Dviratininkai ir pėstieji turės išsitekti ant šaligatvių

Ilgiau nei metus ieškoję galimybių, kaip išspręsti ant šaligatvių miesto centre neišsitenkančių dviratininkų ir pėsčiųjų konfliktą, valdininkai nuleido rankas.

Saugaus eismo komisijoje ne kartą buvo diskutuota, kaip sutvarkyti dviračių eismą Herkaus Manto gatvėje nuo Liepų gatvės iki Lietuvininkų aikštės.

Ant gana siauro šaligatvio yra įrengtas dviračių takas, tačiau juo dažnai vaikšto pėstieji, mat jiems vietos beveik nebelieka. Pasitaikė atvejų, kai dviračių taku važiuojantys dviratininkai sužalojo juo einančius žmones.

Todėl spręsti šią problemą ėmėsi ir Saugaus eismo komisija, buvo sudaryta speciali darbo grupė.

„Absoliučiai gerų galimybių nėra“, - darbo grupės išvadas, kaip sutaikyti dviratininkus ir pėsčiuosius, apibendrino Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Jis ketvirtadienį Saugaus eismo komisijos posėdyje pristatė keturis variantus, kaip reguliuoti dviračių eismą.

Pirmasis – dviratininkams visai neleisti važiuoti Herkaus Manto gatve. Jie esą prie Biržos tilto turėtų pasukti į Danės gatvę, o iš jos gatvele važiuoti iki K.Donelaičio paminklo, Liepų gatvėje, paskui kirsti S.Daukanto gatvę ir per naująjį pėsčiųjų tiltą per geležinkelį pasiekti šiaurinę miesto dalį.

Antrasis variantas – dvejose priešpriešais esančiose eismo juostose Manto gatvėje tarp Liepų gatvės ir Lietuvininkų aikštės turėtų įvažiuoti tik viešasis transportas ir dviratininkai. Dar vienas nuskambėjęs pasiūlymas buvo šias dvi juostas atiduoti tik dviratininkams, o automobiliai ir autobusai turėtų važiuoti likusiomis dvejomis eismo juostomis.

Siūlyta ir tai, kad abiejose eismo juostose, esančiose arčiau šaligatvių, būtų nupiešta linija atitverti pusantro metro pločio juostą, kuria ir važiuotų dviratininkai.

Tokį pasiūlymą palaikė ir patys dviratininkai, tačiau Saugaus eismo komisija suabejojo jo nauda, nes tokiu būdu vis tiek būtų panaikintos dvi eismo juostos.

„Tada nieko nepieškite, o mums atiduokite tas dvi juostas. Juk dviračiai yra prioritetinė transporto priemonė miesto centre, o automobiliai ir autobusai galėtų sutilpti į likusias dvi juostas“, - tvirtino posėdyje dalyvavęs dviratininkų atstovas Darius Mileška.

Tačiau tokiu prašymu komisijos nariai pasipiktino, nes negalima viso miesto centro atiduoti dviračiams. Be to, kiltų problemų dėl autobusų, maršrutinių taksi sustojimų.

„Manau, kad reikia palikti taip, kaip yra dabar, nes kitokio kompromisinio sprendimo nėra“, - konstatavo Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Alvydas Katkauskas.

Komisija pritarė, kad dviratininkai ir toliau turi išsitekti ant vieno šaligatvio. Tačiau esą bus ieškoma galimybių kuo greičiau vystyti dviračių takų infrastruktūrą Naujojo Uosto gatvėje, kad ja naudotųsi daugiau dviratininkų ir jų sumažėtų Herkaus Manto gatvėje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių