Dėl dviračių takų Klaipėdos centre - diskusija (papildyta)

Uostamiesčio valdininkai ir politikai neatsisako ryžto ištaisyti prieš penkerius metus pačių padarytą klaidą ir išgelbėti pėsčiuosius nuo miesto centre šaligatvius okupavusių dviratininkų.

Tokios iniciatyvos ėmėsi Teritorijų planavimo komiteto nariai. Jie su kitais atsakingais valdininkais ir pareigūnais šiandien diskutavo, kaip išspręsti problemą, kuri atsirado todėl, kad Herkaus Manto gatvėje nuo Lietuvininkų aikštės iki Senojo turgaus buvo sutapatintas pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

Išeitį, kaip išspręsti problemą, siūlė Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjas Gediminas Pocius. Nors jis tvirtino neturintis tikro recepto, be to, pats važinėjantis dviračiu, tad pėstieji nervina ir jį, G.Pocius siūlė Tiltų gatvėje važiuojamojoje juostoje žymėti ir juostą, skirtą dviratininkams. Esą tai nesukeltų problemų, nes eismas Tiltų gatve nėra intensyvus, o ji gana plati.

G.Pocius taip pat siūlė jokių reformų nedaryti nuo Danės iki Liepų gatvės, mat šioje vietoje šaligatvis yra platus ir jame tikrai visi išsiteks.

„Tenka pripažinti, kad nuo Manto gatvės iki Lietuvininkų aikštės šaligatvis tikrai yra siauras, todėl dviratininkai ir pykstasi su pėsčiaisiais. Manau, kad čia geriausiai būti pirmąją eismo juostą atiduoti visuomeniniam transportui ir dalį jos atskirti kaip dviračių taką, taip jį „nukeliant“ nuo šaligatvio. Niekada nesu matęs, kad šiame gatvės ruože būtų automobilių spūsčių, tad mašinos turėtų tilpti ir tik antroje juostoje“, - teigė G.Pocius.

Daugelis diskusijos dalyvių sutiko su tokiu pasiūlymu. Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius paragino kreiptis į Kelių policijos biurą, kad pareigūnai išmatuotų, ar pirmojoje juostoje įrengus dviračių taką būtų išlaikyti techniniai parametrai, būtini važiuojamajai kelio daliai.

Tokiam problemos sprendimo būdui prieštaravo tik Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Saulius Ružinskas.

„Jei mus suvarysite į vieną juostą su autobusais, bus problemų. Jų vairuotojai nepasižymi tolerancija, todėl dviratininkus spaudžia prie šaligatvių. Ne vienas dviratininkas yra tai patyręs“, - teigė S.Ružinskas.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis ramino, kad jei bus priimtas sprendimas dviratininkus „iškelti“ į gatvę, autobusų vairuotojai bus mokomi, kaip elgtis.

Diskusijos dalyviai sutarė, kad šis klausimas turi būti svarstomas artimiausiame Saugaus eismo komisijos posėdyje. Gavus jos išvadas, diskusijos bus tęsiamos.   

Portalo pakalbinti klaipėdiečiai buvo vieningi - dviračiai šaligatviu važiuoti galima, tačiau jiems turėtų būti skirtas siauresnis takas.

Marytė

Manau, kad dviratininkams skirta šaligatvio dalis yra per plati. Suskaičiavau, kad dviračių tako plotis yra 15 trinkelių, o pėstiesiems skirta perpus mažiau. Kažkokia neteisybė. Mums lieka tikrai per mažai, pavyzdžiui, mamos su vežimėliais tikrai neišsitenka. Kur iškelti dviratininkus? Į gatvę tai tikrai ne. Manau, kad visi išsitektume ant to šaligatvio, bet dviračių taką reikia pasiaurinti ir visiems būtų gerai. Pėsčiųjų tikrai yra daugiau. Ėjau nuo Senojo turgaus iki centro, tai tik vienas ar du dviratininkai pralėkė, todėl jiems turėtų būti ir siauresnis takas. 

Rasa

Dviratininkai irgi žmonės, jie turi teisę važiuoti, tačiau problema tikrai egzistuoja ir ją reikia spręsti. Per didelė šaligatvio dalis atiduota važiuoti dviračiais, pėstiesiems palikti vos keli centimetrai. Aš praeinu, tačiau yra kur kas stambesnių žmonių, tad jie norom nenorom turi užlipti ant pažymėto dviračių tako. Gerai, jei dviratininkai pasignalizuoja, kad žmogus pasitrauktų, bet taip būna ne visada. Manau, kad dviratininkus visai reikėtų „nukelti“ nuo šaligatvio, lai važiuoja kelkraščiu. Sakote, kad svarstoma pirmąją eismo juostą atiduoti tik dviratininkams ir visuomeniniam transportui. Manau, kad tai puiki išeitis. Bus nepatenkinti vairuotojai, kurie turės išsitekti vienoje eismo juostoje? Yra aplinkkeliai. Automobilis yra patogumo priemonė, o ne pirmo būtinumo, todėl vairuotojai taip pat turėtų šiek tiek pasistengti, kad mieste visiems būtų gerai. Miesto centras turi būti skirtas pėstiesiems, dviratininkams ir visuomeniniam transportui.

Lina ir Sandra

Mes Klaipėdoje gyvename kol kas neseniai, nes atvykome čia studijuoti, tad dar nepastebėjome, kad būtų kokių nors problemų su dviratininkais. Tačiau manome, kad dviratininkų nereikėtų skriausti, juk jie per metus realiai važinėja tik kokius tris mėnesius, tad pėstieji taip pat galėtų pakentėti.

 


Šiame straipsnyje: dviračių takas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Užgesęs šviesoforas ir piktino, ir džiugino
    Užgesęs šviesoforas ir piktino, ir džiugino

    Sugedęs šviesoforas Liepojos gatvėje sukėlė dvejopų emocijų. Vieni svarstė, ar ne dėl to šioje arterijoje sumažėjo rytinė spūstis, kiti liejo apmaudą, kad neturėjo galimybių išsukti iš šalutinės gatvės. ...

  • Ieškojo priešnuodžių transporto spūstims
    Ieškojo priešnuodžių transporto spūstims

    Transporto spūstys mieste ir jo prieigose jau tapo kasdienybe. Uostamiesčio valdžios ir įvairių tarnybų atstovai ieškojo būdų, kaip jas sumažinti ir palengvinti gyvenimą miestiečiams. Susitikimo metu susitarta dėl remonto darbų organizavimo...

    17
  • Kurortas neteko iškilaus muziejininko
    Kurortas neteko iškilaus muziejininko

    Sekmadienio rytą, išėjęs pasivaikščioti, netikėtai mirė Palangos kurorto muziejaus direktorius Jūratis Viktoras Liachovičius. Jo netektis prislėgė artimuosius, kurorto muziejaus darbuotojus, Klaipėdos universiteto bendruomenę, bičiul...

  • Remontuos Mokyklos gatvės dalį
    Remontuos Mokyklos gatvės dalį

    Trečiadienį pradėtas asfalto dangos remontas Mokyklos gatvės dalyje nuo Aguonų gatvės iki Šilutės plento ir Tilžės gatvės žiedinės sankryžos. ...

    6
  • Dovana miestui – atkurti istoriją menantys pastatai
    Dovana miestui – atkurti istoriją menantys pastatai

    Naujam gyvenimui atgimė ant Dangės upės kranto, šalia miesto simbolio – burlaivio „Meridianas“ esantys istoriniai sandėliai. Jie buvo restauruoti-rekonstruoti, išsaugant jų svarbiausias autentiškas savybes ir pritaik...

    7
  • Po cirko gastrolių – mėšlynas
    Po cirko gastrolių – mėšlynas

    "Cirkui prie Žvejų rūmų – ne vieta, čia jų daugiau niekada nebus", – įsitikinę Klaipėdos savivaldybės atstovai, davę leidimą artistų pasirodymams šioje teritorijoje, kuri po gastrolių tapo panaši į apsileidusi...

    12
  • Pirmą kartą atlikta SGD perkrova į autodujovežį
    Pirmą kartą atlikta SGD perkrova į autodujovežį

    Klaipėdos uoste, KN („Klaipėdos nafta“) valdomoje suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) paskirstymo stotyje vykdant stoties paleidimo-derinimo darbus pirmą kartą SGD perkrautos į autodujovežį. ...

    1
  • Ministerijų vadovai nerado sutarimo dėl neteisėtų statinių Kuršių nerijoje
    Ministerijų vadovai nerado sutarimo dėl neteisėtų statinių Kuršių nerijoje

    Aplinkos ir Kultūros ministerijų vadovai, antradienį susitikę tartis dėl neteisėtų statinių Kuršių nerijoje, išsiskyrė be rezultatų. ...

    2
  • Kas gali tapti kriviu?
    Kas gali tapti kriviu?

    Klaipėdietis profesorius įrodė, kad Lietuvoje galima tapti bet kuo. Ramūnas Povilanskas yra vienintelis Lietuvoje individualiosios įmonės savininkas, savo pareigas įregistravęs kaip krivio. Tokį savotišką pokštą iškrėsti leido ...

  • Klaipėdos savivaldybei – apdovanojimas už kultūros puoselėjimą
    Klaipėdos savivaldybei – apdovanojimas už kultūros puoselėjimą

    Šiemetiniai "Auksinės krivūlės" apdovanojimai klaipėdiečiams buvo ypač sėkmingi. Miesto tarybos nariui Vytautui Čepui už ypatingus nuopelnus Lietuvos savivaldai, jos plėtrai ir stiprinimui įteiktas "Auksinės krivūlės riterio...

    3
Daugiau straipsnių