmaniosiomis technologijomis keliauti QR labirintais, pažvelgti į virtualią realybę, pamatyti kaip veikia 3D spausdintuvas, pasigrožėti jaunimo sukurtais vandens miesto maketais, įvertinti inžinerinius gebėjimus su „Arduino“ ir „Little Bits“ elektronika. Suaugusiesiems turėtų būti įdomi išmanioji mokyklėlė, padėsianti išsiaiškinti, ar jūsų išmanusis tikrai išmanus. Bibliotekininkai individualiai konsultuos ir patars. Tiek vaikai, tiek suaugusieji pasitikrins savo išprusimą atsakydami į klausimus apie internetą, knygas, biblioteką, žymius žmones, dalyvaus literatūriniame stalo žaidime „Knygosūkis“, o Laikrodžių muziejus atkurs viduramžių lauko žaidimų tradiciją laiko tema, taip pat kvies pasigaminti tikrą veikiantį laikrodį. Kiekvieną dieną biblioteka miestiečius džiugins įvairiomis akcijomis ir dovanomis.

Interaktyvi biblioteka taip pat ragins pailsėti ir atsipalaiduoti, pavartyti knygas ir pasikeisti jau perskaitytomis, panaršyti internete bei susipažinti su „E-paveldu“, „IBiblioteka“, „Vyturys.lt“, elektroninėmis bibliotekos paslaugomis. O mažieji galės pasimėgauti naujausiomis papildytos realybės knygutėmis, kur bendrą kalbą ras išmanus įrenginys ir tradicinė knyga.

Į viešą erdvę bus perkeltos bibliotekos filialuose rengiamos bei didelio susidomėjimo sulaukusios edukacinės veiklos: stalo žaidimų popietė su „Vakarų žaidimų klubu”, teorinė ir praktinė estetinio lavinimo bei makiažo sau pamokėlė merginoms, genealoginės informacijos paieškos suaugusiesiems bei teatralizuota edukacija 5–8 metų amžiaus vaikams „Vaikščiojantis medis”, kur vaikai ne tik mokosi, kaip piešti savo giminės medį, bet kartu ir žaidžia bei klausosi linksmo pasakojimo.

Biblioteka, visą dieną siūliusi veiklas miestiečiams, popietėmis kvies prisijungti kitas kultūros ir meno įstaigas. Kiekvieną dieną publiką džiugins įvairūs susitikimai, edukaciniai renginiai, spektakliai, kūrybinės improvizacijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių