- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uoste direkcijoje nuspręsta atlikti išsamesnį tyrimą. Pasiklausta Vokietijos kompanijos "PPS Pipeline Systems", ar ji teikė E.Gentvilui klaidingą informaciją apie Kiaulės Nugaros šlaito nuolydį, kad jis yra per didelis?
Gautas "PPS Pipeline Systems" SGD terminalo projekto direktoriaus Mindaugo Zakaro atsakymas, kad "PPS Pipeline Systems" atstovai nei Seimo nariui E.Gentvilui, nei kitiems asmenims nėra patvirtinę informacijos apie Kiaulės Nugaros salos šiaurinio povandeninio šlaito konkretaus nuolydžio (1:4 ar 1:7) suformavimo". M.Zakaras patikslino, kad ir negalėtų teikti tokios informacijos, nes ji esanti ne jų kompetencijos.
E.Gentvilo minėtas UAB "Sweco Lietuva" viceprezidentas A.Vaišnoras raštu apskritai paneigė, kad kalbėjo apie nestabilų Kiaulės Nugaros šlaitą. Jis taip pat tikino, kad atlikus gilinimą prie salos dėl SGD terminalo batimetriniais matavimais nustatyta, kad nė vienoje vietoje povandeninis šlaitas neviršijo nuolydžio pagal santykį 1:7.
Ar tai reiškia, kad Seimo narys E.Gentvilas "audrą" prie Kiaulės Nugaros kėlė arba "korupcijos" uoste vėl ieškojo remdamasis klaidingais faktais?
"Neturiu priėjimų prie batimetrinių matavimų. Pasitikėjau pačios Uosto direkcijos pasitarime specialistų pasakytais teiginiais, kad Kiaulės Nugaros šlaitas slenka", – "Klaipėdai" komentavo E.Gentvilas.
Kepamas "blynas"
Kartu su E.Gentvilu dirbęs Uosto direkcijos Plėtros ir akvatorijos priežiūros departamento direktorius Vidmantas Paukštė tikino, kad ties Kiaulės Nugaros šiaurine dalimi šlaitų nuolydis yra nuo 1:7 iki 1:8. Nėra jokios grėsmės, kad Kiaulės Nugara gali pradėti slinkti.
Kaip ji bus sutvirtinta, paaiškės kitų metų vasarį, kai išvadas dėl tvirtinimo pateiks bendrovė "Sweco Lietuva". Tvirtinti šlaitą veikiausiai reikės, kad jo neišplautų prie būsimojo SGD terminalo besišvartuojančių laivų sraigtai.
Buvo pasigirdę teiginių, kad maždaug prieš pusmetį išgilinta SGD terminalo duobė, kurios dalyje yra net iki 16 metrų gylis, užnešama sąnašomis.
V.Paukštės teigimu, atlikus batimetrinius matavimus, buvo nustatyta, kad nuo gegužės 24 iki lapkričio 7 d. į "duobę" užnešta 56 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Tai atitinka prognozes (jos buvo iki 100 tūkst. kubinių metrų per metus) ir Klaipėdos uosto užnešimo vidurkius.
Dalyje "duobės", kur gylis yra 16 metrų, vidutinis užnešimas siekia 60 centimetrų, toje dalyje, kur gylis 14,5 metro, vidutinis užnešimas – apie 25 centimetrai.
"Klaipėdos uosto geografinė padėtis yra tokia, kad užnešimai jame vyksta natūraliai. Todėl uostas nuolat valomas", – pastebėjo Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriumi pradėjęs dirbti Algirdas Kamarauskas.
Šiuo metu prie Kiaulės Nugaros kalami būsimo SGD terminalo pirso poliai. Šių darbų užsakovas yra ne Uosto direkcija, o "Klaipėdos nafta". Tačiau Uosto direkcijos specialistai nuolat seka, kaip vyksta darbai.
"Vamzdžių kalimo procesas įsibėgėja. A.Kamarauskas mano prašymu išanalizavo padėtį ir pasiūlė kalti ne nuo vienos platformos, kaip dabar, o nuo 2–3 platformų. Situacija prie Kiaulės
Nugaros yra kontroliuojama. SGD terminalas yra strateginės reikšmės objektas ir bus pastatytas laiku", – tikino Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Dėl šių darbų E.Gentvilas taip pat turi savo svarstymų. Jo teigimu, pirsas pradėtas statyti be techninio projekto, kuris dar derinamas. Išeitų, kad ir be statybos leidimo. E.Gentvilas prognozavo, jog darbams vėluojant "blynas" gali būti iškeptas prisvilęs.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?19
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Vaidila“ baigs savo gyvavimą: iškils modernus statinys53
Jau pirmadienį buvęs kino teatras „Vaidila“ baigs savo gyvavimą – tądien prasidės pastato griovimas. Šioje vietoje iškils naujas, modernus statinys. ...
-
Pajūryje aptiktas retas augalas
Pajūrio regioniniame parke esančiame Šaipių kraštovaizdžio draustinyje vietos gyventojai aptiko senoviniuose darželiuose auginto vaistinio augalo augimvietę. Aiškėja, kodėl šį augalą senovėje lietuviai puoselėjo š...
-
Keiksmai skamba ir vaikų darželiuose4
Prie keiksmų vaikai įpranta nuo mažumės. Tai tvirtina darželiuose su mažamečiais dirbančios pedagogės. Keiksmažodžius mažieji dažniausiai išgirsta žiūrėdami filmus, iš kitų vaikų ar namų aplinkoje, tačiau tokius žodžius vart...
-
Santuokos uostamiestyje – pagal ukrainiečių tradicijas
Nuo karo tėvynėje pabėgę ukrainiečiai Klaipėdoje randa ir meilę, ir naujus santykius. Uostamiestyje jau įregistruotos kelios dešimtys ukrainiečių santuokų, kai kurios jų vyko pagal tautines tradicijas. ...