Architektai nenori matyti tilto į Klaipėdos areną

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje svarstytos galimybės tuneliais ir tiltais nukreipti pėsčiųjų srautus iš būsimosios daugiafunkcinės sporto arenos ekspertų pritarimo nesulaukė. 

Klaipėdos miesto savivaldybės užsakymų galimybių studiją rengianti bendrovė „Cowi Lietuva“  parengė ir visuomenei pristatė net 5 galimus variantus, kaip iš būsimosios arenos turėtų išsiskirstyti pėsčiųjų ir dviratininkų srautai.  Idėjų autoriai mano, jog tam, kad renginių lankytojai saugiai pasiektų kitą Taikos prospekto pusę ir ten esančias visuomeninio transporto stoteles reikėtų statyti arba požeminę perėją, arba pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą.

Vienas iš siūlomų požeminės perėjos variantų kirstų tik Taikos pr., kitas – lenktos formos – nuo Sporto alėjos žmonės galėtų išvesti iki pat prekybos centro „Akropolis“ automobilių stovėjimo aikštelės. Šiame požemyje, anot projektuotojų, galima būtų įrengti prekybos vietas.

Parengti ir užsakovų vertinimui pateikti net trys galimi pėsčiųjų ir dviratininkų tiltų per Taikos pr. bei Dubysos gatvę variantai. Tilto idėjos autorius – areną projektavęs architektas Saulius Mikštas. Trijų skirtingų konstruktyvų (santvarinis, arkinis, vantinis) tiltai, anot jo, žmones iš numatomos Sporto alėjos  nukreiptų į kitą Taikos pr. pusę ar net per Dubysos gatvę. Viename iš variantų – vantinio tilto – numatytas perėjimas virš Taikos pr. , o po Dubysos gatve – tunelis. Anot S. Mikšto, tai būtų gana atraktyvu – „perlipi per viršų, praneri pro apačią“. Preliminariais skaičiavimais, pastarasis projektas galėtų kainuoti daugiau nei 10 mln. Lt, kitų idėjų įgyvendinimas – dar brangesnės.

LASKAO ekspertų tarybos posėdyje pristatytos idėjos abejonių pirmiausiai sulaukė dėl tokio objekto reikalingumo. Ekspertai teigė taip ir neišgirdę įtikinančių argumentų, jog brangus infrastruktūros objektas bus ne prabangus grožio elementas, išbaigiantis architektūrinę naujosios arenos kompoziciją, o žmonėms tikrai būtina judėjimo trasa. Esą jeigu ir toliau egzistuos šviesoforinė Taikos pr. ir Dubysos g. sankryža, kas privers žmogų lipti į viršų, juolab leistis į tunelį, kurių dėl nesaugumo pojūčio visuomenė apskritai vengia.

Iš studijos rengėjų neišgirsta, kaip perspektyvoje keisis Dubysos gatvės eismo schema, ar rengiant siūlymus įvertinti numatomi Baltijos ir Taikos pr. žiedinės sankryžos pertvarkymo sprendiniai, kiti gretimybių plėtros planai. „Kruopščiai išnagrinėjus aplinką, tikėtina, paaiškės, kad tokio tilto apskritai nereikia, o žmonių srautus galima sureguliuoti daug pigesnėmis ir paprastesnėmis priemonėmis“,- sakė LASKAO valdybos pirmininkė R. Staševičiūtė.  

Ekspertų tarybos išvadose konstatuojama, jog studijos Užsakovas (Klaipėdos miesto savivaldybės administracija),  svarstydamas tilto-perėjos įgyvendinimo galimybes, turėtų atsakingai apsispręsti, ar tokio arenos kompozicinio elemento kaštai adekvatūs jo funkcijai, ar šios investicijos neturėtų būti nukreiptos į aktualesnes miesto infrastruktūros problemas sprendžiančius projektus, pavyzdžiui,  naujo tilto per Danės upę statybą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • V. Grubliauskas: mums sėkmė nenusišypsojo, sveikinu Kauną
    V. Grubliauskas: mums sėkmė nenusišypsojo, sveikinu Kauną

    Trečiadienio vakarą Kultūros ministerijoje paskelbtas Europos kultūros sostinės 2022 atrankos konkurso, kurio antrame etape rungėsi Klaipėda ir Kaunas, nugalėtojas. Nuo uostamiesčio laimė nusisuko – 2022-aisiais garbingu titulu pasipuoš ...

    10
  • Klaipėdoje iškils nauja biblioteka
    Klaipėdoje iškils nauja biblioteka

    Uostamiestyje ketinama imtis modernaus bendruomenės centro-bibliotekos projektuotojų paieškų. Nuspręsta skelbti architektūrinio projekto konkursą, todėl, renkant geriausią idėją, kuri bus įgyvendinta, savo nuomonę galės pareikšti ir ...

    1
  • Brėš pilies atkūrimo kontūrus
    Brėš pilies atkūrimo kontūrus

    Pilies atkūrimo darbus jau pradėjęs uostamiestis apsukų nemažina ir žvelgia į ateitį. Kiek vėliau žadama atnaujinti ir pietinę bei vakarinę kurtinas. Kaip atsirasiančius istorinius objektus būtų galima pritaikyti, ketinama aiškintis speci...

    2
  • Kviečia įvertinti kelio atnaujinimo projektą
    Kviečia įvertinti kelio atnaujinimo projektą

    Klaipėdiečiai kviečiami į viešą susitikimą su projektuotojais, kurie rengia Smiltynėje esančio kelio, vedančio nuo Naujosios perkėlos iki valstybinės rajoninio kelio į Nidą, techninį darbo projektą. Bus pristatyti parengti projektiniai pa...

    1
  • Narystę NATO pažymėjo bėgimu
    Narystę NATO pažymėjo bėgimu

    Uostamiestyje gausybės karių bėgimu paminėta 13 metų Lietuvos narystė NATO. Klaipėdos gatvėmis judėjusi kelių šimtų karių kolona nestokojo gyventojų dėmesio. Uostamiestyje bėgimu Lietuvos narystė NATO minima jau ne pirmą kartą. ...

    1
  • Gyventojus kviečia švarinti miestą
    Gyventojus kviečia švarinti miestą

    Šiais metais Klaipėdos miesto savivaldybė pavasarines miesto švarinimo talkas organizuoja nuo balandžio 1 d. iki gegužės 14 d. Klaipėdiečiai kviečiami aktyviai dalyvauti ir registruotis Miesto tvarkymo skyriuje (tel. 39 60 87, mob. 8 687 ...

    3
  • Paskirtas naujasis „Klaipėdos naftos“ vadovas
    Paskirtas naujasis „Klaipėdos naftos“ vadovas

    Naftos ir dujų krovos bendrovei „Klaipėdos nafta“ vadovaus buvęs finansų grupės „Swedbank“ gyvybės draudimo bendrovės „Swedbank Life Insurance“ vadovas Mindaugas Jusius. Jis daugiau nei 5 metus dirba ir įmonės valdy...

    11
  • Prie jūros – tik už eurus
    Prie jūros – tik už eurus

    Nuo šio sezono pradžios poilsiautojai turės susimokėti už automobilių stovėjimą trijose Karklės aikštelėse ir automobiliams skirtose vietose prie Olando Kepurės. ...

    9
  • Mokykla – perspektyvių specialistų kalvė
    Mokykla – perspektyvių specialistų kalvė

    Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklą kasmet baigia apie 350 auklėtinių, kurie nesunkiai įsilieja į darbo rinką ir įgytas žinias pritaiko praktikoje. Tam, kad jaunuoliams būtų paprasčiau apsispręsti dėl savo ateities, mokykla pakvies į Atvirų d...

  • „Vakarų laivų remontas“ stengiasi taisymo darbus atlikti greičiau
    „Vakarų laivų remontas“ stengiasi taisymo darbus atlikti greičiau

    Vakarų laivų gamyklos (VLG) antrinė laivų remonto įmonė "Vakarų laivų remontas" konkuruodama rinkoje su kitomis remonto bendrovėmis stengiasi laivus suremontuoti kuo greičiau, rašo "Verslo žinios". ...

    1
Daugiau straipsnių