- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
-
Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas
Prieš pat šventinį savaitgalį savivaldybei pristačius naująjį Klaipėdos miesto ženklą, internete pasipylė aršios diskusijos. Žmonėms sveiku protu nesuvokiama atrodo ne tik jo kaina, bet ir dizainas, kuris esą akivaizdžiai nėra originalus. Valdžios teigimu, palyginti su kitų miestų savivaldybėmis, kainos požiūriu Klaipėda nė kiek neišsišoka.
Instrukcija brangesnė už pirkinį
Skelbiama, kad savivaldybei prekės ženklo atnaujinimas atsiėjo 6 655 eurus. Dar daugiau kainavo jo naudojimo vadovas, paprasčiau tariant, instrukcija – 9 650 eurų. Už įgyvendinimo ir komunikacijos plano parengimą savivaldybė paklojo dar 7 865 eurus.
Iš viso išleista per 24 tūkst. eurų.
Prekės ženklo atnaujinimas savivaldybės užsakymu patikėtas bendrovei "Alora". Pirkimo sutartis tarp savivaldybės ir įmonės atstovų sudaryta dar pernai. Sutarties pasirašymo metu bendrovei atstovavo "Aloros" konsultantas Marius Vaupšas, kuris kūrė ženklą kartu su bendraautoriumi Gintu Lapėnu.
Parašą ant sutarties padėjo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Klaipėdiečiai stebėjosi, kodėl ženklą ir jo gidą rengė įsiskolinimų valstybei turinti įmonė "Alora".
Maža to, naujasis Klaipėdos miesto logotipas identiškas Lietuvos dizainerio Daliaus Stuokos prieš trejus metus sukurtam logotipui. 2015-aisiais labai panašų, kone tokį patį ženklą jis paskelbė portale www.dribbble.com.
Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad informaciniame vaizdo filmuke naudojamos fotografijos iš nuotraukų pardavimo svetainės "Shutterstock". Akį rėžė ir gramatinės klaidos, kurios po smerkiančių žmonių komentarų buvo ištaisytos.
Širstama dar ir dėl to, kad logotipas nėra pritaikytas naudoti socialiniuose tinkluose – neatitinka jo formatas.
Naująjį ženklą ir komunikacijos planą "už kosminę sumą" klaipėdiečiai netruko išjuokti.
"Gėda, kai savivaldybė neranda lėšų nemokamiems tualetams prie jūros, o taško pinigus tokiems niekams", – stebėjosi klaipėdietis Romanas.
Esą prieš užsakant naująjį logotipą reikėjo išklausyti ir paprastų klaipėdiečių nuomonę bei atlikti tam tikrą analizę.
"Kai mokami 24 tūkstančiai, turėtų būti atliktas išsamus tyrimas. Ženklas ne vienerius metus reprezentuos miestą. Kai aš baigiau dizaino katedrą ir buvo mokoma kurti logotipus, vienas iš kūrybos etapų buvo analogų paieška, tai tyrimas, kuris jau egzistuoja rinkoje", – dėstė viena klaipėdietė.
Atsisakė naudoti
Pirmadienį S.Budinas dienraščio žurnalistams sakė, kad sutartis sudaryta teisėtai, neskelbiamos apklausos būdu Lietuvos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų numatyta tvarka.
"Yra skirtingi pirkimo būdai. Buvo vykdomos procedūros, kurios yra teisėtai leidžiamos ir tiek", – nedaugžodžiavo direktorius.
Esą M.Vaupšas kūrė ir ankstesnįjį miesto ženklą, dėl to buvo pasirinktos bendrovės "Alora", kurioje dirba šis specialistas, paslaugos. Sutartis pasirašyta dar 2017-ųjų pabaigoje – ar tuo metu įmonė jau turėjo skolų, S.Budinas atsakyti negalėjo.
"Kadangi Klaipėdos miestui jis buvo gana sėkmingas ir gerai priimtas, kreipėmės į tuos pačius kūrėjus dėl prekės ženklo atnaujinimo", – aiškino pašnekovas.
Sutartis dėl ženklo atnaujinimo pasirašyta 2017 m. spalį, www.rekvizitai.lt svetainėje pateikiama, kad tuo metu bendrovės "Alora" skola valstybei siekė apie 1,8 tūkst. eurų. Skolos fiksuojamos kiekvieną mėnesį iki šiol.
Į žurnalistų skambučius pats M.Vaupšas neatsakė.
Reaguodami į susidariusią situaciją Lietuvos fotografų sąjungos Klaipėdos skyriaus atstovai išplatino pranešimą, kuriame skelbiama, kad menininkai atsisako naudoti naująjį Klaipėdos miesto ženklą.
Stebėtis nevertėtų?
Anot S.Budino, praėjusį mėnesį, kai ženklas buvo paruoštas, Klaipėdos savivaldybė kreipėsi į Valstybinį patentų biurą dėl jo užregistravimo.
"Patentų biuras paraišką priėmė, po mūsų kreipimosi šiuo ženklu niekas kitas negalės naudotis. Atsakymas gali trukti maždaug iki penkių mėnesių. Tada viskas ir paaiškės. Jeigu bus pripažinta, kad pažeistos autorinės teisės, išnaudosime visas turimas priemones tam, kad susigrąžintume sumokėtą sumą. Už ženklo autentiškumą atsako patys sutarties vykdytojai", – tikino direktorius.
Esą 24 tūkst. eurų buvo išleisti ne tik prekinio ženklo sukūrimui, bet ir jo vadovo bei komunikacijos parengimui. Dėl to, pašnekovo žodžiais, ši suma neturėtų stebinti.
"Tai trys dalys, kurios yra skirtingos. Žiūrint į kitų Lietuvos savivaldybių pavyzdį, mes tikrai nesame išsišokėliai", – komentavo S.Budinas.
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, nesusipažinęs su visais dokumentais, daryti išvadų neskubėjo.
Tiesa, situacija, palyginti su ankstesniuoju ženklu – "šypsenėle" – didelės šypsenos jam nesukėlė.
"Visuomenės reakcija liudija, kad yra tam tikrų spragų šiame procese. Kaina vienų akimis atrodo "kosminė", kitų – visiškai reali. Vertinti turėtų specialistai, kiek ji iš tikrųjų atliepia užduotį", – sakė meras.
2005-aisiais Klaipėda tapo vienu pirmųjų Lietuvos miestų, kuris sukūrė miesto prekės ženklą. Už ženklą "šypsenėlė" ir nuoseklią įvaizdžio strategiją uostamiesčio savivaldybė tada paklojo beveik trečdalį milijono litų. Šūkis "Laisvu stiliumi" esą bylojo pasirinkimo ir atlikimo laisvę, galimybę improvizuoti bei kurti.
Teigiama, kad tada buvo parinktos miestą reprezentuojančios pozityvios, žemiškos spalvos, kurios iš tikrųjų egzistuoja gamtoje – geltona, oranžinė, raudona, vyšninė, mėlyna.
Šįsyk prekės ženklą sudaro stilizuota "K" raidė. Jos apatinė dalis yra viršutinės dalies atspindys. Raidė simbolizuoja 3 segmentus: miestą, jūrą, inkarą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą6
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!2
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje3
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais6
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras9
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras2
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas12
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas4
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...