Rumunų sopranas festivalio scena Klaipėdoje dalysis su V.Pauliukaičiu

  • Teksto dydis:

Į tradicinę vasaros kelionę po Lietuvos pajūrį leidęsis Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras XVII festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ istoriją pradėjo kurti Klaipėdoje.

Ketvirtadienį uostamiesčio Muzikiniame teatre nuaidėjo „Reveransas operetei“ – drauge su būriu kviestinių ir teatro solistų, gausybe sveikinimų ir jūra gėlių 75 metų jubiliejų švenčiančiam maestro Stasiui Domarkui.

Šeštadienį 19.30 val. į Klaipėdos laikrodžių muziejaus kiemelį pakvies koncertas „Ak, tos damos“ drauge su charizmatiškuoju režisieriumi, laidų vedėju Vyteniu Pauliukaičiu bei rumunų sopranu Anda Louise Bogza.

Ak, tos damos...

J.Strausso „Čigonų baronas“, „Šikšnosparnis“, I.Kalmano „Cirko princesė“, „Bajaderė“ bei „Marica“, F.Leharo „Linksmoji našlė“, „Džiudita“ ir „Paganini“ – tai vis pasauliniai operetės šedevrai, rugpjūčio 2-osios vakarą kviesiantys prisiminti nuotaikingas jų personažų meilės istorijas bei drauge su koncerto vedėju V.Pauliukaičiu pašmaikštauti: kas gi tos moterys, vedančius vyrus iš proto?

„Esu dėkingas festivalio organizatoriams, kad mane pakvietė pasimaudyti. Tiesa, ne jūroje, o operetės melodijose, – kalbėjo V.Pauliukaitis. Mūsų vakaras bus išskirtinis – auksinius operetės šlagerius atliks puiki rumunų operos solistė, dramatinis sopranas A.L.Bogza. O mes su muzika viso vakaro metu kalbėsime apie ypatingą reiškinį – moteris.“

V.Pauliukaičio manymu, operetė yra puikus pramoginis žanras, išlaikęs istorijos egzaminą: „Nuo pat operetės atsiradimo XIX a. pabaigoje operos mėgėjų ji buvo koneveikiama, ilgai vertinta kaip to laikmečio „popsas“.
Tačiau ir šiandien didžiosios operos žvaigždės dainuoja operetes, koncertuose atlieka populiariausius jų epizodus.“

Režisierius džiaugėsi, kad jo scenos partnerė koncerte „Ak, tos damos“ bus dar viena žavinga dama – teatro baleto artistė Inga Briazkalovaitė. „Nepaisant to, kad aš prastai šoku, o Inga turi kiek mažiau patirties vedant renginius, toks duetas publikai, manau, bus įdomus“, – šypsojosi V. Pauliukaitis.

Konkuruoja su miuziklais

Didžiausiu melomanų atradimu šeštadienio vakarą turėtų tapti vos prieš keletą dienų į Klaipėdą atvykusi rumunų operos solistė Anda-Louise Bogza. Kritikų liaupsinama A.L.Bogza šiandien kviečiama pagrindines operų partijas dainuoti didžiausiuose Austrijos, Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos bei Italijos operos teatruose.

„Operečių arijas su džiaugsmu atlieku koncertuose. Be to, klasikinės operetės vokalo technika nėra daug nutolusi nuo operos – ją dainuoti taip pat gana sudėtinga“, – dėstė įspūdingo balso solistė. 

Šeštadienio vakarą koncerte „Ak, tos damos“ viešnia iš Rumunijos atliks F.Leharo operečių „Džudita“, „Linksmoji našlė“, „Paganini“, I.Kalmano „Čardašo karalienės“ arijas ir keletą kitų kūrinių. Jai talkins klaipėdietis baritonas Mindaugas Gylys, Klaipėdos muzikinio teatro solistai bei orkestras. Diriguos Dainius Pavilionis.

Solistės manymu, šiandien didžiausias operetės konkurentas Europos teatruose yra miuziklas. Tiesa, pastarojo kūrėjams ne visuomet pavyksta išgauti aukštą meninę spektaklių kokybę. Priešingai operetė tebėra sinkretiškas muzikos žanras, sujungiantis daugybę skirtingų meno elementų vienoje scenoje.

Paklausta, ar XXI a. atlikėjams ir klausytojams operetė vis dar patraukli, A.L.Bogza atsakė: „Turime dainuoti operetes – tai melodingas, gražus, įdomus žanras. Manau, jog teatrų repertuaruose ji ir toliau gyvuos. Kai nuvyksti į Vieną, abejonių dėl to nekyla“.

Atvyko iš Čekijos

Šiuo metu Čekijoje gyvenanti rumunų kilmės operos solistė A.L.Bogza vokalo meno mokėsi G.Enescu konservatorijoje, Bukarešto muzikos akademijoje Rumunijoje, vėliau išvyko tobulintis į Prahos meno akademiją. Savo profesinę karjerą solistė pradėjo Čekijos valstybiniame operos bei Nacionaliniame teatruose.

Prahos scenoje A.L.Bogza subrandino savo pirmuosius ryškius vaidmenis operų pastatymuose: G.Verdi „Nabuke“ (Abigailė), „Kaukių baliuje“ (Amelija), „Otele“ (Dezdemona), „Don Karle“ (Elžbieta), „Trubadūre“ (Leonora), W.A.Mozarto „Don Žuane“ (Dona Ana), P.Čaikovskio „Pikų damoje“ (Liza), paruošė partijas G.Puccini’o operose „Manon Lescout“, „Toska“, „Turandot“ ir kitose.

Solistės tarptautinė karjera pražydo drauge su trimis A.L.Bogzos vizitine kortele tapusiais vaidmenimis.

Šiandien G.Verdi Aidą ji nuolat kviečiama dainuoti Leipcigo bei Vienos ir Berlyno valstybinėse operose. G.Puccini’o Toska ją atvedė į Bavarijos valstybinės operos, Frankfurto operos, Bordo ir Liuksemburgo didžiųjų teatrų, Izraelio naujosios operos, Slovakijos nacionalinio teatro, Japonijos, Rumunijos teatrų ir kitas prestižines scenas.

Ne mažiau reikšmingu tapo rumunų soprano sukurtas Leonoros paveikslas G.Verdi „Trubadūre“, atvėręs Hamburgo valstybinės operos, Vengrijos operos, Danijos karališkojo teatro, „Teatro de la Maestranza“ ir kitų duris.
 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių