- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pagal 2018 metų veiklą paskelbtoje laivybos vėliavų apžvalgoje Lietuva yra regione daugiausiai pastabų gavusia šalimi.
Kas nesilaiko reikalavimų?
Tarptautinė laivybos palata (ICS) paskelbė apžvalgą apie tarptautinių reikalavimų vykdymą jūrinės laivybos srityje. Šešiose srityse pagal 19 punktų buvo vertinamos 118 jūrinių šalių vėliavos.
Analizuota tai, kaip jūrinių valstybių vėliavų šalyse yra laikomasi tarptautinių reikalavimų, valstybės vėliavos kontrolės kriterijų, kaip ratifikuojamos tarptautinės jūrų konvencijos, kokie yra santykiai su tarptautine jūrų organizacija (IMO).
Pagal įvertinimo kriterijus buvo sudaryta lentelė, kur prie kiekvieno punkto raudonai žymėta, kokių jūrinės srities reikalavimų šalis nesilaiko.
Pristatymą, kuris pakankamai įdomus, galima rasti šiuo adresu.
Didžiojo laivyno tendencija
Bendrai žvilgtelėjus į lentelę matyti, kad blogiausia padėtis yra Afrikos ir kai kuriose Lotynų Amerikos šalyse. Tarkim, kokiai nors Tanzanijai pateikta pastabų net pagal 12 punktų. Po jos seka Kongas, St Vincentas ir Grenadinai - po 11 pastabų.
Iš Europos šalių daugiausiai net 11 pastabų gavo Moldovos respublika. Ji nėra ratifikavusi daugelį tarptautinių jūrinių konvencijų. Toliau iš Europos šalių 8 pastabas gavo Albanija, 7 - Ukraina, 5 - Gruzija, 4 - Turkija.
Nustebino Izraelis su 6 pastabomis, Kataras su 5 pastabomis, Jungtinės Amerikos Valstijos su 4 pastabomis. Keistokai atrodo ir Islandijos vėliava su 5 pastabomis.
Bendrai pasaulinės laivybos situacija nėra bloga sprendžiant pagal tai, kad iš 80 proc. tonažo valdančių 12 didžiausių pasaulio vėliavos šalių 9 pastabų negavo, o 3 gavo tik po vieną pastabą.
Blogiau už „pigias šalis“
Palyginti su kitomis šalimis Lietuvos situacija nėra tragiška, bet ji nėra ir maloni. Tarp Europos Sąjungos šalių Lietuva yra tarp autsaiderių. Dauguma ES šalių pastabų negavo. Kitos, kaip Kroatija, Latvija, Suomija, Malta, Ispanija, Švedija, Lenkija gavo po vieną pastabą. Lietuva su Rumunija gavo po dvi pastabas, o Bulgarija - net tris.
Lietuvai pateikta pastaba už tai, kad ji pagal Paryžiaus memorandumą nėra Baltajame sąraše. Tai reiškia, kad jos laivybos standartai yra žemesni. Taip pat Lietuva gavo pastabą už netinkamą bendradarbiavimą su IMO. Tai gali būti susieta su tuo, kad Lietuvoje vykstant jūrinės saugos sistemos reformai nutrūko buvęs ryšys su IMO.
Bet kuriuo atveju tai reiškia, kad Lietuvos kaip jūrų vėliavos šalies veikla yra blogiausia Baltijos jūros regione. Latvija, Lenkija, Rusija, Švedija, Suomija gavo po vieną pastabą, Estija, Danija, Norvegija, Vokietija - nė vienos.
Jei žvelgtume dar plačiau, tai Lietuvos situacija pagal gautas pastabas yra blogesnė nei vadinamų „pigių vėliavų“, kaip Bahamai, Liberija, Maršalo salos, Bermudai, Gibraltaras ar Kaimano salos, kurios pastabų negavo, arba Panama ar Malta, kurios gavo tik po vieną pastabą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai17
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai4
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą3
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą6
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos1
Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?23
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai25
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Dar kartą keitė statinio S. Nėries gatvėje paskirtį: bus gydymo įstaiga?1
Baigiamo statyti naujo pastato S. Nėries gatvėje paskirtis per pastaruosius penkerius metus keičiama jau trečią kartą. Pradžioje projektas sumanytas kaip jaunimo nakvynės namai, paskui nuspręsta, kad tai bus viešbutis, tačiau galiausiai apsisp...