Autobusų bilietus žada branginti, maršrutinių taksi – ne

Nuo gruodžio už kelionę miesto autobusais klaipėdiečiams gali tekti mokėti brangiau. Tačiau maršrutinių taksi bilietų kainų uostamiesčio valdžia didinti neketina.

Skatins naudotis elektroniniais

Miesto taryba dėl naujų autobusų bilietų kainų pasisakys spalio 27 dieną vyksiančio posėdžio metu.

Politikams siūloma kartinių popierinių talonėlių, kurie parduodami kioskuos ir kituose platinimo vietose, kainą padidinti nuo 1,80 iki 2 litų.

Parduodamų autobusuose kainos neketinama keisti. Ji turėtų išlikti 2,40 lito. Nedidinti siūloma ir kartinių elektroninių bilietų kainos. Tačiau už kortelę reikia mokėti 8 litus. Ji galioja trejus metus.

„Šiuo sprendimo tikslas nuo popierinių kartinių bilietų pereiti prie elektroninių. Pirmųjų spausdinimas ir aptarnavimas labai brangiai atsieina. Vien spausdinimas 300 tūkst. litų. Ateities bilietai yra elektroniniai kartiniai“, – tvirtino viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Atsiras naujų bilietų

Mėnesį ir daugiau galiojantys terminuoti bilietai brangs nuo 5 iki 9,5 proc., priklausomai rūšies. Pigiausia bilietus bus įsigyti internetu.

Atsiras ir naujų bilietų rūšių. Nuo gruodžio 1 dienos – 6 mėnesius galiojantis bilietas. Jų bus ir darbo dienų. Taip pat 30 dienų bilietas, kurio galiojimas nebūtinai turės sietis su pirma mėnesio diena. Tačiau šiam bilietui nebus taikomos nuolaidos, nes kiltų problemų dėl kompensacijų.

Planuojama įvesti ir valandą laiko galiojantį bilietą. Jo kaina siektų 3,80 lito.

„Esame sulaukę įvairių pageidavimų ir stengiamės juos įgyvendinti“, – teigė G.Neniškis.

Patyrė 1,5 mln. nuostolių

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Viačeslavas Karmanovas aiškino, jog autobusų bilietų kainas didinti reikėjo, nes per aštuonis mėnesius patirti nuostoliai siekė 1,5 mln. litų.

Iki metų pabaigos jie išaugs dar 100 tūkst. litų. Nedidinant bilietų kainų prognozuojama, kad kitąmet nuostoliai siektų 3,7 mln. litų.

Parengti keturi variantai, kaip galima sumažinti nuostolius. Pirmasis numato bilietų kainų didinimą, pagal antrą nuostolius padengia savivaldybė, trečią reikia sumažinti ridas, ketvirtas mišrus.

„Tik padidinus bilietų kainas ar sumažinus ridas, bus prarasti keleiviai. Sunkmečiu vargu, ar rasime miesto biuste 5,3 mln. litų. Todėl pasirinktas mišrus variantas“, – pabrėžė V.Karmanovas.

Iš bilietų kainų padidėjimo per 13 mėnesių planuojama surinkti 3,4-3,6 mln. litų. Dar milijoną litų numatoma gauti iš miesto biudžeto, surinktos rinkliavos už automobilių stovėjimą. Apie 500 tūkst. litų iš miesto biudžeto numatyta skirta viešojo transporto sistemos efektyvinimui.

Nors autobusų bilietai brangs, kelionės maršrutiniais taksi kaina turėtų nesikeisti. Nesikeis ir priemiesčius aptarnaujančių autobusų bilietų kaina.

Paskutinį kartą autobusų ir maršrutinių taksi bilietų kaina buvo didinama nuo 2009 metų vasario.

Keleiviai naudojasi bilietais:

Elektroniniais – 60 proc.

Įsigytais autobuse – 10 proc.

Popieriniais bilietais – 30 proc.


Šiame straipsnyje: autobusų bilietaiautobusai

NAUJAUSI KOMENTARAI

geras

geras portretas
sumazinus autobusu kainas iki 1,50 ,lt net iki 1.2lt beveik visi mikriuku keleiviai persestu i didziuosius.Tikrai tikrai nebebutu autobusu parkas nuostolingas ,.o ir miestas mikriukais nebebutu tiek apkrautas

Taisonas

Taisonas portretas
Nu kol dar galiu,minu dviratį.Paskui bus matyti.

h90jp

h90jp portretas
Tavo tiesa...Bet taip niekada nebus nes cia yra verslas.....Ir valdininku gobsumas..
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių