Dėl dviračių takų Klaipėdos centre - diskusija (papildyta)

Uostamiesčio valdininkai ir politikai neatsisako ryžto ištaisyti prieš penkerius metus pačių padarytą klaidą ir išgelbėti pėsčiuosius nuo miesto centre šaligatvius okupavusių dviratininkų.

Tokios iniciatyvos ėmėsi Teritorijų planavimo komiteto nariai. Jie su kitais atsakingais valdininkais ir pareigūnais šiandien diskutavo, kaip išspręsti problemą, kuri atsirado todėl, kad Herkaus Manto gatvėje nuo Lietuvininkų aikštės iki Senojo turgaus buvo sutapatintas pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

Išeitį, kaip išspręsti problemą, siūlė Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjas Gediminas Pocius. Nors jis tvirtino neturintis tikro recepto, be to, pats važinėjantis dviračiu, tad pėstieji nervina ir jį, G.Pocius siūlė Tiltų gatvėje važiuojamojoje juostoje žymėti ir juostą, skirtą dviratininkams. Esą tai nesukeltų problemų, nes eismas Tiltų gatve nėra intensyvus, o ji gana plati.

G.Pocius taip pat siūlė jokių reformų nedaryti nuo Danės iki Liepų gatvės, mat šioje vietoje šaligatvis yra platus ir jame tikrai visi išsiteks.

„Tenka pripažinti, kad nuo Manto gatvės iki Lietuvininkų aikštės šaligatvis tikrai yra siauras, todėl dviratininkai ir pykstasi su pėsčiaisiais. Manau, kad čia geriausiai būti pirmąją eismo juostą atiduoti visuomeniniam transportui ir dalį jos atskirti kaip dviračių taką, taip jį „nukeliant“ nuo šaligatvio. Niekada nesu matęs, kad šiame gatvės ruože būtų automobilių spūsčių, tad mašinos turėtų tilpti ir tik antroje juostoje“, - teigė G.Pocius.

Daugelis diskusijos dalyvių sutiko su tokiu pasiūlymu. Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius paragino kreiptis į Kelių policijos biurą, kad pareigūnai išmatuotų, ar pirmojoje juostoje įrengus dviračių taką būtų išlaikyti techniniai parametrai, būtini važiuojamajai kelio daliai.

Tokiam problemos sprendimo būdui prieštaravo tik Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Saulius Ružinskas.

„Jei mus suvarysite į vieną juostą su autobusais, bus problemų. Jų vairuotojai nepasižymi tolerancija, todėl dviratininkus spaudžia prie šaligatvių. Ne vienas dviratininkas yra tai patyręs“, - teigė S.Ružinskas.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis ramino, kad jei bus priimtas sprendimas dviratininkus „iškelti“ į gatvę, autobusų vairuotojai bus mokomi, kaip elgtis.

Diskusijos dalyviai sutarė, kad šis klausimas turi būti svarstomas artimiausiame Saugaus eismo komisijos posėdyje. Gavus jos išvadas, diskusijos bus tęsiamos.   

Portalo pakalbinti klaipėdiečiai buvo vieningi - dviračiai šaligatviu važiuoti galima, tačiau jiems turėtų būti skirtas siauresnis takas.

Marytė

Manau, kad dviratininkams skirta šaligatvio dalis yra per plati. Suskaičiavau, kad dviračių tako plotis yra 15 trinkelių, o pėstiesiems skirta perpus mažiau. Kažkokia neteisybė. Mums lieka tikrai per mažai, pavyzdžiui, mamos su vežimėliais tikrai neišsitenka. Kur iškelti dviratininkus? Į gatvę tai tikrai ne. Manau, kad visi išsitektume ant to šaligatvio, bet dviračių taką reikia pasiaurinti ir visiems būtų gerai. Pėsčiųjų tikrai yra daugiau. Ėjau nuo Senojo turgaus iki centro, tai tik vienas ar du dviratininkai pralėkė, todėl jiems turėtų būti ir siauresnis takas. 

Rasa

Dviratininkai irgi žmonės, jie turi teisę važiuoti, tačiau problema tikrai egzistuoja ir ją reikia spręsti. Per didelė šaligatvio dalis atiduota važiuoti dviračiais, pėstiesiems palikti vos keli centimetrai. Aš praeinu, tačiau yra kur kas stambesnių žmonių, tad jie norom nenorom turi užlipti ant pažymėto dviračių tako. Gerai, jei dviratininkai pasignalizuoja, kad žmogus pasitrauktų, bet taip būna ne visada. Manau, kad dviratininkus visai reikėtų „nukelti“ nuo šaligatvio, lai važiuoja kelkraščiu. Sakote, kad svarstoma pirmąją eismo juostą atiduoti tik dviratininkams ir visuomeniniam transportui. Manau, kad tai puiki išeitis. Bus nepatenkinti vairuotojai, kurie turės išsitekti vienoje eismo juostoje? Yra aplinkkeliai. Automobilis yra patogumo priemonė, o ne pirmo būtinumo, todėl vairuotojai taip pat turėtų šiek tiek pasistengti, kad mieste visiems būtų gerai. Miesto centras turi būti skirtas pėstiesiems, dviratininkams ir visuomeniniam transportui.

Lina ir Sandra

Mes Klaipėdoje gyvename kol kas neseniai, nes atvykome čia studijuoti, tad dar nepastebėjome, kad būtų kokių nors problemų su dviratininkais. Tačiau manome, kad dviratininkų nereikėtų skriausti, juk jie per metus realiai važinėja tik kokius tris mėnesius, tad pėstieji taip pat galėtų pakentėti.

 


Šiame straipsnyje: dviračių takas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • G. Zajacas: didžiojo gastronominio atradimo dar laukiu
    G. Zajacas: didžiojo gastronominio atradimo dar laukiu

    Ganėtinai netikėtai į gastronomiją įsisukęs 26-erių Gabrielius Zajacas jau įgyvendino tai, ko kiti jo kolegos siekia ilgus metus. Vos trejų metų profesionalaus darbo patirtį turintis Gabrielius vadovauja populiaraus Palangos restorano virtuvei, o ne...

  • Orai: klaipėdiečiai sulauks šalnų
    Orai: klaipėdiečiai sulauks šalnų

    Artėjanti savaitė uostamiestyje bus sausa ir vėsi. Termometrų stulpeliai gali nusiristi iki penkių laipsnių žemiau nulio. ...

  • Uostuose nyks naftos produktai iš Baltarusijos
    Uostuose nyks naftos produktai iš Baltarusijos

    Grasinusi baltarusiškus krovinius perkelti į savo uostus, Rusija surado būdą, kaip mažinti Baltarusijos naftos produktų eksportą. ...

    13
  • Užsieniečių priekaištai dėl žlugusios laivininkystės
    Užsieniečių priekaištai dėl žlugusios laivininkystės

    Nors Lietuvos jūrų laivininkystė 2016 m. bankrutavo, o šiuo metu jau ir likviduota, vis dar tęsiasi teismų šleifas dėl jos laivų gelbėjimo. ...

    7
  • Laivai dirbs pagal sunkvežimių grafiką
    Laivai dirbs pagal sunkvežimių grafiką

    Lietuvoje daugėja iš Skandinavijos šalių atgabenamų laivelių, atsiranda vis naujų keleivinės laivybos maršrutų. ...

  • „Fortum Klaipėda“ – šilumos kainų žonglieriai?
    „Fortum Klaipėda“ – šilumos kainų žonglieriai?

    Klaipėdos daugiabučių gyventojus netrukus turėtų pasiekti pirmosios šio šildymo sezono sąskaitos už spalio mėnesį. Tačiau jau dabar aišku, kad už lapkritį vartotojams teks mokėti dar brangiau, nes, prasidėjus šildymo s...

    19
  • Užtruks „Smiltynės perkėlos“ sukurto vandens maršruto atnaujinimo planai
    Užtruks „Smiltynės perkėlos“ sukurto vandens maršruto atnaujinimo planai

    Didelio turistų susidomėjimo sulaukusį kelionės į Nidą katamaranu būdą 2014 m. pasiūliusi „Smiltynės perkėla“ susidūrė su sunkumais perkant naują laivą. Dėl išaugusio keleivių srauto nusprendus įsigyti didesnį ir patogesn...

    3
  • Interesų konflikto neįžvelgia?
    Interesų konflikto neįžvelgia?

    Į antrąjį posėdį susirinkusi komisija svarstė, ar, eidama valstybės tarnautojo pareigas ir tuo pačiu metu vystydama šeimos verslą, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė nesupainiojo viešųjų ...

    5
  • Klaipėdoje – varžytuvės dėl uosto vadovo
    Klaipėdoje – varžytuvės dėl uosto vadovo

    Prasidėjus savivaldybių rinkimų kampanijai, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus uostamiestyje tapo itin populiarus asmuo kone visose politinėse partijose ir visuomeniniuose rinkimų komitetuose, kurie jam vienas po kito s...

    22
  • Poveikiui mažinti KLASCO pasitelkė mokslininkus
    Poveikiui mažinti KLASCO pasitelkė mokslininkus

    Vienas jautriausių klaipėdiečiams klausimų, susijusių su oro tarša, pamirštas neliko. Siekdama pagerinti aplinkos oro kokybę Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) bendradarbiauja ir su uostamiesčio mokslininkais. Tuo metu poveik...

    2
Daugiau straipsnių