„Technoramoje“ ausinės – higienos prekė?

Klaipėdos elektrotechnikos parduotuvėse – savos taisyklės. Priežastis, dėl kurios prekybos tinklo "Technorama" darbuotojas nesutiko pakeisti, kaip įtarta, nekokybiškų ausinių, sukėlė nuostabą ir pirkėjams, ir tarnybų atstovams. Prekybininkai tvirtina, kad ausinės – higienos prekė, kuri negrąžinama.

"Tarsi spigi magnetola"

Jauna klaipėdietė prieš keletą dienų uostamiesčio elektrotechnikos prekių parduotuvėje "Technorama" įsigijo ausines JBL.

Vos užvėrusi parduotuvės duris ji išbandė naują pirkinį ir liko nusivylusi, nes iš ausinių sklidęs garsas priminė senos "springstančios" magnetolos.

Ausinės nepigios – atsiėjo apie 30 eurų, todėl nieko nelaukusi pirkėja nutarė jas grąžinti.

"Labai nekokybiškas garsas, klausantis muzikos dėl spigaus garso skauda ausis, nors šiaip JBL muzikos prekės būna geros. Grįžau į parduotuvę ir paaiškinau situaciją "Technoramos" konsultantui, kuris man ir pardavė ausines. Jis patikino, kad negali pakeisti, nes ausinės priskiriamos higienos prekėms. Pasakiau, kad daiktas yra nekokybiškas, bet jis vis tiek atsisakė padėti. Neva, jei veikia, tai viskas gerai, net jei ir nekokybiškai. Gal kas nors irgi buvo atsidūręs panašioje situacijoje ir galėtų paaiškinti, kaip iš tiesų yra?" – į kitus pirkėjus viešai kreipėsi pasimetusi klaipėdietė.

Mergina stebėjosi parduotuvės darbuotojų abejingumu, esą jos neišklausė ir nepasiūlė jokių alternatyvų.

"Esu turėjusi tos pačios firmos kolonėles ir ausines. Tai kokybė labai skiriasi palyginti su tuo, ką dabar nusipirkau. Negi per 14 darbo dienų neturiu teisės pasikeisti nekokybišką daiktą?" – teiravosi ji.

Tik tada, kai klaipėdietė pasiguodė interneto socialiniame tinkle "Facebook" viešoje grupėje, "Technoramos" atstovai teikėsi išsiaiškinti situaciją ir padėti.

"Sveika atvykusi į Lietuvą"

Pirkėjos įrašas internete pakurstė klaipėdiečių aistras. Žmonės stebėjosi, kodėl ausinės staiga tapo asmens higienos preke.

Vieni įkyriai tikino, kad per keturiolika dienų bet kokią prekę, o ypač – brokuotą, grąžinti galima, kiti aiškino, jog ausinėms galioja garantinis talonas, tad juo ir reikėtų pasinaudoti.

Esą per dviejų savaičių laikotarpį civilizuotoje parduotuvėje netikusį daiktą iškart pakeistų. Pakaktų turėti kasos kvitą.

"Sveika atvykusi į Lietuvą. Bet kurioje Europos šalyje priimtų prekę atgal, duotų naujas ausines ir neklausinėtų nesąmonių. Užuot gaišinę klientą, pardavėjai išsiaiškintų su pačiu gamintoju JBL", – socialiniame tinkle viešai teigė klaipėdietis Linas.

Buvo ir tokių, kurie prisiminė savo nemalonią patirtį.

"Ir mes su "Technorama" esame turėję problemų. Pirkome ausines kompiuteriui – grįžęs namo vaikas pamatė, kad jos neveikia. Nunešėme, kad pakeistų, bet irgi nekeitė. Palikome ir pinigus, ir ausines, o kitą dieną, kai atvažiavome, pasakė, kad ausinės veikia. Galbūt įdėjo naujas, kol mūsų nebuvo, kas čia žino", – ten pat svarstė Lijana.

"Turėjau ir aš problemų dėl tų pačių ausinių. Nuėjusi pakėliau skandalą, išsikviečiau parduotuvės vadovą. Šis bandė aiškinti, jog tai nekeičiama prekė ir jai negalioja 14 dienų grąžinimo terminas, atnešė ir parodė savo įstatymus. Juokinga iki nukritimo. Jei jie turi savo vidaus taisykles, kas tada atsakingas už nekokybiškas parduotuvės prekes? Juk ne klientas. Žodžiu, kai tik pradėjau triukšmauti, pakeitė skubiai, netgi kitoje parduotuvėje nei pirkau", – pasakojo Aurelija.

Esą jeigu atgauti sumokėtų pinigų už ausines neįmanoma, ši prekė kartu su pirkėju turėtų būti išbandoma dar parduotuvės salone.

Kas pirks jau naudotą?

Pakalbintas bendrovės "Technorama" reklamos skyriaus vadovas Algirdas Daniela tik dar sykį pakartojo, kad higienos prekių, kartą jomis pasinaudojus, grąžinti negalima. O ausinės – būtent tokia prekė ir yra.

Į šią daiktų grupę patenka elektriniai dantų šepetėliai ir kiti daiktai, kuriais liečiamasi prie kūno. Dėl to jiems taikomos kitos galiojančios parduotuvės taisyklės.

Anot A.Danielos, tai jokia naujovė – tokia parduotuvės politika buvo visada.

Sąrašas prekių, kurios nėra grąžintinos, gana ilgas. Jame – ir programinė įranga, laikmenos su vaizdo ir garso įrašais, žaidimai be gamyklinio įpakavimo.

Taip pat į šį sąrašą patenka mikrofonai, ausinės, kiti dėvimi prietaisai.

"Įsivaizduokite, jei nusipirktumėte barzdaskutę arba epiliatorių ir po dienos norėtumėte jį atiduoti. Čia lygiai tas pats – ausinės yra kišamos į ausis ir panašiai. Juk nenorėtumėte, kad parduotuvėje būtų pardavinėjamos ausinės, kuriomis jau kas nors naudojosi. Su pirkėja dar nebaigėme spręsti situacijos, paprastai tai darome individualiai. Stengsimės surasti geriausią sprendimą", – komentavo pašnekovas.

Stengiasi dėl klientų

Įmonės atstovo žodžiais, dėl prastai veikiančių prekių "Technoramos" klientai turėtų kreiptis į parduotuvės servisą, skirtą techniniam aptarnavimui.

"Esame pardavėjai, ne gamintojai. Kai kuriais atvejais mes patys pasirūpiname grąžinimu – tarkime, jei žmogui neveikia televizorius, tikrai nereikalaujame jo nešti į servisą. Šįkart pasitaikė prekė, priskiriama higieninėms, todėl nėra taip paprasta. Klausimas, ar ausinės tikrai nekokybiškos, ar žmogui tiesiog nelabai patiko, kaip jos veikia? Tai du skirtingi dalykai. Susisieksime su pirkėja ir bandysime išsiaiškinti, ar iš tiesų yra techninis gedimas, o gal tai gamintojo brokas", – svarstė A.Daniela.

Pašnekovo žodžiais, jei tik įmanoma, visada stengiamasi priimti klientui palankius sprendimus – jei prekė išties yra brokuota, ji bus pakeista.

Reikalinga ekspertizė

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja Vijoleta Budriuvienė paneigė kalbas apie tai, kad ausinės – higienos prekė.

Išgirdusi klausimą sutriko ir Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėja Rita Kubilienė.

"Kodėl higienos prekė? Ne, ausinės yra akustinė prekė. Asmens higienos prekė yra muilas, šampūnas. Prekybos centrai turi savo taisykles, kokios prekės gali būti nekeičiamos. Tai yra tos, kurios turi tiesioginį kontaktą su žmogaus kūnu", – aiškino R.Kubilienė.

Jai antrino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja.

"Ausinės nėra asmens higienos prekė, tai – elektrotechnikos gaminys, kuris nekeičiamas ir negrąžinamas, jei jis perkamas ne internetinėje parduotuvėje. Tačiau dėl netinkamos kokybės vartotojas turi teisę kreiptis ir pareikšti pretenziją per dvejus metus nuo pirkimo dienos ir gauti pardavėjo raštišką atsakymą. Jeigu atsakymas netenkins, jis gali kreiptis į atsakingas tarnybas", – nurodė inspektorė V.Budriuvienė.

Vadinasi, internetu įsigytas ausines grąžinti parduotuvei pavyktų, o tas, kurios pirktos įprastoje parduotuvėje, – ne.

Esą pirkėjui šioje situacijoje belieka pasinaudoti garantiniu talonu.

Elektronikos prietaisams gamintojas turi įgaliotus servisus – juose yra atliekamos ekspertizės, po kurių parduotuvei ir jos klientui pateikiamos specialistų išvados.

Klausimas, ar verta tiek vargti dėl 30 eurų kainuojančių ausinių?

"Žinote, šiandien jos girgžda vienam, rytoj – kitam. Pardavėjas naudotų ausinių nepadės atgal į lentyną. Jis turi ištirti situaciją", – atsakė vedėja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klientas

Klientas  portretas
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja Vijoleta Budriuvienė paneigė kalbas apie tai, kad ausinės – higienos prekė. Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėja Rita Kubilienė teigia, kad ausinės - akustinė prekė, tačiau bendrovės "Technorama" reklamos skyriaus vadovas Algirdas Daniela tik dar kartą pakartojo, jog ausinės higienos prekė. Kas ką kvailina ? Jei šiuo atveju minėta bendrovė apgaudinėjo klientę ar už tai neturėtų būti nubausti atsakingi asmenys? Matomai žinodami, kad klientė kreipėsi į žiniasklaidą ir suprasdami, jog galimai yra neteisūs ir gali būti nubausti, ėmėsi spręsti pačių sukurtą konfliktinę situaciją. Tokiai situacijai įvykus kreipčiausi pateikdamas skundą Valstybinei ne maisto produktų kokybės inspekcijai prie Ūkio ministerijos Klaipėdos skyrių adr. Taikos pr. 28.

Aš portretas
Bet jei nekokybiška prekė, tai jos ir negali vėl pardavinėti./ Jei grąžino tai pardavėjas jau turi pats rūpintis ar utilizuoti ar gamintojui grąžinti. Sūnui buvo tokia pat situacija, bet iškarto pakeitė be jokių kalbų į kitas ausines, net manęs neprireikė.Tetchnoramoje

As

As portretas
Panasi aituacija ir man nutiko su avitela,nupirkau gana nepigu nesiojama kompa,kita diena pastebejau,kad nekrauna akumuliatoriaus,na gaunasi kaip brokuota preke,nuvykus atgal i parduotuve,pasiule duoti ji "ekspertams"issiaiskinti kame problema ir ale sutaisyti-niekas net i kalbas nejo del pakeitimo i kita kompa,kol nepakeliau kipiso ir nesusitikau su atsakingu asmeniu is sios pardes,apsurdas-parduoda brokuota preke,kuria jau kita diena turi vezti taisyti!!!
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių