- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiomis dienomis realiomis bausmėmis kalėti buvo nuteisti keli jūrų kapitonai. Tarp jų žymiausias atvejis – „Costa Concordia“ kapitonui skirta kalėti 16 metų.
Šiomis dienomis realiomis bausmėmis kalėti buvo nuteisti keli jūrų kapitonai. Tarp jų žymiausias atvejis – „Costa Concordia“ kapitonui skirta kalėti 16 metų.
Privalo atsakyti
„Mes Jūrų kapitonų klube apsvarstėme „Costa Concordia“ atvejį. Franciscas Schettino elgėsi siaubingai. Ne tik leido per arti prie salos privesti didelį kruizinį laivą, bet ir šiam skęstant vienas pirmųjų paliko jį“, – teigė jūrų kapitonas klaipėdietis Ričardas Lučka.
Jo nuomone laivų kapitonų kvalifikacija pasaulyje yra sumenkusi, o atsakomybė tarsi išplauta
„Jei jis nevykdo pareigų, privalo atsakyti. Nelaimė laive ne visada reiškia, kad kapitonas ar įgula tinkamai nevykdė pareigų. Geru žodžiu noriu paminėti DFDS kelto „Lisco Gloria“ kapitoną Andrejų Simutį. Laivas užsidegė ne dėl įgulos kaltės. Bet įgula elgėsi profesionaliai, ir visi keltu plaukę žmonės buvo išgelbėti“, – prisiminė R.Lučka.
Avarijų kaltininkų neteisė?
Per 15 metų uosto kapitono tarnyboje dirbęs R.Lučka Klaipėdoje neprisiminė nė vieno atvejo, kad kurio nors laivo kapitonas būtų nuteistas.
„Klaipėdos uoste ar jo prieigose nebuvo avarijų su skaudžiomis pasekmėmis, kai būtų žuvę daug žmonių. Vyravo metalinės laivų avarijos, todėl kaltininkai būdavo nustatomi vykdant draudėjų tyrimus“, – teigė R.Lučka.
Per visą istoriją Klaipėdos uoste buvo dvi didelės laivų avarijos. Plaukdami iš uosto molo vartuose arba šalių jų nuskendo laivai „Globe Assimi“ ir „Rudolf Breitcheid“. Kokias bausmes gavo šių laivų kapitonai, nėra žinoma, nes teismai Lietuvoje nevyko. Grįžę į savo šalis jie veikiausiai nebuvo teisiami.
R.Lučka prisiminė kelis atvejus, kai užsienio šalyse – Danijoje ir Švedijoje – buvo teisiami Lietuvos žvejybos laivų kapitonai užplaukę ant seklumos. Jiems buvo skirtos piniginės baudos.
Girtam neleido išplaukti
Vyresnės kartos Klaipėdos jūrų kapitonai prisimena tragediją Juodojoje jūroje 1986 metų rugpjūtį. Tuomet prie Novorosijsko susidūrė keleivinis laivas „Admiral Nachimov“ ir krovininis „Piotr Vlasiov“. Žuvo per 400 žmonių, tarp jų ir 24 lietuviai.
Abiejų laivų kapitonams buvo skirtos realios laisvės atėmimo bausmės po 15 metų. Tas faktas plačiai nuvilnijo per SSRS – jį iki šiol atsimena ir vyresnės kartos Lietuvos jūrų kapitonai.
Po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo laivyboje kurį laiką būta chaoso. Plaukiodavo kiek prastesni, ne visada tinkamai prižiūrėti laivai. Ir dalis jūrininkų buvo „paplaukę“. R.Lučka prisiminė mažiausiai vieną atvejį, kai galbūt padėjo išvengti katastrofos.
Iš uosto nebuvo leista išplaukti vieno Lietuvos jūrų laivininkystės laivo kapitonui, mat prieš pat išplaukimą jis buvo girtut girtutėlis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą6
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!5
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje3
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais7
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras9
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras3
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas14
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas4
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...