Danų bankrotą pajuto ir Klaipėda

Skandinavijos šalis sukrėtė vienos didžiausių pasaulyje degalų laivams tiekėjos „OW Bunker“ bankrotas. Ši bendrovė valdė apie 7 proc. pasaulio vadinamojo laivų bunkeriavimo rinkos.

Įklimpo į skolas

„OW Bunker“ bankrotas paskelbtas po to, kai paaiškėjo Singapūre įsikūrusios antrinės „OW Bunker“ bendrovės „Dynamic Oil Trading“ pareigūnų piktnaudžiavimai. Tačiau ne tik tai lėmė bankroto procedūros pradžią.

Aiškėja, kad „OW Bunker“ skolinga 13 bankų maždaug 750 mln. JAV dolerių. Bankai nutraukė paskolų teikimą, o be jų veikla sustojo.

„OW Bunker“ yra Danijos kapitalo valdoma bendrovė. Danijos jūrinėje žiniasklaidoje komentuojama, kad kompanija pasirinko neteisingą veiklos vykdymo taktiką. Visa veikla buvusi orientuota į tai, kad laivų degalų kainos kils. Tačiau jos krito ir bendrovė įklimpo į dideles skolas. Prognozuojama, kad laivų degalų kainos ir toliau mažės, todėl „OW Bunker“ neturėjo jokių vilčių išsikapstyti. Vien dėl kainų kritimo „OW Bunker“ šiemet teigė patyrusi 22 mln. JAV dolerių nuostolius.

Iš kur atsirado milijoninės skolos bankams? Panašu, kad jos kaupėsi ne vienerius metus. Kodėl susidarė tokios didelės skolos, kol kas detaliai niekas negali paaiškinti.  

Skaičiavo nuostolius

„OW Bunker“ padalinys veikė ir Klaipėdoje. Su bendrovės „O.W.Bunker Klaipėda“ vadovais susisiekti nepavyko. Niekas neatsako visais oficialiai nurodytais telefonų numeriais – netgi mobiliųjų.

„O.W.Bunker Klaipėda“ buvo viena iš dviejų Klaipėdos uoste išlikusių laivų „bunkeriavimo“ bendrovių. Kol degalų kainos kilo, jų tiekimo bendrovės klestėjo. Jos atsiveždavo laivų degalų iš Rusijos, Baltarusijos.

Nenorėjęs skelbti savo pavardės laivų užpildymo verslo atstovas komentavo: kol kainos augo, įsigytus degalus galima būdavo po mėnesio parduoti gerokai brangiau. Pradėjus kainoms šokinėti, pelnas dažnai virsdavo nuostoliais. Esant netolygioms laivų degalų kainoms, nesėkmingai įsigytų degalų nuostolius turėjo dengti kiti sandoriai.

Šiame specifiniame versle yra didelės rizikos ir dėl sudėtingos pardavimo procedūros. Degalais užpildytas laivas jau seniai būna išplaukęs, o tik tada sumokami pinigai. Laikas nuo užpildymo iki pinigų gavimo yra 30–40 parų.

Laivai areštuoti

Tai, kas šiandien vyksta su Danijos „OW Bunker“ kompanija, prasidėjo dar 2009 metais, po pasaulinės recesijos. Ši sunaikino visas mažąsias laivų „bunkeriavimo“ bendroves.

Išsilaikyti galėjo tik didelės bendrovės, turinčios padalinius įvairiuose uostuose. Tokia ir buvo „OW Bunker“. Ji padalinius turėjo ne tik Klaipėdoje, bet ir dar 30 šalių Europoje, Azijoje, Amerikoje ir net Afrikoje.

Dar neuždarytame interneto puslapyje "owbunker.com" kompanija skelbiasi turėjusi 600 darbuotojų, 30 modernių laivų, kurie skirti pildyti degalus į jūrinius laivus.

Kas realiai liko, vėlgi atsakymo nėra. Anot Danijos žiniasklaidos pranešimų, dalis „OW Bunker“ laivų areštuoti, dalis buvusių jos darbuotojų yra kviečiami dirbti į kitas laivų aprūpinimo kompanijas.

Faktas yra toks, kad Danijos Aalborgo teismas bankroto procedūras yra paskelbęs bendrovei „OW Bunker“ ir jos antrinėms kompanijoms. Tarp bankrutuojančiųjų yra ir „O.W.Bunker & Trading A/S“, kuri valdė Klaipėdoje esančią „O.W.Bunker Klaipėda“.

Peštynės dėl „OW Bunker“ turto

Šiuo metu vykdomą „OW Bunker“ bankroto procesą administruoja viena Danijos advokatų kontora. Jų atstovų teigimu, sulaukta daugybės pasiūlymų parduoti „OW Bunker“ turtą visa apimtimi arba dalimis. Tarp galimų pirkėjų figūruoja ir rusiško kapitalo kilmės kompanija "Vitol". Ji yra vykdžiusi veiklą Klaipėdos uoste, turi naftos produktų krovos terminalą Ventspilyje.

„OW Bunker“ norėtų išsinuomoti ir buvę jos darbuotojai. Susidomėjimą bankrutuojančia kompanija pareiškė JAV naftos milžinė "Cargill", o taip pat prekybos kompanija "Glencore".



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galejot

Galejot portretas
parasyti kaip Klaipeda ,,pajuto" apsurdiškai sugalvotu sankciju Rusynui pasekmes.Manau butų laba idomu

drr

drr portretas
Tai pas OW Bunker, kiek girdejau, jau senokai reikalai prastai buvo - vos issisukdavo. Nieko nuostabaus..
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių