Dėl naujojo Klaipėdos miesto ženklo – valdžios atsakas

Prieš pat šventinį savaitgalį savivaldybei pristačius naująjį Klaipėdos miesto ženklą, internete pasipylė aršios diskusijos. Žmonėms sveiku protu nesuvokiama atrodo ne tik jo kaina, bet ir dizainas, kuris esą akivaizdžiai nėra originalus. Valdžios teigimu, palyginti su kitų miestų savivaldybėmis, kainos požiūriu Klaipėda nė kiek neišsišoka.

Instrukcija brangesnė už pirkinį

Skelbiama, kad savivaldybei prekės ženklo atnaujinimas atsiėjo 6 655 eurus. Dar daugiau kainavo jo naudojimo vadovas, paprasčiau tariant, instrukcija – 9 650 eurų. Už įgyvendinimo ir komunikacijos plano parengimą savivaldybė paklojo dar 7 865 eurus.

Iš viso išleista per 24 tūkst. eurų.

Prekės ženklo atnaujinimas savivaldybės užsakymu patikėtas bendrovei "Alora". Pirkimo sutartis tarp savivaldybės ir įmonės atstovų sudaryta dar pernai. Sutarties pasirašymo metu bendrovei atstovavo "Aloros" konsultantas Marius Vaupšas, kuris kūrė ženklą kartu su bendraautoriumi Gintu Lapėnu.

Parašą ant sutarties padėjo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.

Klaipėdiečiai stebėjosi, kodėl ženklą ir jo gidą rengė įsiskolinimų valstybei turinti įmonė "Alora".

Maža to, naujasis Klaipėdos miesto logotipas identiškas Lietuvos dizainerio Daliaus Stuokos prieš trejus metus sukurtam logotipui. 2015-aisiais labai panašų, kone tokį patį ženklą jis paskelbė portale www.dribbble.com.

Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad informaciniame vaizdo filmuke naudojamos fotografijos iš nuotraukų pardavimo svetainės "Shutterstock". Akį rėžė ir gramatinės klaidos, kurios po smerkiančių žmonių komentarų buvo ištaisytos.

Širstama dar ir dėl to, kad logotipas nėra pritaikytas naudoti socialiniuose tinkluose – neatitinka jo formatas.

Naująjį ženklą ir komunikacijos planą "už kosminę sumą" klaipėdiečiai netruko išjuokti.

"Gėda, kai savivaldybė neranda lėšų nemokamiems tualetams prie jūros, o taško pinigus tokiems niekams", – stebėjosi klaipėdietis Romanas.

Esą prieš užsakant naująjį logotipą reikėjo išklausyti ir paprastų klaipėdiečių nuomonę bei atlikti tam tikrą analizę.

"Kai mokami 24 tūkstančiai, turėtų būti atliktas išsamus tyrimas. Ženklas ne vienerius metus reprezentuos miestą. Kai aš baigiau dizaino katedrą ir buvo mokoma kurti logotipus, vienas iš kūrybos etapų buvo analogų paieška, tai tyrimas, kuris jau egzistuoja rinkoje", – dėstė viena klaipėdietė.

Atsisakė naudoti

Pirmadienį S.Budinas dienraščio žurnalistams sakė, kad sutartis sudaryta teisėtai, neskelbiamos apklausos būdu Lietuvos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų numatyta tvarka.

"Yra skirtingi pirkimo būdai. Buvo vykdomos procedūros, kurios yra teisėtai leidžiamos ir tiek", – nedaugžodžiavo direktorius.

Esą M.Vaupšas kūrė ir ankstesnįjį miesto ženklą, dėl to buvo pasirinktos bendrovės "Alora", kurioje dirba šis specialistas, paslaugos. Sutartis pasirašyta dar 2017-ųjų pabaigoje – ar tuo metu įmonė jau turėjo skolų, S.Budinas atsakyti negalėjo.

"Kadangi Klaipėdos miestui jis buvo gana sėkmingas ir gerai priimtas, kreipėmės į tuos pačius kūrėjus dėl prekės ženklo atnaujinimo", – aiškino pašnekovas.

Sutartis dėl ženklo atnaujinimo pasirašyta 2017 m. spalį, www.rekvizitai.lt svetainėje pateikiama, kad tuo metu bendrovės "Alora" skola valstybei siekė apie 1,8 tūkst. eurų. Skolos fiksuojamos kiekvieną mėnesį iki šiol.

Į žurnalistų skambučius pats M.Vaupšas neatsakė.

Reaguodami į susidariusią situaciją Lietuvos fotografų sąjungos Klaipėdos skyriaus atstovai išplatino pranešimą, kuriame skelbiama, kad menininkai atsisako naudoti naująjį Klaipėdos miesto ženklą.

Stebėtis nevertėtų?

Anot S.Budino, praėjusį mėnesį, kai ženklas buvo paruoštas, Klaipėdos savivaldybė kreipėsi į Valstybinį patentų biurą dėl jo užregistravimo.

"Patentų biuras paraišką priėmė, po mūsų kreipimosi šiuo ženklu niekas kitas negalės naudotis. Atsakymas gali trukti maždaug iki penkių mėnesių. Tada viskas ir paaiškės. Jeigu bus pripažinta, kad pažeistos autorinės teisės, išnaudosime visas turimas priemones tam, kad susigrąžintume sumokėtą sumą. Už ženklo autentiškumą atsako patys sutarties vykdytojai", – tikino direktorius.

Esą 24 tūkst. eurų buvo išleisti ne tik prekinio ženklo sukūrimui, bet ir jo vadovo bei komunikacijos parengimui. Dėl to, pašnekovo žodžiais, ši suma neturėtų stebinti.

"Tai trys dalys, kurios yra skirtingos. Žiūrint į kitų Lietuvos savivaldybių pavyzdį, mes tikrai nesame išsišokėliai", – komentavo S.Budinas.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, nesusipažinęs su visais dokumentais, daryti išvadų neskubėjo.

Tiesa, situacija, palyginti su ankstesniuoju ženklu – "šypsenėle" – didelės šypsenos jam nesukėlė.

"Visuomenės reakcija liudija, kad yra tam tikrų spragų šiame procese. Kaina vienų akimis atrodo "kosminė", kitų – visiškai reali. Vertinti turėtų specialistai, kiek ji iš tikrųjų atliepia užduotį", – sakė meras.

2005-aisiais Klaipėda tapo vienu pirmųjų Lietuvos miestų, kuris sukūrė miesto prekės ženklą. Už ženklą "šypsenėlė" ir nuoseklią įvaizdžio strategiją uostamiesčio savivaldybė tada paklojo beveik trečdalį milijono litų. Šūkis "Laisvu stiliumi" esą bylojo pasirinkimo ir atlikimo laisvę, galimybę improvizuoti bei kurti.

Teigiama, kad tada buvo parinktos miestą reprezentuojančios pozityvios, žemiškos spalvos, kurios iš tikrųjų egzistuoja gamtoje – geltona, oranžinė, raudona, vyšninė, mėlyna.

Šįsyk prekės ženklą sudaro stilizuota "K" raidė. Jos apatinė dalis yra viršutinės dalies atspindys. Raidė simbolizuoja 3 segmentus: miestą, jūrą, inkarą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Saulius

Saulius portretas
Atvaziuokite i Gargzdus, cia visai kitos kainos. Tik ten nesikirpkite!

Lauras

Lauras portretas
Štai čia Lietuvos problema.

Memel

Memel portretas
Shudinas zhenklas Memeliui. Geda.
VISI KOMENTARAI 84
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos regionas formuos plėtros strategiją
    Klaipėdos regionas formuos plėtros strategiją

    Klaipėdos regiono savivaldybės formuos vieningą turizmo ir žemės ūkio sektorių viziją 2030 m. – pradedamas pusmetį truksiantis sektorių plėtros studijos rengimo procesas, kuris suformuos integralią Klaipėdos regiono turizmo ir žemės ...

    5
  • Pridergtuose balkonuose – balandžių gaišenos
    Pridergtuose balkonuose – balandžių gaišenos

    Smiltelės gatvės devynaukštyje kilo gyventojų nepasitenkinimas dėl nevalyvų kaimynų. Antros laiptinės 5 ir 7 aukštų neužsandarintuose bendrojo naudojimo balkonuose dergia ir dvesia balandžiai. Teigiama, jog bendrijos pirmininkas neužti...

    2
  • Prieš partizanų vadą A. Ramanauską-Vanagą – kliedesiais
    Prieš partizanų vadą A. Ramanauską-Vanagą – kliedesiais

    Klaipėdos tarybos narys Viačeslavas Titovas stojo piestu prieš Adolfo Ramanausko-Vanago dukters siūlymą uostamiestyje įamžinti jos tėvo – Lietuvos partizanų vado – atminimą. Politikas viešai išpeikė šią mint...

    32
  • Klaipėdos uosto direkcijos pelnas – 20 proc. didesnis
    Klaipėdos uosto direkcijos pelnas – 20 proc. didesnis

    Klaipėdos uosto rezultatai ir toliau viršija lūkesčius. 2018 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste krauta 22,2 mln. t krovinių, tai 7,6 proc. arba 1 566,0 tūkst. t daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. ...

    3
  • Spręs dėl „Klaipėdos energijos“ investicijų
    Spręs dėl „Klaipėdos energijos“ investicijų

    Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija penktadienio posėdyje turėtų suderinti šilumos tiekėjos „Klaipėdos energijos“ šių metų investicijas, kurių numatoma suma – 1,35 mln. eurų. ...

  • Pokyčiai Palangoje: „Laukinių vakarų salūne“ ribojama naktinė alkoholio prekyba
    Pokyčiai Palangoje: „Laukinių vakarų salūne“ ribojama naktinė alkoholio prekyba

    Palangos savivaldybės taryba ketvirtadienio posėdyje po ilgų diskusijų apribojo naktinę prekybą alkoholiu kurorto bare „Laukinių vakarų salūnas“. ...

    3
  • Klaipėdos paplūdimyje – tarptautinis futbolo turnyras
    Klaipėdos paplūdimyje – tarptautinis futbolo turnyras

    Tradicinis, šiemet mėgėjų jau aštuntąjį kartą Klaipėdoje rengiamas paplūdimio futbolo turnyras, įgavo tarptautinių varžybų statusą – jame pirmą kartą dalyvaus komanda iš užsienio. ...

  • Ar pakeis mėgėjai Kuršių marių žvejus?
    Ar pakeis mėgėjai Kuršių marių žvejus?

    Kuršių mariose gali nelikti žvejų verslininkų ir visa žvejyba būtų perduota į mėgėjų rankas. ...

    7
  • Klaipėdos universiteto kuluaruose – kovos
    Klaipėdos universiteto kuluaruose – kovos

    Atimta Menų akademija, atsistatydinęs rektorius, nuolatinė įtampa dėl sujungimo su kita aukštąja mokykla, mažėjantis pirmakursių skaičius ir nerimas dėl kai kurių studijų programų perspektyvos – tokiomis nuotaikomis šiandien g...

    4
  • Klaipėdiečiai nori gyventi saugiai
    Klaipėdiečiai nori gyventi saugiai

    Klaipėdiečiai vis didesnį dėmesį skiria saugumui gyvenamojoje aplinkoje užtikrinti. Daugiabučiuose namuose, kvartaluose steigiamos saugios kaimynystės grupės, rengiamos vaizdo stebėjimo kameros. Taip gyventojai prisideda prie saugaus miesto kūrimo. ...

    5
Daugiau straipsnių