Baltijos kelrodžių ieškosime po sniegu

Nesutapus Užsienio reikalų ministerijos, Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje bei Klaipėdos miesto savivaldybės Įvaizdžio komisijos narių nuomonėms dėl Baltijos regiono simbolių įrengimo Klaipėdoje, idėjų konkurso iniciatoriai pagalbos kreipėsi į krašto Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybą, kad ši padėtų išrinkti uostamiesčiui tinkamiausią sprendimą.

Šiemet meninių idėjų konkursą “Baltijos kelrodis – Baltijos regiono tapatumo simbolis” inicijavusios Užsienio reikalų ministerija bei Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje sulaukė tik 4 konkursinių darbų. Juose – 7-ias Baltijos regiono valstybes bei atstumus iki miestų žyminčių kelrodžių idėjos.

Vertinimo komisija Vilniuje laimėtoja pripažino idėją, kelrodžius įkomponavusią į grūdinto stiklo šaligatvio plyteles. Klaipėdos miesto Įvaizdžio komisijai labiau patiko tradicinio kelrodžio idėja (informacinis stulpas su kryptis ir atstumus rodančiomis rodyklėmis), kuri galėtų būti įgyvendinta ant šiaurinio molo Melnragėje.

Dėl laimėtojo titulo besivaržančius darbus vertinę Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos ekspertai apgailestavo, kad konkurse sulaukta mažai pasiūlymų. Spėta, jog dėl to, jog konkursas organizuotas vasaros atostogų metu.

Iš pasiūlytų dviejų variantų, dauguma Ekspertų tarybos narių pritarė originalios šaligatvio plytelės idėjai. Esą tiek Kruizinių laivų terminale, tiek Šiauriniame rage ir taip gausu vertikalių akcentų, o take, vedančiame į Šiaurinį ragą ar Kruizinių laivų terminalą, įmontuota šviečiančių stiklo plytelių serija būtų įdomesnis sprendimas.

Šios idėjos autoriams ir konkurso organizatoriams rekomenduota prieš įgyvendinant projektą gerai įvertinti uostamiesčio klimato sąlygas ir parinkti tinkamus technologinius sprendimus, kad šaltuoju metų laiku Baltijos regiono kryptis bei miestus žymintys simboliniai ženklai nepaskęstų vandeny ar sniego pusnyse.


Šiame straipsnyje: Baltijos kelrodis

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių