Aukštojoje jūreivystės mokykloje - tarsi tikrame laive

Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje jau baigtas kurti treniruoklių kompleksas, kuris leidžia atkartoti virtualaus laivo valdymo ir aptarnavimo galimybes.

Būdami prie kompiuterių studentai bendraudami tarpusavyje su įvairiomis laivo komandomis, galės jausti taip tarsi plauktų tikru laivu. 

Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje jau baigtas kurti treniruoklių kompleksas, kuris leidžia atkartoti virtualaus laivo valdymo ir aptarnavimo galimybes.

Kompiuterinis laivas

Virtualaus laivo valdymo kompleksą sudaro navigacinių tiltelių, radiolokacijos ir globalinio jūrinio avarinio ryšio, mašinų skyriaus treniruokliai, krovinių apdorojimo kompleksas. Modernių ir sudėtingų treniruoklių kompleksas išdėstytas 330 kvadratinių metrų plote skirtinguose kabinetuose.

Į vieną tinklą sujungti 109 kompiuteriai ir du serveriai sudaro virtualų laivą. Vienu metu jį gali vesti 36 skirtingų specialybių studentai, o su programa vienu metu gali susipažinti net 60 studentų. Toks virtualaus viso laivo valdymo kompleksas po vienu mokyklos stogu yra pirmasis Baltijos jūros regiono šalyse. Jis gerokai pakels bendrą jūrinio mokymo lygį. Būdami prie kompiuterių studentai bendraudami tarpusavyje su įvairiomis laivo komandomis, galės jausti taip tarsi plauktų tikru laivu. 

Kompleksas pradėtas kurti nuo 2001 metų. Su Krašto apsaugos ministerijos parama buvo įdiegtas pirmasis navigacinis treniruoklis. Šiandien Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje jau yra net keturi laivo valdymo tilteliai. Juose galima sumodeliuoti pačius įvairiausius plaukiojimo rajonus. Vien šiemet įdiegtos  naujos navigacinės programos, kurios treniruoklyje vedant laivą per VTS sistemą leidžia susijungti su kranto tarnybomis. Taip pat įdiegtos Klaipėdos uoste aktualios programos imituojančios suskystintųjų gamtinių dujų laivo plaukimą į uostą ir jo iškrovimą SGD terminale prie Kiaulės nugaros.

Gali egzaminuoti studentus

Virtualaus laivo komplekso kūrimas Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje užbaigtas kartus su partneriais iš Liepojos jūreivystės koledžo įvykdžius bendrą  943 tūkst. eurų projektą. Jis tęsėsi 24 mėnesius.

ES regioninės plėtros fondo remiamo projekto "Lietuvos ir Latvijos jūrinio sektoriaus žmogiškųjų išteklių konkurencingumo didinimas tobulinant laivo mechanikų rengimą ir kvalifikacijos kėlimą" vedantysis partneris buvo Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla.

Šioje mokykloje įrengtas modernus laivų energetinių įrenginių treniruoklis su 12 kompiuterizuotų darbo vietų. Jame galima imituoti 10 įvairių tipų laivų jėgainių darbą.

"Naujai sukurtame laivo jėgainių treniruoklyje studentams galime pateikti visiškai realistiškas laivų mechanizmų ir jėgainių darbo procesus. Treniruokliuose jie gali atlikti tas užduotis, kurias atliktų ant realių mechanizmų", - aiškino dėstytojas Borisas Zvaidenvurmas.

Dėstytojas Marius Jecevičius akcentavo laivų jėgainių gedimų analizės sistema. Sukurta laivo jėgainių kompleksas leidžia egzaminuoti studentus, ko treniruokliuose nebuvo anksčiau.

Negalima stovėti vietoje

Pagal minėtą projektą Liepojos jūreivystės koledže įrengtos savarankiško mokymosi, laivų elektronikos ir automatikos, užsienio kalbų laboratorijos. Tiek Klaipėdoje, tiek Liepojoje atnaujintos laivų mechanikų studijų programos, jūrinės anglų kalbos mokymai.

Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla išleido mokomąsias knygas.

Knygos  "Pasiruošimas darbui su treniruokliu: techninės anglų kalbos kursai" autorės Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos dėstytojos Jelena  Jagorova ir Liudmila Chačumova. 

Kita knyga "Darbas su laivo energetinio įrenginio treniruokliu" išleista lietuvių, rusų ir anglų kalbomis. Jos  autoriai Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos dėstytojai M.Jecevičius ir

B.Zvaidenvurmas bei konsultantas iš Didžiosios Britanijos Graham Wagstaff.

Vykdant projektą tiek Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos, tiek Liepojos jūreivystės koledžo dėstytojai kėlė kvalifikaciją Didžiosios Britanijos kompanijoje "Transas Marine".

Projekto baigiamojoje konferencijoje Klaipėdoje Lietuvos aukštosios mokyklos direktorius Viktoras Senčila akcentavo, kad kuriant pirmąjį virtualų laivą Baltijos jūros regione daug prisidėjo ir Klaipėdos laivybos įmonės, partneriai iš kitų jūrinių organizacijų.

"Konkurencija laivyboje ir ypač kadrų rengimo srityje globalėjančiame pasaulyje didėja. Negalime sustoti vietoje, turime nuolat tobulėti", - kalbėjo V.Senčila, akcentavęs, kad mūsų šalies jūreivystės kalve vadinama Lietuvos aukštąjai mokykla pažymi jau 65-uosius savo veiklos metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jurininkui

jurininkui portretas
busi akademiku ir plauksi i jura?

jurininkas

jurininkas portretas
didziuojuosi budamas siuos akademijos studentas!!!
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Seniausiam Europoje kurėnui gali būti suteikta valstybės apsauga
    Seniausiam Europoje kurėnui gali būti suteikta valstybės apsauga

    Neringos savivaldybė šiemet planuoja paprašyti Kultūros paveldo departamento (KPD) įtraukti į Kultūros vertybių registrą seniausią Europoje kurėną „Kuršis“, šeštadienį rašo „Lietuvos žinio...

    5
  • Žuvininkystės tarnybai sunkiai sekasi rasti naujas patalpas Klaipėdoje
    Žuvininkystės tarnybai sunkiai sekasi rasti naujas patalpas Klaipėdoje

    Nuo kitų metų rengiantis į Klaipėdą perkelti pagrindinius Žuvininkystės tarnybos skyrius, pareigūnams sunkiai sekasi rasti tam reikalingas patalpas uostamiestyje, šeštadienį rašo „Lietuvos žinios“. ...

    3
  • Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė
    Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė

    Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė, ji gydoma ligoninėje, penktadienį pranešė LNK Žinios. ...

  • Dėl triukšmo – diskusijos
    Dėl triukšmo – diskusijos

    Uostamiesčio pramonininkams neaiškumų sukėlė rengiamos Triukšmo prevencijos viešose vietose taisyklės. Jos bus teikiamos tvirtinti miesto tarybai. ...

    1
  • Klaidos ir vėl rėžia akį
    Klaidos ir vėl rėžia akį

    Maisto prekių parduotuvei "Grūstė", kuri gamina ir parduoda sausainius "Mažoji gaspadinė", teks gilinti kalbos žinias. Kalbininkai šiuo metu aiškinasi, kodėl šios prekės pavadinimui nebuvo pasirinktas lietuvi&sc...

    46
  • Vilkikai įsikraustė į svetimą žemę
    Vilkikai įsikraustė į svetimą žemę

    Teritorija šalia Centrinio Klaipėdos terminalo virto sunkiasvorio transporto lūkuriavimo vieta. Vilkikų vairuotojai savavališkai okupavo privatų sklypą ir jame jaučiasi lyg šeimininkai. ...

    14
  • Ciklonas suks „garbės ratus“
    Ciklonas suks „garbės ratus“

    Sinoptikai gerų naujienų neturi. Savaitgalį Klaipėdą vėl užklups gausūs krituliai – lietus su šlapdriba, neišvengsime ir stiproko vėjo. Saulė pasirodys gal tik ateinantį trečiadienį. ...

  • Geležinio žmogaus fenomenas: skrydis iš 11-o aukšto
    Geležinio žmogaus fenomenas: skrydis iš 11-o aukšto

    Klaipėdietis Kirilas Trofimovas iškrito pro viešbučio langą iš vienuolikto aukšto. Nelaimė nutiko viename Kinijos mieste, kur vyras lankėsi darbo reikalais. Stebuklas yra tai, kad jis ne tik liko gyvas, bet neįtikėtinomis val...

    8
  • Dalį pontonų perduos irkluotojams
    Dalį pontonų perduos irkluotojams

    Dalis pontonų, prie kurių vasarą Dangėje švartavosi regatos "The Tall Ships Races" burlaiviai, bus perduoti naudotis Klaipėdos irklavimo centrui. Ką daryti su likusiais, bus svarstoma. ...

  • Poliklinika turėtų įsikurti naujame pastate
    Poliklinika turėtų įsikurti naujame pastate

    Naujas pastatas Klaipėdos Jūrininkų sveikatos priežiūros centrui turėtų iškilti sklypuose Birutės g. 5 ir 5A  – tokiam variantui šiandien, spalio 17 d., pritarė Savivaldybės tarybos kolegija. Sprendimas priimtas atsižvelgus ...

    5
Daugiau straipsnių