Architektai nenori matyti tilto į Klaipėdos areną

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje svarstytos galimybės tuneliais ir tiltais nukreipti pėsčiųjų srautus iš būsimosios daugiafunkcinės sporto arenos ekspertų pritarimo nesulaukė. 

Klaipėdos miesto savivaldybės užsakymų galimybių studiją rengianti bendrovė „Cowi Lietuva“  parengė ir visuomenei pristatė net 5 galimus variantus, kaip iš būsimosios arenos turėtų išsiskirstyti pėsčiųjų ir dviratininkų srautai.  Idėjų autoriai mano, jog tam, kad renginių lankytojai saugiai pasiektų kitą Taikos prospekto pusę ir ten esančias visuomeninio transporto stoteles reikėtų statyti arba požeminę perėją, arba pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą.

Vienas iš siūlomų požeminės perėjos variantų kirstų tik Taikos pr., kitas – lenktos formos – nuo Sporto alėjos žmonės galėtų išvesti iki pat prekybos centro „Akropolis“ automobilių stovėjimo aikštelės. Šiame požemyje, anot projektuotojų, galima būtų įrengti prekybos vietas.

Parengti ir užsakovų vertinimui pateikti net trys galimi pėsčiųjų ir dviratininkų tiltų per Taikos pr. bei Dubysos gatvę variantai. Tilto idėjos autorius – areną projektavęs architektas Saulius Mikštas. Trijų skirtingų konstruktyvų (santvarinis, arkinis, vantinis) tiltai, anot jo, žmones iš numatomos Sporto alėjos  nukreiptų į kitą Taikos pr. pusę ar net per Dubysos gatvę. Viename iš variantų – vantinio tilto – numatytas perėjimas virš Taikos pr. , o po Dubysos gatve – tunelis. Anot S. Mikšto, tai būtų gana atraktyvu – „perlipi per viršų, praneri pro apačią“. Preliminariais skaičiavimais, pastarasis projektas galėtų kainuoti daugiau nei 10 mln. Lt, kitų idėjų įgyvendinimas – dar brangesnės.

LASKAO ekspertų tarybos posėdyje pristatytos idėjos abejonių pirmiausiai sulaukė dėl tokio objekto reikalingumo. Ekspertai teigė taip ir neišgirdę įtikinančių argumentų, jog brangus infrastruktūros objektas bus ne prabangus grožio elementas, išbaigiantis architektūrinę naujosios arenos kompoziciją, o žmonėms tikrai būtina judėjimo trasa. Esą jeigu ir toliau egzistuos šviesoforinė Taikos pr. ir Dubysos g. sankryža, kas privers žmogų lipti į viršų, juolab leistis į tunelį, kurių dėl nesaugumo pojūčio visuomenė apskritai vengia.

Iš studijos rengėjų neišgirsta, kaip perspektyvoje keisis Dubysos gatvės eismo schema, ar rengiant siūlymus įvertinti numatomi Baltijos ir Taikos pr. žiedinės sankryžos pertvarkymo sprendiniai, kiti gretimybių plėtros planai. „Kruopščiai išnagrinėjus aplinką, tikėtina, paaiškės, kad tokio tilto apskritai nereikia, o žmonių srautus galima sureguliuoti daug pigesnėmis ir paprastesnėmis priemonėmis“,- sakė LASKAO valdybos pirmininkė R. Staševičiūtė.  

Ekspertų tarybos išvadose konstatuojama, jog studijos Užsakovas (Klaipėdos miesto savivaldybės administracija),  svarstydamas tilto-perėjos įgyvendinimo galimybes, turėtų atsakingai apsispręsti, ar tokio arenos kompozicinio elemento kaštai adekvatūs jo funkcijai, ar šios investicijos neturėtų būti nukreiptos į aktualesnes miesto infrastruktūros problemas sprendžiančius projektus, pavyzdžiui,  naujo tilto per Danės upę statybą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai
    Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai

    Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...

    24
  • Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
    Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai

    Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...

    4
  • Žada vėjus ir darganą
    Žada vėjus ir darganą

    Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...

    3
  • „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą
    „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą

    Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...

    7
  • Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos
    Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos

    Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...

    6
  • Dėl Vingio perėjos – diskusijos
    Dėl Vingio perėjos – diskusijos

    Dėl Vingio pasažo požeminės perėjos vis dar nepriimti sprendimai. Tokią padėtį veikiausiai lėmė darbų atlikimo kaina, kuri gerokai didesnė, nei tikėtasi. Tad klausimą, palikti požeminę perėją ar įrengti antžeminę, ketinama pakartotinai kel...

    9
  • Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
    Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena

    Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...

  • Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?
    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?

    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...

    24
  • Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai
    Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai

    Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...

    26
  • Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas
    Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas

    Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...

    5
Daugiau straipsnių