Ant seklumos užplaukusio kelto „Kintai“ šeimininkai išdėstė savo poziciją apie incidentą

Bendrovė "Smiltynės perkėla", kuriai priklauso naktį ant seklumos užplaukęs keltas "Kintai", pateikė savo poziciją apie incidentą.

"2011 m. liepos 8 d. (naktį iš penktadienio į šeštadienį) naktinio klubo “Dr. Who – Terasa ant vandens” surengto vakarėlio metu, kuris vyko bendrovės “Smiltynės perkėla” kelte “Kintai”, įvyko nenumatytas incidentas - keltas Kuršių mariose šiek tiek tolėliau už Kiaulės nugaros užplaukė ant seklumos.Tuo metu laive buvo 355 žmonės ir 5 įgulos nariai (leistinas keleivių skaičius – 471)", - teigiama pranešime spaudai.

Bendrovės vadovybė aiškina, kad incidentas įvyko apie vidurnaktį. 0 val. 18 min. apie tai buvo pranešta Jūrų gelbėjimo koordinaciniam centrui, informuoti bendrovės “Smiltynės perkėla” generalinis direktorius bei direktorius technikai ir saugiai laivybai. Apie įvykį buvo informuoti ir kelto keleiviai. Netrukus pradėta vykdyti gelbėjimo operacija. Į įvykio vietą  atvykęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos kateris "Žaibas" išmatavo vandens gylį mariose ties vieta, kur buvo įstrigęs keltas. Kadangi buvo nustatyta, kad toje vietoje mariose gana seklu ir uosto vilkikai, kurių grimzlė - per 4 metrai, negalėjo priplaukti, į pagalbą keltui “Kintai” buvo atsiųstas kitas “Smiltynės perkėla" keltas - “Nida". Iš namų iškviesti laivo įgulos nariai maždaug apie 1 valandą atsišvartavo nuo kranto Šiaurės rage.

Apie 1 val. 45 min. keltas “Nida” buvo įvykio vietoje ir  pradėjo gelbėjimo darbus, tačiau nutempti kelto nuo seklumos nepavyko.

Apie 3 val. 30 min. nuspręsta dalį žmonių kateriu "Žaibas" perkelti iš kelto “Kintai” į keltą “Nida”. Pirmiausia buvo perkelti moterys ir vaikai. Maždaug per valandą buvo įvykdyti 8 reisai, iš kelto paimta 120 žmonių. Sumažėjus kelto "Kintai" svoriui, apie 5 val. ryto pavyko jį nutemti nuo seklumos.

"Atkreipiame dėmesį, kad gelbėjimo operacijos metu kiek įmanoma buvo pasirūpinta kelto keleiviais, pirmiausia moterimis ir vaikais. Vaikai buvo patalpinti į kapitono ir mechaniko kajutes, ant denio likusiems keleiviams buvo pasiūlyta persikelti į keleivių saloną. Organizatoriai, rūpindamiesi, kad mažiau apsirengę vakaro dalyviai nesušaltų, dalino pledus. Persikėlus į keltą “Nida”,  visi norintys  buvo vaišinami karšta arbata ir kava", - dėstoma pranešime spaudai.

"Smiltynės prekėlos" vadovybės manymu, dėka sėkmingai atliktos gelbėjimo operacijos vakarėlio svečiai, renginio organizatoriai bei kelto įgulos nariai nenukentėjo. Paskutiniai keleiviai krantą pasiekė 5 val. 40 min. Oficialių skundų iš vakarėlio liudininkų iki šiol nesulaukta.

"Keltas “Kintai” incidento metu taip pat nebuvo pažeistas. Narų pagalba buvo atlikta jo povandeninės dalies apžiūra. Apžiūros metu pažeidimų ant laivo korpuso neaptikta. Abu laivo sraigtai taip pat tvarkingi. Gavus Uosto kapitono leidimą keltas jau šeštadienį sėkmingai vykdė numatytus reisus į Lietuvos jūrų muziejų.

Atkreipiame dėmesį, keltas “Kintai”  incidento metu buvo techniškai tvarkingas. Š. m. gegužės 25 d.  buvo atlikta jo techninė apžiūra. Keltas pripažintas techniškai tvarkingu, jame yra visos privalomos priemonės keleivių saugumui užtikrinti: 471 gelbėjimosi liemenė ir 2 valtys. Incidento metu jos nebuvo panaudotos, nes nebuvo būtinybės (gylis laivo gale siekė vos 1,5 m, o priekyje – 2,5 m), pavojus keleivių gyvybėms negrėsė.

Siekdami patikslinti spaudoje pasirodžiusią informaciją pranešame, kad incidentas įvyko ne “Muzikuojančio  kelto” projekto metu, kuris vykdomas kelte “Nida” kiekvieną šeštadienį nuo 20 val. vakaro, o kelte “Kintai”, kur savo renginius organizuoja “Dr. Who – Terasa ant vandens”. Tai du skirtingi, jokio ryšio tarpusavyje neturintys projektai, kuriuos vykdo skirtingi organizatoriai.

Šiuo metu vyksta įvykio priežasčių tyrimas. Mūsų bendrovė bei Lietuvos saugios laivybos administracija siekdama, kad ateityje tokių incidentų būtų išvengta, aiškinasi įvykio aplinkybes.

Kadangi keltas “Kintai” ant seklumos užplaukė už uosto akvatorijos ribų Uosto kapitono tarnyba įvykio aplinkybių netirs, tačiau jau šia savaitę atliks keltų kapitonų žinių patikrinimą bei papildomai juos instruktuos. Toliau lauksime tyrimo išvadų iš Lietuvos saugios laivybos administracijos, kurios, tikimės, leis nustatys tikrąsias šio incidento priežastis. Jeigu paaiškės, kad dėl įvykio mariose kaltas kelto kapitonas, bus imtasi atitinkamų drausminių priemonių.

Savo ruoštu norime nuoširdžiai atsiprašyti visų kelto keleivių už patirtus nesklandumus. Suprantame, kad žmonės buvo išvarginti dėl neplanuotai užsitęsusio vakaro. Ir tuo pačiu norime padėkoti už atsakingą elgesį gelbėjimo operacijos metu, kuris padėjo išvengti neigiamų padarinių.

Norime pabrėžti, kad keleivių saugumas keltuose yra užtikrinamas pagal visus galiojančius reikalavimus tiek reguliarių reisų, tiek pramoginių renginių metu. Tačiau bus imtasi visų įmanomų papildomų priemonių, kad ateityje tokių incidentų būtų išvengta", - tikinama pranešime spaudai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ačiū

Ačiū portretas
Ačiū, kad pripažinote, jog incidentas įvyko už Kiaulės nugaros. Skaudu buvo skaityti melą, kad "Kintai" pasikabino uosto teritorijoje šalia Kiaulės nugaros. Visi, buvę kelte gali patvirtint, kad po gelbėjimo darbų iki Kiaulės nugaros plaukėme apie 10 min.

1

1 portretas
O viena žurnalistė vis rašinėjo apie dramatišką titaniko skendimą pusnatro metro gyly.

Cha

Cha portretas
O kas gali paneigt, kad dabar iš visų, papildomai išbuvusių kelte, bus pareikalauta ir už tą buvimą kelte susimokėt?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių