Dėl dviračių takų Klaipėdos centre - diskusija (papildyta) | kl.lt

Dėl dviračių takų Klaipėdos centre - diskusija (papildyta)

Uostamiesčio valdininkai ir politikai neatsisako ryžto ištaisyti prieš penkerius metus pačių padarytą klaidą ir išgelbėti pėsčiuosius nuo miesto centre šaligatvius okupavusių dviratininkų.

Tokios iniciatyvos ėmėsi Teritorijų planavimo komiteto nariai. Jie su kitais atsakingais valdininkais ir pareigūnais šiandien diskutavo, kaip išspręsti problemą, kuri atsirado todėl, kad Herkaus Manto gatvėje nuo Lietuvininkų aikštės iki Senojo turgaus buvo sutapatintas pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

Išeitį, kaip išspręsti problemą, siūlė Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjas Gediminas Pocius. Nors jis tvirtino neturintis tikro recepto, be to, pats važinėjantis dviračiu, tad pėstieji nervina ir jį, G.Pocius siūlė Tiltų gatvėje važiuojamojoje juostoje žymėti ir juostą, skirtą dviratininkams. Esą tai nesukeltų problemų, nes eismas Tiltų gatve nėra intensyvus, o ji gana plati.

G.Pocius taip pat siūlė jokių reformų nedaryti nuo Danės iki Liepų gatvės, mat šioje vietoje šaligatvis yra platus ir jame tikrai visi išsiteks.

„Tenka pripažinti, kad nuo Manto gatvės iki Lietuvininkų aikštės šaligatvis tikrai yra siauras, todėl dviratininkai ir pykstasi su pėsčiaisiais. Manau, kad čia geriausiai būti pirmąją eismo juostą atiduoti visuomeniniam transportui ir dalį jos atskirti kaip dviračių taką, taip jį „nukeliant“ nuo šaligatvio. Niekada nesu matęs, kad šiame gatvės ruože būtų automobilių spūsčių, tad mašinos turėtų tilpti ir tik antroje juostoje“, - teigė G.Pocius.

Daugelis diskusijos dalyvių sutiko su tokiu pasiūlymu. Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius paragino kreiptis į Kelių policijos biurą, kad pareigūnai išmatuotų, ar pirmojoje juostoje įrengus dviračių taką būtų išlaikyti techniniai parametrai, būtini važiuojamajai kelio daliai.

Tokiam problemos sprendimo būdui prieštaravo tik Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Saulius Ružinskas.

„Jei mus suvarysite į vieną juostą su autobusais, bus problemų. Jų vairuotojai nepasižymi tolerancija, todėl dviratininkus spaudžia prie šaligatvių. Ne vienas dviratininkas yra tai patyręs“, - teigė S.Ružinskas.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis ramino, kad jei bus priimtas sprendimas dviratininkus „iškelti“ į gatvę, autobusų vairuotojai bus mokomi, kaip elgtis.

Diskusijos dalyviai sutarė, kad šis klausimas turi būti svarstomas artimiausiame Saugaus eismo komisijos posėdyje. Gavus jos išvadas, diskusijos bus tęsiamos.   

Portalo pakalbinti klaipėdiečiai buvo vieningi - dviračiai šaligatviu važiuoti galima, tačiau jiems turėtų būti skirtas siauresnis takas.

Marytė

Manau, kad dviratininkams skirta šaligatvio dalis yra per plati. Suskaičiavau, kad dviračių tako plotis yra 15 trinkelių, o pėstiesiems skirta perpus mažiau. Kažkokia neteisybė. Mums lieka tikrai per mažai, pavyzdžiui, mamos su vežimėliais tikrai neišsitenka. Kur iškelti dviratininkus? Į gatvę tai tikrai ne. Manau, kad visi išsitektume ant to šaligatvio, bet dviračių taką reikia pasiaurinti ir visiems būtų gerai. Pėsčiųjų tikrai yra daugiau. Ėjau nuo Senojo turgaus iki centro, tai tik vienas ar du dviratininkai pralėkė, todėl jiems turėtų būti ir siauresnis takas. 

Rasa

Dviratininkai irgi žmonės, jie turi teisę važiuoti, tačiau problema tikrai egzistuoja ir ją reikia spręsti. Per didelė šaligatvio dalis atiduota važiuoti dviračiais, pėstiesiems palikti vos keli centimetrai. Aš praeinu, tačiau yra kur kas stambesnių žmonių, tad jie norom nenorom turi užlipti ant pažymėto dviračių tako. Gerai, jei dviratininkai pasignalizuoja, kad žmogus pasitrauktų, bet taip būna ne visada. Manau, kad dviratininkus visai reikėtų „nukelti“ nuo šaligatvio, lai važiuoja kelkraščiu. Sakote, kad svarstoma pirmąją eismo juostą atiduoti tik dviratininkams ir visuomeniniam transportui. Manau, kad tai puiki išeitis. Bus nepatenkinti vairuotojai, kurie turės išsitekti vienoje eismo juostoje? Yra aplinkkeliai. Automobilis yra patogumo priemonė, o ne pirmo būtinumo, todėl vairuotojai taip pat turėtų šiek tiek pasistengti, kad mieste visiems būtų gerai. Miesto centras turi būti skirtas pėstiesiems, dviratininkams ir visuomeniniam transportui.

Lina ir Sandra

Mes Klaipėdoje gyvename kol kas neseniai, nes atvykome čia studijuoti, tad dar nepastebėjome, kad būtų kokių nors problemų su dviratininkais. Tačiau manome, kad dviratininkų nereikėtų skriausti, juk jie per metus realiai važinėja tik kokius tris mėnesius, tad pėstieji taip pat galėtų pakentėti.

 


Šiame straipsnyje: dviračių takas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Liftų atnaujinimui – palankus metas
    Liftų atnaujinimui – palankus metas

    Klaipėdiečiai aktyviau pradėjo domėtis namuose įrengtų liftų atnaujinimu. Taip elgtis juos paskatino valstybės teikiama parama ir liftų tiekėjų siūlomos išsimokėjimo sąlygos. Specialistai apie litų atnaujinimą pataria pradėti galvoti ne...

  • Aptarnauti klientų – per pievą
    Aptarnauti klientų – per pievą

    Per veją ir šaligatvius prekes užsakovams pristatantys arba jas paimantys kurjeriai užsitraukė klaipėdiečių nemalonę. Žmonėms ėmus fotografuoti taisykles pažeidžiančius siuntų vežimo tinklo "DPD Lietuva" darbuotojus, galiausiai...

    5
  • Ženklai siutina uostamiesčio gyventojus
    Ženklai siutina uostamiesčio gyventojus

    Atsiradę automobilių stovėjimą draudžiantys ženklai Panevėžio gatvėje papiktino kai kuriuos gyventojus. Klaipėdiečiai pyksta, kad miesto valdžia viską daro atvirkščiai – griebiasi draudimų, užuot pasirūpinusi, kad daugiabučių na...

    9
  • Klaipėdos uostas bylinėjasi su paveldosaugininkais dėl Vilhelmo kanalo
    Klaipėdos uostas bylinėjasi su paveldosaugininkais dėl Vilhelmo kanalo

    Klaipėdos uostas teisme siekia panaikinti paveldosaugininkų sprendimą išplėsti kultūros paveldo apsaugos teritoriją pietinėje uosto dalyje, ties XIX amžiuje atidarytu Karaliaus Vilhelmo kanalu. ...

    7
  • Tarptautinei benamių gyvūnų dienai – simbolis žygis ir piknikas prie jūros
    Tarptautinei benamių gyvūnų dienai – simbolis žygis ir piknikas prie jūros

    Klaipėdiečiai kartu su savo augintiniais šeštadienį paminėjo Tarptautinę benamių gyvūnų dieną. Šią proga organizuotas simbolinis žygis už globotinius, po kurio laukė piknikas ir pasisėdėjimas ant jūros kranto. ...

    4
  • Prie Klaipėdos uosto švyturio – ažiotažas
    Prie Klaipėdos uosto švyturio – ažiotažas

    Minint Pasaulinę švyturių dieną, šeštadienį visuomenei atvėrus Klaipėdos uosto švyturį, kilo didžiulis ažiotažas. Eilės žmonių laukė po kelias valandas, kad pakiltų į 40 metrų bokštą ir pažvelgtų į Baltij...

    12
  • Griežtos taisyklės lengvina gyvenimą
    Griežtos taisyklės lengvina gyvenimą

    Šamilį Gumerovą klaipėdiečiai pažįsta kaip žmogų, vienijantį visų tautų uostamiesčio musulmonus. Šis vyras nenešioja ilgos barzdos, yra vedęs krikščionę ir tikru musulmonu tapo mažiau nei prieš dešimtme...

    6
  • Į Klaipėdą grįžta lietuviška vasara
    Į Klaipėdą grįžta lietuviška vasara

    Tropiniai karščiai kapituliuoja. Dar šį savaitgalį bus tvanku, tačiau nuo kitos savaitės orai vės, dažniau palynos. Anot sinoptikų, vyraus tradicinės lietuviškos vasaros orai. ...

    1
  • Už fotosesiją Palangos botanikos parke – pinigai
    Už fotosesiją Palangos botanikos parke – pinigai

    Fotosesija išskirtinėje vietoje gali nustebinti sužinojus, kad kainuos ne tik profesionalaus fotografo paslauga, bet ir gražus fonas. Vaiko krikštynas Palangoje šventę tėvai suglumo, kai miesto Botanikos parke prižiūrėtojas i&scaro...

    10
  • Gražiausios 100-mečio sodybos turi ir išliekamąją istorinę vertę
    Gražiausios 100-mečio sodybos turi ir išliekamąją istorinę vertę

    Dar pavasarį Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė konkursą-apžiūrą „Gražiausios 100-mečio sodybos“, kurią inicijavo vicemerė Rūta Cirtautaitė. ...

    3
Daugiau straipsnių