Diegia moderniausią šalyje elektroninio bilieto sistemą

Daugiau keturių – kaip už keturias

Klaipėdiečiams bus pateikta ir naujų paslaugų, kurios palengvins keliones viešuoju transportu ir net padės sutaupyti.

Pasiekus dienos bilieto ribą (jo kaina – kaip keturių kelionių), likusios kelionės bus nemokamos. Tai galios ir autobusuose, ir maršrutiniuose taksi.

Penktą kartą važiuojant komposteris priglaudus kortelę rodys, jog jau yra galiojantis dienos bilietas.

Naudojantis naująja kortele bus galima nupirkti autobuso ar maršrutinio taksi pilnos kainos bilietą ne tik sau, bet ir penkiems bendrakeleiviams. Tereikės tai pažymėti komposteryje.

Priemiestiniuose – įlipant ir išlipant

A.Samuilovas atkreipė dėmesį, kad yra priemiestinių maršrutų, kur bilieto kaina priklauso nuo atstumo. Dabar bilietai spausdinami kasos aparatu, dėl to gaištamas laikas.

Atnaujinus sistemą, priemiestinių maršrutų keleiviams užteks du kartus priglausti kortelę prie komposterio. Pirmą kartą tai padaryti reikės įlipus. Tada bus rezervuota suma iki maršruto pabaigos.

Antrą kartą kortelę reikės prie komposterio priglausti išlipant. Tada bus perskaičiuota suma iki konkrečios stotelės ir ji bus nuskaičiuota.

Į bendrą viešojo transporto sistemą integruotose maršrutiniuose taksi vietoje dabartinių dviejų rūšių popierinių bilietų atsiras penkios rūšys – dvi popierinių ir trys elektroninių. Taip pat bus bendri autobusų ir maršrutinių taksi terminuotieji bilietai.

Diegimo etapai

Pirmiausia naujoji sistema bus įdiegta naujuosiuose maršrutiniuose taksi, kurie nuo balandžio ims dirbti kaip ekspresai.

Visa elektroninio bilieto sistema turi pradėti veikti iki spalio.

Miesto viešojo transporto organizatoriai pabrėžė, kad sudėtingiausia bus dirbti pereinamuoju laikotarpiu. Tada turės kartu veikti ir senoji, ir naujoji sistemos. Technikai tokiems iššūkiams ruošiasi.

Bilietų sistemų kainos

Senasis, prieš dešimt metų įdiegtas elektroninis bilietas Vilniui kainavo 15,65 mln., Kaunui – 14,16 mln., Klaipėdai – 4,06 mln. litų. Įdiegimo procesas tada užtruko beveik penkerius metus.

Naujos kartos elektroninis bilietas Klaipėdai atsieis 1636,6 tūkst. eurų. 231 komposterių ir borto kompiuterių komplektai bus patiekti už 721 tūkst. eurų, programinė dalis kainuos 491,6 tūkst. eurų, o techninis palaikymas dvejus metus – 424 tūkst. eurų.

Iki šiol naujausia elektroninio bilieto sistema buvo Šiauliuose. Ji įdiegta prieš metus. Šiauliams elektroninio bilieto sistemos įrengimas kainavo 1151 tūkst. eurų.

Bilietą naudojančios įmonės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas teigė, jog lyginti Klaipėdos ir Šiaulių sistemas sudėtinga, nes jos skirtingos.

„Mūsiškėje yra daugiau geležies – ir borto kompiuteriai, ir kasos aparatai, kuriais spausdinami bilietai autobusuose. Klaipėdos sistema modernesnė, turi daugiau galimybių, kitokie techniniai sprendimai, bet dėl to daugiau kainuoja programavimas“, – komentavo vadovas.

Motyvuodamas komercine paslaptimi, vadovas nesutiko atskleisti, kiek Šiauliams atskirai kainavo programavimas, įranga ir priežiūra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

KAUNAS

KAUNAS portretas
Gerai supratau su ta pačia kortele galėsiu naudotis kaip terminuotu bilietu ( važiuoti neribotai) Taip pat mokėti už bilietus miesto bei priemestiniuose autobusuose už pilną kainą arba su nuolaida. (už kitą keleivį)

tikrai taip

tikrai taip portretas
Jeronimo pasiūlymas dėl valandinio bilieto yra puikus. Taip yra Šveicarijoj, iki pažymėto biliete laiko gali persėst į kitą tramvajų ar autobusą. Yra bilietų trumpų distancijų, iki keturių stotelių, jie perpus pigesni ir aišku trumpesnio galiojimo. Yra ir dienos bilietas, su kuriuo gali važinėt visą parą visomis kryptimis po miestą ir jo apylinkes. Nuostabi tvarka.

klp

klp portretas
ar nebus taip kaip su sviesoforais??? irgi diege zalia banga diege diege ... ir nudiege
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių