Koncerte publika išgirs, ką kalba kanklės

  • Teksto dydis:

Kitą savaitę Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto fojė koncertuos kanklininkė Aistė Bružaitė, kartu muzikuos jos kolegė Jolita Matkienė (kanklės) bei Agnė Stančikaitė (sopranas).

Kanklininkė ir pedagogė

„Ar kada nors įsiklausėte į koncertinių kanklių kalbą? Taip, taip! Jos iš tikrųjų kalba! Kalba melodingai, švelniai, linksmai ir nerūpestingai, mąsliai ir giliai... Jos išreiškia netikėčiausias mintis ir emocijas, kurias stygomis ir instrumento vibravimu perteikia atlikėjas“, – teigė  kanklininkė A.Bružaitė. Ji mėgaujasi kiekvienu prakalbintų kanklių garsu, nevengia eksperimentų ir iššūkių, atlieka skirtingų stilių muziką, koncertuoja su įvairiausiais scenos kolegomis.

A.Bružaitė mokėsi Klaipėdos S.Šimkaus konservatorijoje, baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) meno aspirantūros studijas. Pernai, apgynus meno projektą, jai suteiktas meno daktaro laipsnis. Aktyvią koncertinę veiklą kanklininkė puikiai derina su pedagoginiu darbu Vilniaus B.Dvariono muzikos mokykloje bei LMTA Liaudies instrumentų katedroje, kuriai šiuo metu vadovauja.

A.Bružaitė – daugkartinė šalies ir tarptautinių daugiastygių liaudies muzikos instrumentų konkursų laureatė, tarptautinių festivalių Lietuvoje bei užsienyje (Latvija, Estija, Rusija, Indija, JAV, Azerbaidžanas, Ukraina, Baltarusija, Vokietija) dalyvė.

Plečia galimybes

Plėsdama kanklių muzikos galimybes, Aistė dalyvauja įvairiuose projektuose kartu su klasikinės muzikos ansambliais ir orkestrais, nevengia iššūkių ir naujovių. Ji atliko nemažai naujų lietuvių kompozitorių kūrinių, kurių gimimą pati inicijavo, parengė programų kartu su choru „Jauna muzika“, grojo solo su Lietuvos nacionaliniu, Sankt Peterburgo valstybinės kapelos,  Pskovo (Rusija) simfoniniais orkestrais.

Kanklės Aistei atnešė tarptautinį pripažinimą. Pasak atlikėjos, užsieniečiai „į kankles žiūri kaip į kokį pasaulio stebuklą. Juos domina viskas, kas yra autentiška. Žmones žavi išskirtinis kanklių skambesys. Labai egzotiškai kanklės skamba kitur, tačiau mes patys to nesugebame išgirsti, įvertinti ir tuo pasinaudoti“.

„Paskutiniais dešimtmečiais netrūksta rimtų meninių pareiškimų, liudijančių, jog koncertinės kanklės ne tik gali skambėti greta klasikinių instrumentų, bet ir yra pakankamai „subrendusios“ bei turtingos įspūdingiems soliniams koncertams. Maloniai stebina faktas, kad ant scenos matome vis daugiau muzikantų, gebančių pademonstruoti itin aukštą atlikimo lygį, – rašė Jurgita Vaičikaitė apie pernai gruodį vykusį A.Bružaitės meno doktorantūros projekto kūrybinės dalies gynimą. – Koncerto iniciatorei pavyko ne tik pademonstruoti savo, kaip atlikėjos, profesionalumą, bet ir įrodyti, jog kanklės – itin plačias atlikimo galimybes turintis instrumentas – šiuolaikinės muzikos kontekstuose įgauna naują statusą.“

Dainuoja operose

Kartu su kanklininkėmis A.Bružaite ir J.Matkiene koncertuosianti dainininkė A.Stančikaitė taip pat yra S.Šimkaus konservatorijos ir LMTA auklėtinė, praėjusį pavasarį debiutavusi Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje. Ji ten jau atliko Miuzetės ir Mimi vaidmenis G.Puccini operoje „Bohema“, taip pat yra paruošusi Siuzanos partiją W.A.Mozarto operoje „Figaro vedybos“. Praėjusį savaitgalį A.Stančikaitė dalyvavo naujausioje LNOBT premjeroje – Gintaro Sodeikos operoje „Post futurum“, kurioje dainavo Jono Basanavičiaus žmonos Gabrielės Eleonoros partiją.

Koncerte „Ką kalba kanklės?“ publika turės galimybę išgirsti lietuvių (Broniaus Budriūno, Galinos Savinienės, Vaidos Striaupaitės-Beinarienės) ir užsienio autorių (Matti Kontio, Vincenzo Bellini, Isaaco Albenizo, Bernardo Andreso, Valerijaus Kiktos, Richardo Strausso, Claude’o Debussy, Steve’o Reicho) kūrinius, transkribuotus koncertinėms kanklėms, jų duetui bei sopranui. Tikėtina, kad klausytojai bus maloniai nustebinti ir Klaipėdos koncertų salėje jaukiai praleis kovo 15-osios vakarą. Pradžia – 18.30 val.


Šiame straipsnyje: Aistė Bružaitėkanklės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių