Klaipėdos žvejų rūmų scenoje – geriausias metų spektaklis

  • Teksto dydis:

Pasitikdami didžiąsias metų šventes, uostamiesčio Žvejų rūmai kviečia į išskirtinį renginį: čia Lietuvos rusų dramos teatras atveš ir parodys visais atžvilgiais įspūdingą dviejų dalių muzikinį spektaklį „Eglutė pas Ivanovus“.

Šio spektaklio kūrėjai triumfavo šiemečiuose aukščiausio šalies teatro darbų įvertinimo – Auksinio scenos kryžiaus – apdovanojimuose. Į Lietuvos nacionalinio dramos teatro, kur vyko iškilminga ceremonija,  sceną jie kilo net keturis kartus. Geriausiųjų vardus pelnė spektaklio „Eglutė pas Ivanovus“ režisierius Jonas Vaitkus, dailininkas Jonas Arčikauskas, kompozitorius Algirdas Martinaitis ir pagrindinio vaidmens atlikėjas – aktorius Valentinas Novopolskis (Auklė).

„Eglutė pas Ivanovus“ – tai retai statomas žymaus rusų absurdisto Aleksandro Vvedenskio (1904-1941) šedevras. A.Vvedenskis priklausė „oberiutams“ – Realaus meno sąjungai. Šią komuną Leningrade (dabar Sankt Peterburgas) poetas įkūrė kartu su garsiais rusų literatūros maištininkais Daniilu Charmsu bei Nikolajumi Zablockiu praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio pabaigoje. Poetinio žodžio plotmėje „oberiutai“ nurungė daugelį praeities korifėjų bei kaip dramaturgai aplenkė Europos absurdo teatrą 40-čia metų iki jo atsiradimo Prancūzijoje.

Paskutinieji J.Vaitkaus režisūriniai darbai ypatingai ryškūs Lietuvos teatro panoramoje. P.Vaičiūno „Patriotai“ Valstybiniame jaunimo teatre, G.Grajausko „Mergaitė, kurios bijojo Dievas“ ir D.Maslowskos „Mums viskas gerai“ Klaipėdos dramos teatre skynė laurus Lietuvoje ir užsienyje.

A.Vvedenskio „Eglutę pas Ivanovus“ J.Vaitkus jau yra statęs Osle (1996), Stokholme(1997), Helsinkyje (2000) ir su savo studentais (2003). Kaskart tai buvo vis nauji spektakliai.

Statydamas spektaklį Lietuvos rusų dramos teatre, J.Vaitkus dirbo su keliomis aktorių kartomis. Jame vaidina ir dainuoja net pusšimtis aktorių, kuriems scenoje vadovauja dirigentas Vytautas Lukočius.
Pjesėje „Eglutė pas Ivanovus“ vyrauja šventų Kalėdų laukimas, prisotintas absurdo ir alogizmų, į kuriuos susiveda siaubas, naivumas, žiupsnis sakralumo, blaškosi karikatūros patina paženklinti personažai. Tai – paradoksali poezijos, metafizikos bei lingvistinių niuansų sankirta, kurioje nesąmonė tampa reikšmingesnė už sąmonę, fragmentacija – už vientisumą.

„Atsidavusių aktorių dėka, o ypač pasitelkus muziką, „Eglutė pas Ivanovus“ tapo filosofine akistata su šiandiena, su tuo, ką mes žinome, ką esame ne sykį išgyvenę, patyrę, suvokę. Mums jau neįdomu vaidinti tragediją, nes mirtis – paskutinė gyvybės stotelė – nebebaisi. Spektaklyje absurdas – jau ne absurdas, beprotnamis – ne beprotnamis. Bepročiai čia tik teisininkai, kurie bando kodifikuoti gyvenimą. Todėl spektaklis įgyja nemažai komiškumo. Regi prisodrintos vaizdinės režisūros vyksmą, bet kartu jauti šiandienos ritmą“, – apie spektaklį atsiliepė teatro kritikė Daiva Šabasevičienė („7 meno dienos“).

Spektaklis „Eglutė pas Ivanovus“ (rusų kalba su lietuviškais titrais) skiriamas žiūrovams nuo 16-os metų.

Klaipėdos žvejų rūmuose jis bus rodomas gruodžio 17 d. 18 val.

Bilietai – po 40–60 Lt, moksleiviams, studentams ir senjorams – perpus pigiau. Jie platinami Žvejų rūmų ir „Tiketos“ kasose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių